Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی کرمانی گفت: چاره اندیشی برای پذیرش غیبت امام زمان (عج) از یک سو و معرفی آن حضرت که طفلی 5 ساله بود به یاران و دوستان خود وظیفه خطیری برعهده امام عسکری بود که آن را به خوبی انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی کرمانی در گفتگو با پایگاه خبری ناب نیوز بااشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری گفت: این امام همام بعد از امام جواد (ع) جوان ترین امام معصوم هستند که به دست معتمد عباسی در سن 28 سالی به شهادت رسیدند؛ سند مظلومیت امامان شیعه همین است که همه آنها یا به شمشیر ستم مقتول یا به زهر جفا مسموم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو انحراف جدی زمان امام حسن عسکری (ع)

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: امام حسن عسکری علاوه بر هدایت امت و حفظ مرزهای عقیدتی باید با دو انحراف جدی مبارزه می کردند؛ این انحراف یکی از سوی خلفای زمان بود و دیگری از درون خانواده خودشان فردی به نام جعفر کذاب جامعه را تهدید می کرد.

حجت الاسلام غیاثی ابراز کرد: از سوی خلفا همیشه این تهدید وجود داشت که برای نابودی اسلام و تشیع کارهای بسیار خطرناکی انجام می دادند و امامان ما مانند سنگربانان بزرگ، سینه سپر کرده و حتی با اهدای جان خود، از سنگر تشیع و اسلام دفاع می کردند یکی از آنها امام حسن عسکری است.

وی تصریح کرد: در زمان امام حسن عسکری (ع)، مکتب تشیع و مسیر امامت را خطری از درون حوزه اسلامی و حتی از درون خانواده شان تهدید می کرد و آن برادر ایشان به نام جعفر کذاب بود که ادعای امامت می کرد در حالیکه انسانی فاسد، فاسق و اهل شراب خوری و فسق و فجورهای رایج زمان بود.

این کارشناس امور دینی بیان کرد: جعفر اگرچه از خاندان امامت بود، از اهل بیت نبود اما ادعا داشت همانطور که امامت از امام حسن مجتبی (ع) به برادرش به امام حسین(ع) رسید، امروز هم امامت از امام حسن عسکری (ع) به من رسیده است؛ او گمان می کرد امامت منسبی ارثی مانند باغ است که از مورث به وارث می رسد اما نمی دانست که تنها خداوند میداند چه کسی شایسته مقام امامت و هدایت جامعه است و می تواند این کشتی را در گرداب های هولناک دریای زندگی انسان ها نجات دهد و به ساحل مقصود برساند.

وظیفه خطیر امام عسکری در معرفی امام مهدی (عج) و زمینه سازی پذیرش غیبت ایشان

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) باید با این خطر مبارزه کرده و به تنویر افکار بپردازد تا جامعه دچار انحراف نشود، اظهار داشت: از سوی دیگر این امام بزرگوار باید غیبت امام مهدی (عج) را در میان جامعه قابل پذیرش ساخته و بستر سازی کنند؛ امام عسکری در عین حال که حضرت مهدی (عج) را به جامعه معرفی می کند تا با خطر جعفرهای کذاب مبارزه نماید، باید امام را از خطرات احتمالی و قطعی حفظ می کرد.

حجت الاسلام غیاثی کرمانی تاکید کرد: لذا چاره اندیشی برای پذیرش غیبت امام زمان (عج) از یک سو و معرفی آن حضرت که طفلی 5 ساله بود به یاران و دوستان خود وظیفه خطیری برعهده امام عسکری بود که آن را به خوبی انجام داد و شواهد امامت فرزندشان را به مردم معرفی کرد تا به خوبی اورا شناخته و یقین کنند که امام بعدی، این طفل 5 ساله است.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) باید مردم را آگاه می نمود که این آخرین حجت خدا و بقیه الله است که باید روزگاری طولانی را در غیبت به سر ببرد تا به اذن الله روزی ظهور کند و جهان را پراز عدل وداد نماید؛ لذا امام زمینه ساز دو مسئله بسیار مهم بود؛ یکی حضور امام به عنوان بقیه الله در تمام تاریخ و دیگری غیبت آن حضرت که مانند خورشید پشت ابر باید بماند تا از گزند خطرات حفظ باشد به جامعه نورافشانی کند.

حجت الاسلام غیاثی با اشاره به اینکه امام حسن به خوبی جامعه را  نسبت به امام پس از خود آگاه ساخته و در حفظ حضرت کوشید، مطرح کرد: یاد این سنگربان بزرگ عقیده و تفکرناب اسلام محمدی را گرامی می داریم و باید یاد حضرت در جامعه به عنوان چراغ راهنمای جوانان حفظ شود.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان غداری که در آن زمان تحت عنوان خلفا و افراد منحرف از بیت حضرت می خواستند چراغ ولایت را خاموش کنند، امروز در جامعه از طریق فضاهای مجازی، سایت ها وشبکه های ماهواره ای به ایفای همان نقش پلید می پردازند که نباید اجازه دهیم به هدف خود برسند و همچون امام حسن عسکری (ع) باید دفاع از این سنگر بزرگ را برعهده بگیریم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به استقلال؛ خطیر برکنار شد | چه کسی مدیرعامل آبی ها شد؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در جلسه‌ای که امشب برگزار شد، مهدی افضلی رئیس هیئت مدیره، فرشید سمیعی نایب رئیس هیئت مدیره و مهدی حیدرزاده دیگر عضو هیئت مدیره حضور داشتند و برکناری خطیر به تصویب آنها رسید.

سمیعی با حفظ سمت به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب و معرفی شد.

کد خبر 848848 منبع: تسنیم برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • رئیس هیئت مدیره استقلال: علی خطیر دیگر مسئولیتی ندارد
  • شوک به استقلال؛ خطیر برکنار شد | چه کسی مدیرعامل آبی ها شد؟
  • خطیر برکنار و سمیعی سرپرست استقلال شد
  • برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال؛ سمیعی سرپرست باشگاه شد/ افضلی:جزئیات این تصمیم را بعدا اعلام می‌کنیم
  • برکناری خطیر از مدیرعامل استقلال؛ سمیعی سرپرست باشگاه شد/ افضلی:جزئیات این تصمیم را بعدا اعلام می‌کنیم
  • علی خطیر برکنار شد/ انتخاب سرپرست جدید برای باشگاه استقلال
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟