Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن سازمان بسیج کشور با اشاره به ارائه گزارش عملکرد سازمان قرآن و عترت بسیج تهران گفت: هدف ما این است که در سطح تهران بزرگترین شبکه قرآنی مردمی را به وسیله بسیج ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، برنامه رادیویی «افق» که روزهای شنبه هر هفته از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود، شنبه، 4 آذرماه به مناسبت هفته بسیج به بررسی فعالیت های قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران با حضور دکتر رحیم قربانی، رییس سازمان قرآن و عترت بسیج و مسئول دارالقرآن سازمان بسیج کشور می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی با اشاره به خصوصیات بسیجیان گفت: بسیجی بر اساس قرآن اگر با قرآن عجین شود قوی و استوار می شود، در تمام شاخه ها بسیج باید رشد پیدا کند در عرصه علم، مدیریت، اخلاق و اینکه بسیجی در هر شرایطی میوه فصل خودش را دارد و برایش شرایط نامساعد و عدم همکاری و تحریم فرقی نمی کند.

وی با بیان اینکه بسیجی بر اساس این رویکرد با استفاده از حداقل امکانات حداکثر بهره برداری را دارد، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردها تلاش در راستای منویات قرآنی رهبری و استفاده از ظرفیت های عظیم بسیج در سراسر کشور است؛ چراکه خلاهای قرآنی در کشور بسیار داریم و بسیج هر زمان حس کند که دستگاهی به ماموریت خود نمی پردازد خودش به این خلا ها می پردازد.

قربانی با اشاره به فعالیت های سازمان قرآن و عترت بسیج اظهار کرد: سازمان قرآن و عترت بسیج تهران فعالیت خود را از سال 91 شروع کرد و الان 23 مرکز قرآن و عترت در 23 ناحیه بسیج دارد، 6 قشر تخصصی بسیج دارای مرکز قرآن هستند و بیش از 1400 پایگاه بسیج در تهران رابط قرآنی دارند و فعالیت می کنند.

مسئول دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به فعالیت های بسیج در عرصه کودک و نوجوان، تصریح کرد: در سطح تهران 320 مهد کودک قرآنی داریم و بیش از 850 مکتب خانه قرآنی که آموزش قرآن به کودکان را با تربیت مربیان خاص خود دارد.

وی گفت: در زمینه حفظ قرآن از سال 93 فعالیت هایی شروع شده، 45 مرکز تخصصی حفظ قرآن در سطح تهران داریم که در دوره های یک ساله تا چهارساله به حفظ موضوعی و غیر حضوری می پردازند و در زمینه نهضت قرآنی در بین بسیجیان به برگزاری کارگاه های مختلف سبک زندگی قرآنی، نهج البلاغه و مهدویت اقدام می شود.

قربانی با بیان اینکه هدف ما این است که در سطح تهران بزرگترین شبکه قرآنی مردمی را به وسیله بسیج ایجاد کنیم، ادامه داد: فعالیت در عرصه اردوهای جهادی قرآنی، شناسایی و معرفی شهدای قاری و حافظ، پرداختن به فضای های مجازی که نهادهای قرآنی به آن کم می پردازند و کار تولیدات محتواهای ویژه از سوی سازمان صورت می گیرد.

مسئول دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به فعالیت گروه تواشیح محمد رسول الله افزود: چند سال گذشته دریافتیم که فضای گروه های تواشیح به وسیله عدم حمایت از مسئولان به نوعی کمرنگ و ضعیف می شد ما در سطح تهران سعی کردیم حمایت خاص داشته باشیم و مجمع گروه های تواشیح تهران را تشکیل دادیم که 20 گروه تواشیح عضو آن شدند و به بررسی آسیب ها پرداختیم و به نتیجه رسیدیم که یک گروه تواشیح ملی و ویژه که در سطح ملی کارهای فاخری در عرصه تصویر سازی تولید کند تا کنون نبوده است.

وی با بیان اینکه در نهایت با مشارکت 13 گروه تواشیح کار شکل گرفت، گفت: 63 نفر از عزیزان با هم بیعت گذاشتند که برای قرآن کار خالصانه ای کنند و به برکت شهدای قرآنی اولین کار را در یادواره شهدای قرآنی سوره های سرخ برگزار کردند و در حرم مطهر امام رضا (ع) برای اولین بار تصویر سازی در حرم با 5 اثر شکل گرفت.

قربانی با بیان اینکه در سفر عتبات عالیات و آثاری که خوانده شد گروه تواشیح در صحن ها حضور داشتند، خاطرنشان کرد: الان 80 نفر از قاریان و اعضای گروه های تواشیح برتر عضو این گروه هستند 36 اثر را تا به حال در این دو سال خواندند و تولید صوت کردند و از این تعداد 45 نماهنگ اثر تصویری انجام شد.

مسئول دارالقرآن بسیج کشور اظهار کرد: متاسفانه برنامه های قرآنی در کشور با وجود شورای توسعه فرهنگی قرآنی افق و چشم انداز خود را پیدا نکرده از جهت قانون گذاری و در عرصه دولتی و مردمی به جایگاه خود نرسیده است، در تهران 600 نهاد و موسسه قرآنی داریم در حالی که خود تهران محروم ترین شهر حساب می شود و انتظار می رود چشم انداز فعالیت های قرآنی در کشور معلوم شود.

وی تصریح کرد: باید با حرکت جهادی و بسیجی فعالیت کنیم و در عرصه قرآنی پیشگام شویم به عنوان مثال در مورد فرمان رهبری در مورد حفظ ده میلیونی هنوز به قدم های اولین نرسیدیم.

قربانی با بیان اینکه به نظر می رسد این عرصه به همت و جدیت عملی نیاز دارد، تاکید کرد: بسیج حاضر است با نصف بودجه قرآنی کل فعالیت های قرآنی را در عرصه تبلیغ و ترویج عملیاتی کند، ما آمادگی این را داریم که وارد شویم و خلا های قرآنی را با خود دستگاه ها پر کنیم.

مسئول دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به کمک دستگاه ها در بحران زلزله کرمانشاه ادامه داد: همه دستگاه ها باید در بحران ها خود را نشان دهند، آیا انسجام دستگاه های قرآنی در بحث کرمانشاه شکل گرفت، قرآنیان باید خودجوش جلو بروند، بسیج از روز اول پای کار بوده و کمک رسانی کرده است، در مورد کارهای قرآنی تقسیم کار شده و چند روستا و مناطق تقسیم بندی شده و سپاه تهران باید مستفر شود و به فعالیت های مختلف و قرآنی بپردازد.

وی گفت: برای دارالقرآن بسیج برنامه 5 ساله ترسیم شده است که بر اساس آن حرکت کنیم در زمینه حفظ قرآن در راستای تشکیل بزرگترین شبکه قرآنی مردمی در کشور در عرصه فضای مجازی یک جشنواره فراز خوانی آیات برگزار شد و استعدادهای ویژه ای با کمترین هزینه شناسایی شدند.

قربانی با اشاره به جشنواره آوای نور سوره های سرخ افزود: در این جشنواره خواننده ها و گروه های تواشیح تا 10 آذر فرصت دارند تا آثار خود را به کانال بسیج قرآن ارسال کنند، آثار ارزیابی می شود و در روز نهم دی ماه در جشنواره شهدای قرآنی تجلیل می شوند، همچنین به مناسبت ایام اولین سال درگذشت مرحوم موذن زاده جشنواره اذان ندای وحدت در فضای مجازی به مناسبت ایام ولادت حضرت رسول (ص) برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن بسیج کشور تاکید کرد: بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآنی سراسری بسیج در استان تهران برگزار می شود و در بهمن ماه مرحله سراسری آن برگزار می شود با روش جدید که به شکل گروهی و تیمی است.

پایان پیام/345

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد منتخب مجلس دوازدهم گفت: در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

محمد بهرامی چهارشنبه شب در یک محفل قرآنی و در جمع برخی از فعالان قرآنی شهر یاسوج افزود: در خصوص مشارکت همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ۱۱ اسفند به خصوص مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که در سطح کشور بالاترین مشارکت را داشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: امیدوارم برخی از مسئولان این مردم را که با انگیزه بالا و اعتماد پای کار آمد و مشارکت بالایی را رقم زدند، پشیمان نکنند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به نمایندگی بعنوان قدرت نگاه نکردم، خاطرنشان کرد: یک خوشنامی قبل از مجلس دارم امیدوارم خداوند کمک کند که این خوشنامی که خدمت به مردم است، بماند.

بهرامی تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم نیاز به حمایت همه دارم، این جریان مربوط به قومیت، جریان سیاسی و گروه خاصی نیست بلکه جریان مردمی و متعلق به همه مردم است و تاکنون سعی کردم نگاه و رفتار ما مردمی باشد.

وی ادامه داد: خیلی از مشکلات در حوزه فرهنگی و نرم است که اگر از قرآن مجید الگو بگیریم بهترین الگو برای ماست.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون عنوان کرد: دو موضوع که دنیا بعنوان فرهنگ غنی به آن توجه کرده انسان محوری و علم محوری است و در این زمینه باید از همه داشته های که داریم استفاده کنیم.

بهرامی تاکید کرد: مشکل جامعه ما اینست که کمتر به مسایل قرآنی توجه می شود و در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در گذشته ارزش‌های بین شورا و شهرداری بود که الان یا گیر نمی آیند و یا کم رنگ شده اند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: چرا اگر مسئولان و دستگاه‌ها ناکارآمد هستند به پای دین نوشته می شود، باید برای جوانان و نسل امروزی تشریح و تبیین شود که راه خیر و صواب همین راه قرآن و دین است.

بهرامی افزود: طی کردن راه توسعه ناشی از حوزه فرهنگی است و در این حوزه اصل قرآن و مسایل قرآنی است.

همچنین سید الیاس چراغ زاده از فعالان قرآنی در این نشست با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم هم اکنون معیشت است، گفت: از آنچه ضربه می خوریم تهاجم فرهنگی غرب است که آثار مخربی را برجای گذاشت و یکی از دلایل این مسأله فاصله گرفتن از قرآن است.

وی خطاب به منتخب شهرستانهای بویراحمدی دنا و مارگون افزود: در مجلس شورای اسلامی روحیه فرهنگی خود را حفظ کرده و قرآن را یاری کنید.
علی نسب یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: تقاضای فعالیت های قرآنی در سطح ملی داریم و نیاز است که مدیران بیشتر به قرآن توجه داشته باشند.
جلالی از فعالان قرآنی در ادامه با بیان اینکه دغدغه های قرآنی، فرهنگ قرآنی و خدمت به مردم باید مدنظر مسئولان باشد، گفت: خدمت به مردم دغدغه قرآن و فرهنگ قرآن است.

وی افزود: تا چشم بر هم بزنیم چهار سال دوره نمایندگی مجلس تمام می شود بنابراین آنچه می تواند در راستای اشاعه و توسعه فرهنگ قرآنی انجام دهید.
جلالی بیان کرد: اگر به قرآن و فرهنگ قرآنی توجه می شد این همه مشکلات بخصوص مشکلات معیشتی، مسایل اجتماعی و فساد اقتصادی در جامعه نداشته ایم.

این فعال قرآنی تصریح کرد: همه ما مسئول هستم و وظیفه داریم در حوزه قرآنی کار کرده و در اشاعه فرهنگ قرآنی بتوانیم ادای دین کنیم.

حسنی یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: هر که می‌گذرد از قرآن عقب تر می مانیم و باید طوری عمل کنیم که این عقب ماندگی را جبران کرد. بهترین جا برای ترویج فرهنگ قرآنی مدرسه است و باید جلوی بی سوادی و ضعف قرآنی در مدارس گرفته شود و آموزش و پرورش تلاش ها و فعالیتهای بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی بیان کرد: مجلس دوازدهم می تواند به آموزش قرآن توجه بیش از پیش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین گودرز خلفی از دیگر فعالان قرآنی با نامید بر عملکرد آموزش و پرورش در سطح کلان گفت: باید به رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی بیشتر توجه شود مدرک گرایی در دانشگاه‌ها کنترل شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد