Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مالمیر سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تنها شواهد کشف شده که مربوط به دوره مادها می شود مربوط به کشف گوشه ای از یک تابوت سفالی در این میدان است و کاوش ها همچنان ادامه دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر وجود شهر هگمتانه در میدان مرکزی شهر همدان در حال انتشار است، تاکید کرد: سفال های تازه کشف شده مربوط به دوره های مختلف تاریخی است و امکان دارد در گذر زمان از مناطق مختلف به این محل انتقال یافته باشند و از این رو نمی توان موضوع منتشر شده در فضای مجازی را تائید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مالمیر با اشاره به مطرح شدن موضوع ایجاد یک سایت موزه در این محل، اضافه کرد: پیش بینی ما این است که آثار کشف شده ظرفیت اجرای این سایت موزه را ندارند و به احتمال زیاد طرح احداث پیاده راه در این منطقه ادامه می یابد.
وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با شهرداری، تاکید کرد: احتمال می رود در محل که برای احداث آب نما در این منطقه جانمایی شده است، آثار تاریخی دیگری نیز کشف شود که ظرفیت ایجاد یک سایت موزه را داشته باشد، از این رو با همکاری شورای شهر به این نتیجه رسیدیم که کاوش های تاریخی در این منطقه را ادامه دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نتیجه کاوش های اخیر را به کسب اطلاعات نهایی از کاوشگران و تیم تحقیقات باستان شناسی موکول کرد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان 24 آبان امسال در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از کشف یک قطعه شی تاریخی شبیه به تابوت در حفاری های اخیر در شهر همدان خبر داد و گفت: قدمت این شی تاریخی هنوز مشخص نشده است و پس از اعلام نظر کارشناسان، گزارش های تکمیلی تهیه و اطلاع رسانی می شود.
گفتنی است؛ اواخر مهرماه امسال نیز در جریان احداث پیاده راه میدان امام خمینی(ره) همدان و در حین خاک برداری برای اصلاح تاسیسات زیرساختی برق، یک سرستون سنگی کشف شد که کارشناسان پس از بررسی قدمت آن را به دوران ایلخانیان نسبت دادند.
همچنین در مهرماه امسال در محدوده گنبد علویان در کوچه جراحان شهر همدان در حین خاکبرداری برای اصلاح شبکه های آب در عمق 3.20 متری از سطح معبر، یک تابوت سنگی به طول حدود 2متر و عرض 80 سانتی ‌متر و به ارتفاع 50 سانتی متر کشف شد که نتایج کاوش و بررسی از محتویات این تابوت نشان از وجود 2 اسکلت دارد که در مطالعات اولیه بر روی اسکلت‌ های به ‌دست آمده مشخص شد یکی از اسکلت‌ها مربوط به مرد و دیگری مربوط به یک زن است.
در این تابوت سنگی نشانه هایی از اسکلت یک زن و یک مرد یافت شد که قدمت آن به دوره اشکانیان باز می گردد و این نتایج نشان از آن دارد که در دوران تاریخی و به خصوص در دوران اشکانیان (بیش از 2000 سال پیش از میلاد) ایرانیان دارای فرهنگ تدفین خانوادگی بوده و ارزش و احترام زیادی برای زنان قائل بودند.
به گزارش ایرنا، استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده و به واسطه وجود شمار زیادی از آثار تاریخی، تفریحی و توریستی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
2090/2087
خبرنگار: سعید زارع کندجانی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور گفت: دو زنجیره ارزش اصلی کشمش و سفال همدان، تقویت کننده حجم مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند. - اخبار استانها -

جلیل دارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم همدان،در حاشیه برگزاری اکسپو 2024 و در بازدید از غرفه این استان، اظهار‌ داشت: در استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعال کردن 6 زنجیره فرعی و دو زنجیره اصلی کشمش و سفال وجود دارد که به دلیل کیفیت و اقبالی که در بازار جهانی دارند تقویت کننده مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند.

وی افرود: خوشبختانه بر اساس گزارشات استان همدان رشد کالاهایی از این استان که در طبقه‌بندی زنجیره ارزش قرار دارند رو‌به بالا است که امیدواریم با سیاست‌گذاری وزارت کشور در سال جدید و شعار سال که مزین به جهش تولید و مشارکت مردم است شاهد حضور مردم در افزایش تولیدات و صادرات بیشتر باشیم.

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور، تاکید کرد: به طور قطع برکات خوبی از جهت اشتغال، تولید و درآمدزایی از مسیر مبادلات تجاری متمرکز بر محصولات دارای زنجیره ارزش این استان که شامل کشمش، سفال، چرم، گیاهان دارویی، مبل‌و‌منبت، سنگ‌های قیمتی و پوشاک است برای این استان رقم می‌خورد.

 

.

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است