Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان هم در انتخابات ۹۲ و هم در انتخابات ۹۶ نقش اساسی در پیروزی روحانی داشتند گفت: دولت موظف است به وعده‌ها و برنامه‌هایی که به مردم داده است عمل کند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صبح امروز در کنگره مجمع مدرسین دانشگاه‌ها که در دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و پایان گروه تروریستی داعش اظهارداشت: این کار ارزشمندی بود که در اولین روز از ماه ربیع‌الاول انجام شد و باید ضمن تبریک این پیروزی به ملت ایران از تلاش‌های ارزشمند سردار سلیمانی و همه رزمندگان و مدافعان حرم قدردانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر زلزله کرمانشاه را مرور کنیم که حادثه بدی بود عنایت خدا را در آن می‌بینیم و این پیش‌لرزه و یا تأخیری که در آن پیش آمد از این عنایات است و اگر همین زلزله ۱۰ سال پیش و یا چند ساعت بعد اتفاق می‌افتاد تلفات بیشتر می‌شد.

عارف همچنین با بیان اینکه نگاه جزیره‌ای و سیاسی آفت مدیریت بحران است و در زلزله‌های گذشته، چون رودبار و بم نیز این ضعف مدیریت بحران را شاهد بودیم، گفت: در دولت اصلاحات و در راستای برنامه سوم اصلاحات ساختاری زیادی انجام دادیم که یکی از آن‌ها مدیریت بحران بود، ولی این اصلاحات پس از پایان دولت اصلاحات ناتمام ماند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه ما با چالش جدی در مدیریت بحران روبرو هستیم، اظهارداشت: در فراکسیون امید کارگروهی تشکیل شده که به بحث نظارت، اسکان موقت و بازسازی و نوسازی توجه می‌کند و امیدواریم این کارگروه نیز قوز بالا قوز نشود و واقعاً به مشکلات کمک کند.

عارف با اشاره به فعالیت فراکسیون امید مجلس پیرامون زلزله اخیر کشور خاطرنشان کرد: ما در زلزله تلاش کردیم که حضور داشته باشیم و در حال انجام دادن کارهایی هستیم که قصد رسانه‌ای کردن آن را نداریم و امیدواریم بتوانیم کاری را بدون رسانه‌ای کردن انجام دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز چالش پاسخگویی در کشور جدی است، گفت: مردم در اداره مسائل کشور پیشتاز هستند، ولی مسئولین در وقت پاسخگویی به مردم کم می‌آورند.

وی ادامه داد: مسئولین خود را پاسخگوی مردم نمی‌دانند و بعضاً وعده‌هایی به مردم داده شده که عمل نمی‌شود.

عارف با تأکید بر اینکه باید در دانشگاه‌ها نهضت مطالبه‌گری راه بیاندازیم و از مسئولین نسبت به وعده‌ها و برنامه‌هایی که داده‌اند مطالبه کنیم، تصریح کرد: در دانشگاه‌ها سکوت خطرناکی حاکم است که بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی چالشی جدی است و به همین دلیل جوانان به سمت برخی گروه‌ها و تشکل‌ها گرایش پیدا می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با انتقاد از نبود رویکرد عمل‌گرایی در کشور گفت: در کشور با تورم قانون روبرو هستیم، ولی باوری برای اجرای آن نیست و ما انشاء نویس‌های خوبی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید میدان‌دار مسائل اساسی کشور باشد کمااینکه بوده است، گفت: باید این میدان‌داری را در مسائل اساسی حفظ کنیم و دولت نیز باید از نظرات مشورتی نخبگان استفاده کند، چون اکنون شاهد هستیم که این رابطه عملاً قطع و دانشگاه هم در این رابطه بی‌انگیزه شده است.

وی با بیان اینکه ما جزء اولین کشورهایی در منطقه بودیم که سند چشم‌انداز داشتیم اظهارداشت:، ولی خودمان عملاً کاری نکرده‌ایم و قبل از برنامه سوم تقریباً برنامه‌ای نداشته‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های اصلاح طلبان در انتخابات‌های گذشته خاطرنشان کرد: ما با نگاه به اخلاق، اخلاقیت و خرد جمعی حضور جدی و مؤثر خود را در انتخابات دهه ۹۰ پیش گرفتیم و امروز نیز با تعهد نسبت به مردم روبرو هستیم.

وی ادامه داد: ما برنامه «برجا» را داشتیم که فراکسیون امید خود را موظف به اجرای آن می‌داند.

عارف در ادامه با تأکید بر نقش اساسی اصلاح‌طلبان در پیروزی روحانی در انتخابات‌های ۹۲ و ۹۶ تصریح کرد: در مورد سال ۹۲ بحث‌هایی مطرح بود، ولی در مورد سال ۹۶ کسی شک ندارد که تمام جریان اصلاحات برای پیروزی آقای روحانی به میدان آمد و دولت برای اجرای وعده‌ها و برنامه‌ها موظف است و جریان اصلاحات در مورد اجرایی شدن برنامه‌های دولت پیگیری‌هایی انجام می‌شود.

عارف با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌ها در سال جاری گفت: امتیاز برگزاری انتخابات شورا‌ها را دولت اصلاحات گرفت و در این دوره مردم سنگ‌تمام گذاشتند و این مسئولیت سنگینی است که بر عهده ماست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید شورا‌ها را کمک کنند و نباید عضو شورا‌ها فکر کنند که لطف اصلاحات این بود که ایشان شورا شود و ایشان نیز بعد از شورا شدن برنامه‌های اصلاحات را ر‌ها کند.

عارف با بیان اینکه رقبای ما می‌خواهند ما را به حاشیه برانند، گفت: ما در انتخابات شورا‌ها با حدود ۵۰ لیست موازی روبرو بودیم و این هجمه‌ها برای این بود که مردم از اصلاحات فاصله بگیرند.

عارف با تاکید بر اینکه سرمایه ارزشمند اصلاحات، مردم بوده است، تصریح کرد: باورمان این بوده که خدمت‌گذار مردم بوده‌ایم و نباید منافع حزبی را بر منافع ملی ترجیح دهیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز روز کار است و بحث از انتخابات ۱۴۰۰ انحرافی است، گفت: پرداختن به انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ اگر نگوییم انحرافی است، زودهنگام است و اکنون زمان این بحث‌ها نیست.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به ضرورت پذیرش نقد، تصریح کرد: جواب دادن به بعضی نقد‌ها را مسائل حاشیه‌ای می‌دانیم و به همین خاطر به برخی نقد‌ها پاسخ نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اقدامات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهارداشت: شورای عالی اقداماتی کرد و الان در مرحله کنونی هستیم و الان هم با دریافت نظرات و پیشنهادات در حال بررسی این هستیم که در آینده با چه ساز و کاری فعالیت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید اعلام کرد: پیرو اطلاعیه انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام برای شرکت در دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر دومین اصلاحات و اضافات مربوط به آن در تارنمای مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir با تغییرات اساسی بارگذاری شده است.

با توجه به اینکه برای شغل‌های مرتبط با وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه‌های مشارکت کننده تغییرات اساسی در این اصلاحات و اضافات دومین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر انجام شده، مهلت ثبت نام و ویرایش شغل محل‌های انتخابی توسط داوطلبین تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تمدید شده است.

بنابراین آن دسته از متقاضیانی که تاکنون فرآیند ثبت نام خود را تکمیل ننموده‌اند می‌بایست نهایتاً قبل از پایان مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و آن دسته از داوطلبینی که ثبت نام خود را تکمیل نموده اما حسب مندرجات در این اصلاحات و اضافات نیاز و یا قصد ویرایش شغل محل‌های خود را دارند می‌بایست با مراجعه به پروفایل خود نهایتاً تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تغییرات لازم در انتخاب خود را ثبت کنند.

شایان ذکر است با توجه به زمان‌های تمدید شده برای مهلت ثبت نام و ویرایش آن، تاریخ برگزاری این آزمون استخدامی به روز پنج شنبه مورخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ موکول گردید و داوطلبین شرکت در این آزمون استخدامی لازم است منابع آزمون را که در دفترچه راهنمای این آزمون استخدامی آمده مطالعه نمایند و با آمادگی کامل با سایر مشمولین رقابت کنند. همچنین کارت ورود به جلسه نیز از روز ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ بر روی سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و از طریق پروفایل کاربری قابل دسترس خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود اصلاحات و اضافات درج شده در این اطلاعیه، مربوط به وزارت نفت، بانک ملی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

تاکید می‌شود متقاضیان مشمول بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه ضمن اینکه ضروری است شغل محل‌های خود را متناسب با وضعیت تحصیلی و جغرافیایی خود و شرایط احراز همان شغل انتخاب نمایند. از آنجا که مهلت تعیین شده برای ثبت نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر، آخرین فرصت جهت شرکت در این آزمون استخدامی می‌باشد، لازم است در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و در صورت نیاز، ویرایش شغل‌های انتخابی خود در روزهای ابتدایی اقدام نموده و به روزهای پایانی مهلت تعیین شده نهایی موکول نکنند و در صورت بروز هرگونه مشکل موضوع را سریعاً به نزدیک‌ترین بنیاد محل سکونت خود اطلاع دهند.

کد خبر 6090537

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟