Web Analytics Made Easy - Statcounter

شناسایی مددجویان و نیازمندان و تقسیم بندی آنان برای ارائه خدمات بهتر، جذب مشارکت های مردمی و هدایت افراد نیازمند به سمت و سوی زندگی بهتر، کمک به ایجاد اشتغال و کار آفرینی و کمک به بیماران نیازمند صعب العلاج و همچنین کمک به امور عمرانی و بهسازی از مهم ترین اهداف تاسیس موسسه خیریه امام علی (ع) طرق رود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ خیران شهرستان نطنز سالانه میلیاردها تومان در مسیر ساخت و ساز و نوسازی و تجهیز مدارس و دانشگاه ها، آموزشگاه ها، مساجد، امامزادگان، بیمارستان ها و غیره هزینه می کنند به طوری که در جلسه های مختلف، بسیاری از روسای ادارت و نهاد ها توجه به امور خیریه و نقش خیران در راه پیشرفت و آبادانی این شهرستان را از پتانسیل های بزرگ منطقه عنوان کرده اند.

برترین طرح های اجرا شده در حوزه ساخت مدرسه های خیر ساز استان هم چون مدرسه خیر ساز یوسف زاده و شهید ماندگاری نطنز، طرح ساخت دانشگاه آزاد بادرود، ساخت امامزاده احمد خفر و غیره از جمله موارد قابل ذکر و اعتنا در این باب است.

امروزه موسسات خیریه در زمینه های مختلف در سطح شهرستان نطنز فعالیت دارند که از جمله مهمترین آن ها موسسه خیریه امام علی علیه السلام شهر طرق رود است.

موسسه غیر انتفاعی و غیر دولتی خیریه امام علی (ع) طرق رود نطنز با مجوز رسمی به عنوان موسسه نیکوکاری و خیریه در سطح استان اصفهان تاسیس شد و به طور رسمی از اسفندماه سال ۹۴ آغاز به کار کرده است.

به تازگی کار بازسازی و تکمیل آستان مقدس امامزاده چهار بزرگوار شهر طرق رود توسط خیران مرتبط با موسسه خیریه امام علی (ع) این شهر به پایان رسیده است و خیران توانسته اند با همت عالی خود خدمات قابل قبولی را در این آستان ارائه دهند.

به گفته یکی از خیران شناسایی مددجویان و نیازمندان و تقسیم بندی آنان برای ارائه خدمات بهتر، جذب مشارکت های مردمی و هدایت افراد نیازمند به سمت و سوی زندگی بهتر، کمک به ایجاد اشتغال و کار آفرینی و کمک به بیماران نیازمند صعب العلاج و همچنین کمک به امور عمرانی و بهسازی  از مهم ترین اهداف تاسیس موسسه خیریه امام علی (ع) طرق رود است و فعالیت های این موسسه در سال های اخیر نشان داده است که همه حرکت ها به سوی تحقق این اهداف صورت گرفته و این راه نیز ادامه دارد.

آمار ها نشان می دهد هر روز بر شمار کسانی که از خدمات مختلف این موسسه خیریه بهره می برند و به نوعی زیر پوشش آن قرار می گیرند، افزوده می شود  و در حال حاضر و طبق آمارهای دریافتی حدود ۳۰۰ خانواده زیر نظر موسسه خیریه امام علی (ع) هستند که جمعیت آماری آن ها به یک هزار نفر می رسد.

یکی دیگر از خیران می گوید: بخشی از این افرادِ مددجو در اولویت اول این خیریه برای دریافت کمک و خدمت قرار گرفته اند که به صورت فصلی سبد ارزاق شامل اقلام خوراکی و مورد نیاز اولیه را دریافت می کنند و بارها نیز در ایام مختلف بالغ بر ۲۰۰ دست لباس بین آن ها توزیع شده است و البته این آمار سال به سال افزایش می یابد.

به گفته وی موسسه خیریه امام علی (ع) شهر طرق رود امسال حدود ۲۶۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۶۰ میلیون ریال به همراه لباس فرم مدارس به دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت اهدا کرده و خانواده هایی که فرزندان مهد کودکی دارند نیز به نوعی از کمک های این موسسه بهر مند شده اند.

از جمله کارهای ویژه این موسسه اجرای طرح های عمرانی آن است، اجرای طرح شش هزار متر مربعی آسفالت سازی، زیر سازی و جدول کاری محوطه امامزاده چهار بزرگوار طرق رود که از ابتدای محرم آغاز شده است و در حال حاضر مراحل پایانی آن را می گذارند و همچنین آسفالت کلانتری شهر طرق رود با مساحت ۵۱۶ متر مربع از همین طرح های عمرانی در دست اقدام این مرکز خیریه است که هزینه آن را یک نفر بر عهده گرفته است.

ترمیم شبکه آبرسانی امامزاده شهر طرق رود و نقاشی درب و نرده ها با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال را به طور کامل، خیران  این موسسه خیریه انجام داده اند.

مدرسه سازی از دیگر حوزه های فعالیت این موسسه است و کار تکمیل مدرسه کمجان و آسفالت محوطه مدرسه فیض و محوطه سازی این دو مدرسه به مساحت ۸۱۰ متر مربع به کمک موسسه خیریه امام علی (ع) و توسط یک خیر انجام شده است.

از مهمترین طرح های مد نظر این موسسه ساخت مجتمع فرهنگی و ورزشی طرق رود با هزینه تخمینی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است که در صورت واگذاری زمین، ساخت آن آغاز می شود و این موضوع را یکی از خیران در گفتگو با این پایگاه خبری تصدیق کرده است.

این موسسه همچنین بیماران خاص را نیز از یاد نبرده است و بیمارانی را که دارای بیماری خاص هستند و به کمک مالی ویژه نیاز دارند را زیر پوشش خود قرار داده و هزینه درمانی آن ها را تامین می کند.

تاسیس هم زمان صندوق قرض الحسنه امام حسن مجتبی (ع) در کنار این موسسه از اقدامات خوبی بود که برای تامین بخشی از نیازمندی مالی مددجویان و نیازمندان تاسیس شد.

برگزاری برنامه های فرهنگی و اجرای مسابقه های مختلف کتابخوانی، برپایی نمایشگاه و بازارچه خیریه از دیگر فعالیت های خیران و موسسان این مرکز خیریه است که دوست دارند در گمنامی بمانند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت