Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@09:09:13 GMT

وهابیت مهمترین مشکل جهان اسلام است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۴۳۴۲۲

شیخ «علی محمود القندور» فعال دینی لبنان با بیان اینکه امروز وهابیت مهمترین مشکل جهان اسلام است، گفت: پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی علیه امت اسلامی همچنان فعال است.به گزارش بلاغ، اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته با مشارکت شخصیت های سیاسی و دینی از بیش از ۹۰ کشور جهان در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این اجلاس بر لزوم تقویت وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی تأکید و تصریح کردند که القاء وجود اختلافات عمیق و حقیقی میان شیعیان و اهل تسنن از جمله توطئه های دشمنان به شمار می رود. در این اجلاس همچنین در خصوص مسأله فلسطین نیز بحث و تبادل نظر انجام شد و همگان تأکید کردند که مسأله فلسطین اصلی ترین و مهمترین مسأله جهان اسلام است.

شرکت کنندگان در اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری ها همچنین به خطرات ناشی از فعالیت های برخی کشورهای منطقه در قبال کشورهای جهان اسلام هشدار دادند. ازجمله کشورهایی که شخصیت های دینی و مذهبی از آن به عنوان خطری برای جهان اسلام یاد کردند، عربستان سعودی بود. حاضران در اجلاس محبان اهل بیت (ع) جملگی از مقامات ریاض به عنوان تهدیدی برای جوامع اسلامی یاد کردند و بر لزوم اتخاذ تدابیری برای مقابله با توطئه های آن برای مسلمانان، تأکید کردند. در همین ارتباط گفتگویی را با شیخ «علی محمد القندور» از فعالان دینی لبنانی شرکت کننده در اجلاس محبان اهل بیت (ع) ترتیب داده ایم که مشروح آن از نظر می گذرد؛

ارزیابی شما از اجلاس محبان اهل بیت (ع) و مسأله تکفیری ها که اخیرا در تهران برگزار شد چیست؟ این اجلاس چه اهدافی را می تواند در زمینه روشنگری پیرامون مسأله وحدت میان مسلمانان و لزوم مقابله خطرات تکفیریها، داشته باشد؟

در خصوص این اجلاس که در تهران برگزار شد، باید گفت که امروز مسأله تکفیری ها و ایدئولوژی آنها مهمترین مسأله جهان اسلام است. امروز نه تنها جهان اسلام و جهان عرب بلکه تمام دنیا از پدیده شوم تروریسم رنج می برد و از سوی آن متحمل ضربات سهمگین می شود.

ما در لبنان بر این پدیده شوم به پیروزی رسیدیم و این پیروزی ها در سوریه و عراق نیز ادامه پیدا کرده است. این پیروزی، پیروزی میدانی است. با این حال، تفکر و ایدئولوژی وهابی همچنان باقی است و از بین نرفته است.

با وجود ضربات که تروریست ها متحمل شده اند اما همچنان شاهد هستیم که تفکر افراطی گری توسط برخی دولت ها مورد حمایت های گسترده قرار می گیرد. در این خصوص توضیح دهید.

با کمال تأسف برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس همچنان از وهابیت و افراطی گری حمایت می کنند. به حامیان این تفکر پول و سلاح تزریق می کنند. وظیفه ما برای مقابله و ایستادگی در برابر دولت های حامی تفکر افراطی گری، ایجاد آگاهی در میان امت اسلامی و همچنین تقویت وحدت میان مسلمانان است. ما حتی نیاز به یک وحدت انسانی هستیم.

ارزیابی شما از نقش جمهوری اسلامی ایران در مسأله وحدت میان مسلمانان و برپایی اجلاس محبان اهل بیت (ه) چیست؟

واقعا باید از جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد که چنین اجلاسی را با این نام بزرگ و عظیم یعنی اجلاس «محبان اهل بیت (ع)» ترتیب داده است. این اقدام جای قدردانی بسیار دارد. ایران اسلامی با این اقدام زیبنده خود مسلمانان تمامی مذاهب را در یک مکان واحد گردهم آورده است. ایران اسلامی با برپایی اجلاس محبان اهل بیت (ع) تمامی مسلمانان را زیر پرچم اتحاد محبت به اهل بیت (ه) جمع کرده است.

عربستان سعودی مدتها است که با ترویج مکتب وهابیت در منطقه و جهان، مسلمانان را اعم از شیعه و سنی به قتل می رساند. دیگاه شما نسبت به این نقش مخرب سعودیها برای امت اسلامی چیست؟

نقش عربستان سعودی در ترویج وهابیت غیرقابل انکار است. پایه های فکری عربستان سعودی بر اساس وهابیت بنا شده است. سعودی ها در حمایت از تفکر وهابیت و افراطی گری تفاوتی با صهیونیستها ندارند. اما با این حال، من بر این باورم که با نقش مهم علما و شخصیت های دینی برجسته جهان عربستان سعودی قادر نخواهد بود که با حمایت های خود از افراطی گری به اهداف دلخواهش برسد.

در این میان باید به نقش مخرب صهیونیستی ـ آمریکایی نیز اشاره شود. صهیونیستها و آمریکایی ها تمام قد از تفرقه میان مسلمانان حمایت می کنند. در واقع این دو رهبری توطئه های ضد اسلامی در سراسر جهان را بر عهده دارند. آنها مسئول ریخته شدن خون مسلمانان هستند. این واقعیتی است که نمی توان به راحتی آن را انکار کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفتگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد.

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، اظهار امیدواری کرد مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

رئیسی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و گفت: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در راس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

رئیسی در ادامه ظالم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از 45 سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بود و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت؟

رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است. دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت:‌ دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل 8 سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند. امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد