Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز در قالب یکی دیگر از پیش اجلاسیه های کنکره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی اجلاس روحانیت ویژه گرامیداشت ۸۷ شهید این خطه از ایران اسلامی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، صبح امروز اجلاس روحانیت کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد منطقه و با شرکت ائمه جمعه و جماعت شهرهای مختلف آذربایجان غربی و تعدادی از مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقدیم 3هزار و 400 شهید روحانی به نظام اسلامی

در این اجلاس که با برنامه‌های جنبی متعددی همراه بود فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی با اعلام اینکه این خطه از کشور 87 شهید روحانی را تقدیم نظام اسلامی کرده است اظهار داشت: قشر روحانی در کشور 3 هزار و 400 شهید را تقدیم این نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم افزود: روحانیون به‌طور مستمر در عرصه‌های مختلف جنگ تحمیلی حاضر بوده و به عنوان یک قشر پیش رو پرچم دار جبهه‌های جنگ بوده‌اند و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی و عملیات‌های مختلف بر همگان روشن است.

خرم گفت: آفرین بر شهدای روحانی که از درس و مدرسه و مادیات دست کشیده  و سبک بالانه به پیشواز شهادت رفتند.

دبیر کل کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی با تجلیل از نقش آفرینی شهدای روحانی در همه عرصه‌های جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیون راه گشای شبهه‌های دینی و قرآنی در بین رزمندگان اسلام بودند و در عین حال خودشان رزمندگانی مجاهد و سربازانی مخلص برای نظام اسلامی بودند بنابراین باید پیوسته یاد و نام شهدای روحانی گرامی داشته شود.

وی با اشاره به شکست داعش در منطقه غرب آسیا تصریح کرد: امروز باید بیش از پیش گوش به فرمان ولایت بوده و در مقابله با ترویج و توسعه تفکرات تکفیری و تروریستی کوشا باشیم و در این میان نقش روحانیون در خنثی سازی فتنه‌های به اصطلاح مذهبی نقشی بسیار راهبردی و دارای اهمیت است.

جایگاه رفیع شهدا و علما در قرآن کریم

در این اجلاس نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز به تبیین جایگاه شهدا در نزد خداوند پرداخت و اظهار داشت: در قرآن کریم مقام شامخ شهدا به روشنی و کرات بیان شده و حتی در سایر کتب آسمانی نیز بر جایگاه رفیع شهدا تاکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: در واقع نخستین گروهی که از منظر قران دارای جایگاه بلند مرتبه هستند شهدایند و خداوند به شهدا وعده بهشت داده است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: خداوند در وعده خود صادق و باوفاست بنابراین بزرگ‌ترین رستگاری مسئله شهادت در راه خداوند است

وی جایگاه علما را در قرآن و روایات بسیار رفیع و پر اهمیت خواند و اظهار داشت: پیامبراکرم (ص) در مورد جایگاه علما فرموده، زمانی که روز قیامت خداوند همگان را در صحرای قیامت جمع می‌کند شهدا با میزان خون‌هایشان و علما با میزان علمشان سنجیده می‌شوند.

هجمه نرم افزاری و سخت افزاری دشمن در مقابله با نظام اسلامی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: اساساً مهم‌ترین دستبرد به یک انقلاب در ابعاد نرم افزاریست و هجمه خطرناکی که می‌تواند انقلاب اسلامی را تهدید کند تصرف در مفاهیم انقلابی و تغییر کارکد و اثرگذاری آن‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی با تاکید بر نقش و جایگاه روحانیون در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی از ابتدا تاکنون پیوسته در تلاش بوده‌اند تا هویت اسلامی را در ایران و حتی در دیگر کشورهای اسلامی مسخ کرده و در مدیریت اسلامی نظام ایجاد اختلال کنند.

وی تصریح کرد: مقابله با این توطئه و خواست دشمن و خنثی سازی نقشه شوم آنان که در بطن آن تجزیه ممالک اسلامی نهفته نیازمند هوشیاری علما و ایفای نقش روحانیون است که تا کنون نیز شکست دشمن را در پی داشته است.

سعیدی گفت: اساساً مهم‌ترین دستبرد به یک انقلاب در ابعاد نرم افزاریست و هجمه خطرناکی که می‌تواند انقلاب اسلامی را تهدید کند تصرف در مفاهیم انقلابی و تغییر کارکد و اثرگذاری آن‌هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیون در این خطر بزرگ نقشی بسیار مهم بر عهده دارند و می‌بایست با بصیرت افزایی در جامعه خطرات دشمن را دفع کنند.

حضور اثربخش روحانیون در جنگ تحمیلی

وی افزود: روحانیون در بسیاری از عرصه‌ها منشأ اثر بوده‌اند و نقش آنان در دفاع از اخلاق، تبلیغ دین و آموزش‌های مورد نیاز جامعه در کنار روشنگری و تربیت جوانان و نوجوانان در مساجد بر همگان روشن است.

سعیدی افزود: روحانیون در دوران دفاع مقدس در سنگرهای رزمندگان اسلام حاضر شده و علاوه بر تبلیغ دین همچون درگیر رزمنده‌ها نقش آفرینی کرده و خوش درخشیدند و بسیاری از آنان در همین راه به شهادت رسیدند و جاودانه شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: یک بعدی نبودن روحانیت و توانمندی این قشر در عرصه‌های مختلف حتی مدیریت و فرماندهی یگان‌های عملیاتی از ویژگی‌های بارز این قشر است.

وی افزود: حضور مستمر و اثرگذار روحانیون در جبهه‌ها در دوران 8 سال دفاع مقدس هم در افزایش معنویت در جبهه و هم در افزایش توان رزمی رزمندگان نقش مهمی داشت و در این میان ایفای نقش روحانیون در بحث مقابله با جنگ روانی دشمن اهمیت بسیار اثرگذار بود.

سعیدی گفت: روحانیون در آذربایجان غربی نیز 78 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند و در حقیقت حضور روحانیت در مقابله با دشمن نشانه و گواه صادقی است بر حقانیت رزمندگان اسلام و در عین حال استبداد و کج فکری جبهه مقابل را به اثبات می‌رساند.

تلاش 150 سال اخیر روحانیون برای جلوگیری از انحرافات

وی تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت علماء اسلام پس از دوران نبوت و امامت تبیین اسلام ناب محمدی بوده و شکل دهی حکومت دینی در چارچوب مبانی بعثت و پاسداری از حکومت دینی رسالت همیشگی این قشر اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سیدجمال الدین اسدآبادی، شیخ محمد عبده، سید قطب، شیخ شلتوت، آیت الله بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) منادیان بیداری دینی در تاریخ معاصر هستند.

سعیدی تصریح کرد: 150 سال اخیر علما و روحانیون نقش سنگین پاسداری از اندیشه‌های اسلامی را بر عهده داشتند در حالی که مکاتب و گفتمان‌های انحرافی از جمله لیبراسیم، مارکسیسم، سکولاریسم و ملی‌گرائی در این سالها کیان اسلام را تهید کرده و همچنان این تهدید ادامه دارد.

وی گفت: امروزه جغرافیای جهان اسلام و منطقه غرب آسیا جولانگاه اندیشه‌ها و گفتمان‌های غیر دینی شده بنابراین باید گفتمان نبوی و سنت نبوی جایگزین شود و در این میان شناخت دشمن یکی از تکالیف روحانیت شیعه و سنی است چراکه خطر اصلی برای علماء و جهان اسلام اشتباه گرفتن دشمن است.

هدف نخست از تهاجم فرهنگی دشمن تقابل با اسلام و قرآن است

سعیدی تصریح کرد: سکوت روحانیت در برابر انحراف و دشمنان جایز نیست چون تمامی سعی دشمن با بهره‌گیری از انواع دسیسه‌ها بر تضعیف جمهوری اسلامی استوار است.

وی افزود: هدف نخست از تهاجم فرهنگی دشمن تقابل با اسلام و قرآن است و در حقیقت دشمن با ترویج اسلام هراسی و جنگ‌های نیابتی می‌خواهد تخریب چهره اسلام را بیش از پیش رقم بزند گرچه تاکنون با توهین به قرآن و آتش زدن آن هم به مقصود خود نرسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه با هدف مقابله با خیزش‌های اسلامی و ایجاد تقابل بین ملل اسلامی در کنار تضعیف توان نظامی و دفاعی کشورهای اسلامی از سوی استکبار اتفاق می‌افتد.

4 هزار شهید روحانی نشانه علمداری آنان در انقلاب است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم با تاکید بر نقش و جایگاه روحانیون در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیون در قرون پی در پی علمدار حرکت‌های اسلامی بوده‌اند.

سردار غلامحسین غیب پرور تصریح کرد: تقدیم 4 هزار شهید از قشر روحانی نشانه علمداری آنان در پای انقلاب است و شکرانه این علمداری نیز سکان‌داری این انقلاب به دست فردی است علمدار ولایت نیز هست و همه اینها یک نعمت بوده و باید قدردان آن باشیم

وی با گرامیداشت ایام ماه ربیع الاول گفت: در روزهای آتی هفته وحدت را گرامی خواهیم داشت و این هفته فرصتی برای بزرگداشت نقش روحانیون نیز هست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: نقش استان آذربایجان غربی در پاسداری از نظام و انقلاب در برهه‌های مختلف به سایر بارز بوده و به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت همچنان که از این خطه کشور 78 شهید روحانی تقدیم انقلاب شده است.

یک سوم از شهدای آذربایجان غربی از اهل تسنن است

وی تصریح کرد: حدود یک سوم از شهدای این خطه از ایران اسلامی مربوط به برادران اهل سنت است و خود این موضوع پیام خاصی دارد.

غیب پرور با گرامیداشت آغاز ولایت حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت: وظیفه هدایت مسلمین چه در زمان غیبت کبری و چه در زمان غیبت صغری با امام زمان (عج) است که در زمان غیبت کبری از طریق نواب اربعه انجام می‌شد و امروزه این نقش از طرف روحانیت در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در حقیقت نقش روحانیون در دوران غیبت امام زمان (عج) یک کارکرد بی بدیل و ممتاز است و بسیاری از علمای ما در همین راه مجاهدت کرده و در نهایت به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: شیخ فضل الله نوری در دوران معاصر، شهید اشرفی اصفهانی، شهید صدوقی، شهید دستغیب و شهید آیت الله مدنی از جمله همین مجاهدانی هستند که راه اعتلاء مکتب انتظار و دین مبین اسلام نقش‌آفرینی کرده و به شهادت رسیده‌اند.

وی با یادکرد نحوه شهادت تعدادی از روحانیون در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حرکت اسلام یک رویه مستمر و همیشگی است بنابراین جلوداری این حرکت می‌بایست با حضور روحانیون ادامه یابد و در این میان باید تربیت شاگردانی همچون بهشتی‌ها و مطهری‌ها که رویه امام خمینی(ره) بود توسط همه روحانیون بزرگ دنبال شود.

در این مراسم از تمبر یادبود شهدای روحانی آذربایجان غربی رونمایی شد.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس

زی‌سان: ژوزه مورایس سرمربی سپاهان، اعلام کرد دین رحمت و مهربان را برگزیده و مسلمان شده است.

به گزارش زی‌سان، مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد.

او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. 

پیش از مورایس، چهره‌های نامداری نظیر فرانک ریبری، کلارنس سیدورف، نیکولاس آنلکا، پل پوگبا و. مسلمان شده بودند.

tags # ژوزه مورایس ، شیدا مقصودلو سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد