Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@03:05:58 GMT

مسکن در تهران ۱۰.۹ درصد گران شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۲۶۳۷۰

مسکن در تهران ۱۰.۹ درصد گران شد

جدیدترین گزارش بانک مرکزی حکایت از گران شدن قیمت مسکن در تهران دارد،‌ بر اساس آمار منتشر شده این بانک معاملات مسکن پایتخت در آبان‌ امسال ۱۸.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق آمار بانک مرکزی  در آبان امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 14 هزار و 800 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های املاک شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 10.9 درصد افزایش یافته است.

از مجموع 14 هزار و 764 واحد مسکونی معامله شده واحدهای تا 5 سال ساخت  با سهم 47.2 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

سهم مذکور در مقایسه با آبان‌ماه 95 بالغ بر 5 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل  به سهم واحدهای با قدمت 6 تا 10 سال و بیش از 15 سال افزوده شده است.

در آبان‌ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که در مقایسه  با مهر 96 و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 2.1 و 10.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در هشت ماه ابتدایی امسال نیز تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران به 113 هزار و 800 واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد افزایش افته است.

در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای احد مسکونی معامله شده در شهر تهران 46.5 میلیون ریال بود که نسبت به هشت ماه سال گذشته 7.1 درصد افزایش یافته است.

تحولات اجاره بهای مسکن

بر اساس گزارش بانک مرکزی شاخص کرابه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 9.6 و 8.5 درصد رشد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

R1012188/P1010113/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۲۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد

هاشمی در حاشیه بازدید از روند احداث طرح‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان، گفت: با حضور آیت الله رئیسی، رییس جمهور، جشن واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و بیش از یکهزار و ۱۵۷ قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اجرای بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان، ادامه داد: این طرح اکنون با کیفیت و سرعت، در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد