Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور گفت: صنعتگران از جامعه ارامنه را می شناسم که هم اکنون با سپاه و ارتش همکاری می کنند برای تولید قطعات نظامی اعم از جنگ افزارهای سبک یا ماشین آلات سنگین که در راه سازی ها به کار می رود و بسیجیان صنعتگران ماهر ارمنی به سیستم دفاعی ایران خدمت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور در مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار اانقلاب نیوز اظهار داشت: دفاع از مرز و بوم و کشور بحثی است که جامعه ارمنی ایران همیشه در این صحنه ها سعی کرده که بهترین فداکاری های خودش را عرضه کند، یک از جلوه های زیبای آن همین حضور جهادگران بسیجی ارمنی در صحنه لجستیکی کشور بوده و است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جامعه ارامنه100شهید تقدیم نظام کرده است
وی بیان داشت: جامعه مسیحیان ارمنی حدود 100شهید جنگ تحمیلی دارد، این عزیزانی که به صورت مستقیم در دفاع جبهه ها به دفاع از کشور و نظام پرداختند، جدا از این حضور مستقیم، مکانیک ها و صنعت گران ارمنی هم در عرصه دفاع مقدس تلاش کردند.
خانلری تصریح کرد: بسیجیان  صنعت گر ارمنی در دفاع مقدس هم برای تعمیر و هم نگهداری ماشین آلات سنگین و تانک ها و هم در جهت تولید قطعات نظامی بسیار تلاش کردند جا دارد در هفته بسیج از مجاهدت این عزیزان هم تشکر کنم زیرا این بسیجیان ارمنی نقش بسیار ارزشمندی در دفاع مقدس داشتند.
نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور در مجلس  خاطر نشان کرد: به یاد دارم به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودیم ایشان در صحبت هایشان دقیقا به حضور جهادگران ارمنی در دفاع مقدس اشاره کردند و خاطره ای را از دوران جنگ تحمیلی بیان کردند که در فرودگاه اهواز یک گروه بزرگی از ارامنه را دیدم که برای کمک به جبهه عازم بودند این ها عمدتا کارهای لجستیک را بر عهده داشتند این خاطره را بنده مستقیما از رهبر معظم انقلاب شنیدم و برایم باعث افتخار بود که رهبر انقلاب به نقش جهادگران ارمنی در جبهه تاکید کردند.
ارزش جهادگران بسیجی اعم از مسلمان و ارمنی قابل بیان نیست
وی با اشاره به فداکاری بسیجیان در عرصه های مختلف جهادی و سازندگی کشور تاکی کرد: نمی شود ارزش جهادگران بسیجی اعم از مسلمان و ارمنی را بیان کرد زیرا اینها در دوران دفاع مقدس از جان و دل مایه گذاشتند و اجازه ندادند که فشارهای جهانی که بر نظام مقدس ما تحمیل  می شد کار را سخت تر کند و علی رغم تمام این ناملایمات و نابسامانی ها و شرایط نا مطلوبی که به ما تحمیل شده بود توانستند کشور را حفظ کنند و از این نظام مقدس و استقلال کشور سیانت کنند.
خانلری اظهار داشت: فلسفه اصلی بسیج از تفکری بود که امام راحلمان داشتند، ایشان گفتند که ما همه ید واحد هستیم در دیداری که با اقلیت های دینی داشتند این صحبت را داشتند و این مسئله نه یک شعار بلکه یک ایدوئوژی و تفکر است و بسیج از آن الهام گرفته است متعاقب این سخنان اقلیت های دینی در کنار برادران مسلمان خود وارد عرصه بسیج شدند و این اگر این ایدوئولوژی  بسیجی وجود نداشت کار ها پیش نمی رفت و این تفکر بسیجی بود که همه احاد ملت ایران را متحد کرده و می کند تا به یک هدف مقدس برسند.
در حال حاضر مسیحیان بسیجی زیادی آماده دفاع از کیان کشور هستند
نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا آماری در دست دارید که چه تعداد از مسیحیان عضو بسیجی مردمی هستند؟ گفت: آمار دقیقی ندارم اما مطمئنا مسئولان بسیج این آمار را دارند، اما اطلاع دارم که عده زیادی از جامعه مسیحیان عضو بسیج هستند و داوطلبانی از جامعه مسیحیان ایران همین الان در امر دفاع از نظام حاضر هستند وارد صحنه دفاع شوند.
خانلری تصریح کرد: دانشجویان بسیجی از جامعه ارامنه در اردوهای جهادی حضور دارند اما شناخته شده نیستند زیرا بسیجیان یک روحیه خاص خودشان را دارند و نمی خواهند فعالیتهایشان مطرح شود.
وی گفت: صنعتگران از جامعه ارامنه  را می شناسم که هم اکنون با سپاه و ارتش همکاری می کنند برای تولید قطعات نظامی اعم از جنگ افزارهای سبک یا ماشین آلات سنگین که در راه سازی ها به کار می رود و بسیجیان صنعتگران ماهر ارمنی به سیستم دفاعی ایران خدمت می کنند.
خانلری در پاسخ به این سوال که چگونه تفکر بسیجی باید بین مسئولان هم وارد شده و ادامه پیدا کند؟ اظهار داشت؟ به نظر من تفکر بسیجی قبل از هر چیزی یک اعتقاد است، افراد باید به بسیج و تفکر بسیج باید اعتقاد داشته باشند .
تفکر بسیجی یک ایدوئولوژی ناب است
نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور در مجلس افزود: بسیجی و تفکر بسیجی یک ایدوئولوژی است که از همان ابتدا چه از طریق اما م راحل و چه از طریق مقام  معظم رهبری اشاره شده است، منتها به نظر بنده باید اعتقادی در این بین وجود داشته باشد بدون اعتقاد همه جنبه ها  ظاهری خواهد داشت .
خانلری بیان داشت: روحیه بسیجی یک روحیه ای است که در هر زمینه ای هم در جنگ سخت و هم در امر سازندگی و مدیریتی اگر وجود داشته باشد در واقع فداکاری خالصانه است که همان اصل داستان است، اگر افراد به این اعتقاد برسند و این اعتقاد وجود داشته باشد و روحیه بسیجی در عرصه ها ساری و جاری خواهد شد، اگر این روحیه وجود نداشته باشد با شعار دادن راه به جایی نخواهیم برد.
نماینده مسیحیان ارمنی شمال کشور در مجلس  گفت: بنده احساس می کنم در سالهای اخیر مقداری روحیه بسیجی متاسفانه عقب نشینی کرده است ودما باید این تفکر را اشاعه دهیم و تفکر نابی که در این رابطه وجود دارد که به نظر من تفکر بسیجی فداکاری همه جانبه است باید اشاعه دهیم اینکه چگونه باید این تفکر بسیجی را اشاعه دهیم در این مورد باید  اندیشید چه کارهای می توان انجام داد.  

گفتگو از مرضیه مهدیلو

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی

 

در مراسم گرامیداشت هفته بسیج کارگری از کارگران بسیجی نمونه شهرستان اراک تجلیل شد.

سردار اهوازیان از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم گفت: یک سوم رزمندگان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند و جامعه کارگری در همه عرصه‌ها چه در زمان دفاع مقدس و چه در زمان جنگ اقتصادی نشان داد همواره حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او افزود: ۱۸ کارخانه از اراک امکانات جنگ را فراهم می‌کرد.

سرهنگ مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک اهمیت حضوربسیجیان و نقش کارگران بسیجی در جامعه آن است که محیط کار بایستی اسلامی باشد و در راستای تولید و رفع موانع تولید کمکی به کارکنان و کارخانجات داشته باشند و به تلاش در راه تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص کمک کنند.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت به نام هفته بسیج کارگری نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو