Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: زمانی می گفتند ۶۰ درصد سفرهای تهران حمل و نقل عمومی است اما این رقم واقعا دقیق نیست. خیلی دست بالا بگیریم ۴۶ درصد سفر ها حمل و نقل عمومی و ۵۴ درصد حمل و نقل شخصی است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محجمد علی نجفی با حضور در برنامه تلویزیونی سرزمین ما گفت:  حدود سه ماه است مسئولیت شهرداری تهران را پذیرفتم، این اولین برنامه زنده تلویزیونی است که در آن شرکت می‌کنم و خوشحالم که نخستین برنامه‌ای که در آن شرکت می‌کنم، برنامه محیط زیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: امروزه دنیا به این نتیجه رسیده است با ساخت معبر، پل، تونل، بزرگراه و خیابان‌های جدید مشکل حمل و نقل نه تنها حل نمی‌شود بلکه مشکلات جدیدی هم بر شهروندان تحمیل می‌شود. درباره تهران نیز واقعا در شرایط مناسبی از نظر حمل و نقل عمومی قرار نداریم.

نجفی ادامه داد: زمانی می گفتند ۶۰ درصد سفرهای تهران حمل و نقل عمومی است اما این رقم واقعا دقیق نیست. خیلی دست بالا بگیریم ۴۶ درصد سفر ها حمل و نقل عمومی و ۵۴ درصد حمل و نقل شخصی است.

به گفته او از حمل و نقل عمومی ۲۵ درصد با تاکسی، اسنپ و مسافربرهای شخصی است و حدود ۲۱ درصد با مترو و اتوبوس است. این را با هر نرمی در کلانشهرها دنیا مقایسه کنیم خیلی پائین است.اصولا درباره آمارها می‌بایستی تجدید نظر کنیم، یا به خاطر عدم دقت و یا جنبه های تبلیغاتی آن.همین امروز که برای برنامه می‌آمدم از دو دفتر شهرداری درباره میزان زباله‌های روز تهران گزارش خواستم یکی می‌گفت هشت هزار تن و یکی می‌گفت ۹ هزار تن.

اولویت ما مترو است/ علاقمند بودیم خط ۷ مترو مشکل نداشت اما...

شهردار تهران اظهار کرد: اولویت ما توسعه مترو در تهران است. امروز ۱۳۰۰ واگن مترو داریم که معمولا یک سوم نیاز به تعمیر دارد و کار نمی‌کند. این تعداد را باید به چهار هزار واگن برسانیم و اگر این کار را نکنیم تهران روز به روز شرایط بدتری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در شبکه اتوبوسرانی ۶۵۰۰ اتوبوس داریم که باید به ۱۰ هزار دستگاه برسانیم. به خصوص اینکه در اتوبوسرانی بخش خصوصی وارد شده و کار خیلی خوبی است اما در مترو خود شهرداری و دولت باید کار بزرگی انجام دهیم.

به گفته نجفی همه واگن‌ها را در داخل نمی توان ساخت و توان ساخت حدود ۴۰ درصد واگن‌ها وجود دارد. در مناقصه بین المللی قرار است شرکت های خارجی با همکاری شرکت‌های داخلی این کار را انجام دهد.

او مهم ترین مشکل شهرداری تهران را  مترو تامین منابع دانست و گفت:  مجبور هستیم از طریق فاینانس و یا سایر روش ها منابع بگیریم و این منابع را طی سال‌ها پرداخت کنیم. قانون وجود دارد که دولت این پرداخت را تضمین کند

وی ادامه داد: مناقصه بین المللی برگزار کردیم که واگن جدید خریداری شود. قرار بود تا پایان آبان ماه نتیجه مشخص شود اما شرکت‌های خارجی نیاز به زمان بیشتر داشتند و آن را تمدید کردند. قیمت می دهند که برای ساخت و تحویل هر واگن چقدر هزینه می برد. ما دنبال این هستیم قیمت زیر یک میلیون دلار داده شود اما الان قیمت‌ها مقداری بالاتر است. امیدواریم تا پایان دی ماه قیمت‌ها مشخص شود و تدریجا به ساخت آن اقدام می‌کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه  تعطیلی خط هفت هیچ جنبه سیاسی نداشت، تاکید کرد:  دلمان می خواست ادامه پیدا کند اما از نظر ایمنی شرایط بسیار بحرانی بود. ما از سیگنالینگ و علائم الکترونیکی برای کنترل حرکت قطارها شرایط بدی را دیدیم. فردی را گذاشته بودند که بگوید این قطار بیاید و آن قطار نیاید. چون فاصله حرکت قطارها زیاد بود احتمال خطا بالا می رفت.

وی ادامه داد: نکته دوم مسئله هواسازها و امکانات دیگر بود. اگر خدای نکرده در یکی از تونل ها و مسیرهای این خط آتش‌سوزی کوچکی اتفاق می‌افتد بالای ۱۰۰ نفر خفه می‌شدند دیدیم جان شهروندان خیلی ارزشمندتر از این است.

نجفی گفت: پیش بینی کردیم ۴۰۰ میلیارد  تومان هزینه کنیم. امیدواریم این پول تامین شود تا اول فروردین ماه این خط راه اندازی شود.

در سال جاری تنها ۷۰ درصددرآمد های ما تامین شده است. وقتی درآمد کم می شود نخستین تاثیر را روی پروژه‌های عمرانی می گذارد.

حدود ۶۸ هزار کارمند داریم پرداخت ماهانه حقوق اینها بار عظیمی از منابع مالی نیاز داریم. مجبور هستیم اول حقوق ها و .. را پرداخت کنیم و سپس به سراغ طرح‌ها برویم.

آماده شفاف‌سازی در قراردادهای شهرداری هستیم

شهردار تهران همچنین اظهار کرد: ما معتقد به شفافیت هستیم چرا که اگر شهروندان بخواهند شهر و شهرداری را از آن خودشان بدانند باید اطلاعات داشته باشند. بر اساس تاکید بر شفافیت برای شهروندان در پایان شهریور ماه کل درآمدها و هزینه‌های شهرداری در شش ماهه را اعلام کردیم تا مردم بدانند کجا درآمد داشتیم و کجا هزینه کردیم.

وی تاکید کرد: برای اعلام قراردادهای بالای یک میلیارد تومان در شهرداری تهران سازمان فناوری شهرداری قول دادند که از نظر فناوری، آمادگی لازم تا پایان آذر ماه به صورت کامل ایجاد شود و در پرتال شهرداری تهران بتوانیم هر قرارداد بالای یک میلیارد تومان را اعلام کنیم.

شورای شهر فهرستی داده است که این مواد از قراردادها را می‌خواهیم اعلام کنیم و هم اکنون در حال آماده سازی برای اعلام قراردادها هستیم.

۱۰۰ پروژه تهران آماده سرمایه‌گذاری خارجی است

نجفی با اشاره به اینکه  در رتبه اول آلودگی دنیا نیستیم اما شرایط خوبی هم نداریم، ادامه داد: در سال ۹۵ حدود ۸۹ روز از سال هوای تهران هوای مطلوب نبوده است و در شرایط هشدار و یا بدتر قرار داشته است. از آذر ماه تا پایان سال مشکلات آلودگی هوا داریم و باید کارهای زیادی بکنیم که مسئله آلودگی هوا را از بین ببریم.

وی اضافه گرد: بخشی مسئله استفاده از سوخت های فسیلی است، باید اولا سوخت را از استانداردهای بهتری برخوردارکنیم و شرایطی ایجاد کنیم خودروها آلودگی کمتری ایجاد کنند  کاتالیست‌ها را برای خودروها جدی بگیریم و خودروهای عمومی را به سمت گاز سوز کردن پیش ببریم و در مرحله بعد، موتور سیکلت ها را برقی کنیم.

به گفته او کیفیت سوخت در سال های اخیر بیشتر شده است اما باید سوخت داخلی را به سمت استانداردهای یورو پنج ببریم.خوشبختانه قانون و مصوبه‌ای دولتی برای کاتالیست‌ها داریم اما در اجرا ضعیف هستیم . راهنمایی و رانندگی هم باید فعالیت بیشتری داشته باشد تا خودروها در زمان مقرر کاتالیست نصب کنند و یا عوض کنند.

نجفی اظهار کرد:  صرف بیانیه دردی را دوا نمی کند. ما باید سه مرحله طی کنیم. مرحله اول داشتن برنامه است دولت و مجلس قوانین خوبی برای حل معضل آلودگی مصوب کردند.دوم، برای اجرای برنامه نیاز به منابع داریم. اگر بخواهیم خودرودهای عمومی و شخصی را برقی کنیم منابع زیادی لازم است. مردم با پول خودشان این امکان را ندارند. دولت و بانکها باید کمک کنندبخش سوم مدیریت است متاسفانه آنجا هم مشکل داریم اما هنوز به آنجا نرسیده‌ایم.

شهردار تهران اضافه کرد: شهرهای بزرگ دنیا کیفیت زندگی را تا جایی بالا بردند که می‌گویند آلودگی صفر و یا زباله صفر. مگر اینکه از زباله‌ها بهره‌برداری کنیم و تبدیل به برق و کود کنیم.شعارهای خوبی داده شده است اما آمادگی برای اجرای این شعارها را نداریم .

نجفی تاکید کرد: همانطور که برای خرید واگن وقتی دیدیم منابع جواب نمی‌دهد سراغ خارجی‌ها رفتیم خیلی‌ها را هم بدون منابع می‌شود اجرا کرد مثل افزایش کیفیت سوخت تهران.شهر تهران واقعا هم جذابیت و ظرفیت‌های زیادی از نظر خارجی‌ها دارد اما از این ظرفیت‌ها استفاده نکردیم.

او ادامه داد: طرحی داریم ۱۰۰ پروژه قابل سرمایه‌گذاری توسط خارجی ها را آماده کنیم بعد سمیناری در همین سال ۹۶ تحت عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران برگزار کنیم و امیدواریم سرمایه‌گذاران زیادی بیاینددر سفر کره جنوبی بخش زیادی از وقت من صرف گفت و گو با سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در تهران شد.

شهردار تهران تصریح کرد: ما سه گروه را هدف قرار دادیم. یکی سرمایه گذاران داخلی کم شدند چون تجربه مشارکت با شهرداری خوب نبوده است. دوم ایرانیان مقیم خارج که هیچ وقت درگیر کارهای شهری نشدند اما خیلی علاقه‌مند هستند. سوم هم سرمایه‌گذاران خارجی.حتما این سرمایه گذاری‌ها درآمدزا خواهد بود . ما روی طرح‌ها، مطالعاتی انجام می‌دهیم و عنوان می کنیم در صورت سرمایه‌گذاری، چه میزان درآمدزایی خواهد داشت.

ادامه دارد...

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، نوید خاصه‌باف، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در خصوص ساخت پروژه‌های مسکونی توسط شهرداری تهران اظهار کرد: پروژه های مسکونی در مناطق ۱۸ «پروژه الغدیر» و ۱۹ و همچنین پروژه «مریم» در منطقه ۲۲ در قالب شهرک‌های الگو (مجموعاً ۹۵۰۰و احد) است که قرارداد آنها منعقد خواهد شد.

وی افزود: زمان تحویل پروژه‌ها حداقل سه ساله خواهد بود. البته این موارد از پروژه های احداث محلات الگو که در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد، مجزاست.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در موضوع فروش واحدها دخالتی ندارد، ادامه داد: تا زمانی که این پروژه ها تا ۷۰ درصد پیشرفت نداشته باشد، سرمایه گذار و شهرداری تهران حق فروش نخواهند داشت.

خاصه‌باف گفت: قراردادهایی که امروز بسته می‌شود، بهره‌برداری آن برای آینده شهرداری خواهد بود. این قراردادها درواقع سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده برای آینده شهر خواهد بود.

کد خبر 6093101 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها