Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@19:06:46 GMT

بن‌سلمان بغض خود را نسبت به رهبری نشان داد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۱۷۶۷

بن‌سلمان بغض خود را نسبت به رهبری نشان داد

به گزارش جهان نيوز؛ حجت الاسلام تویسرکانی نماینده، ولی فقیه در سازمان بسیج امروز در اجتماع بزرگ بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی تهران که به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج برگزار شد گفت: بسیج یک پدیده بی نظیر در تاریخ جهان اسلام است.
وی با بیان اینکه تمام وجود بسیجی‌ها امام خمینی (ره) بوده و این متاثر از پدیده‌ای به نام مودت است افزود: در بسیج هر چه مراتب پایین‌تر می‌رود مودت بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان نمونه الان ۸۰۰ گروه دانشجویی، جهادی و طلبه بدون این که پول و مقامی بخواهند در مناطق زلزله زده غرب کشور مشغول به کار کردن هستند البته ممکن است برخی‌ها زحمات این‌ها را نادیده بگیرند.
تویسرکانی با اشاره به این که امروز تفکر بسیجی در جهان اسلام میلیون‌ها تفکر دارد تصریح کرد: تفکری که ریشه آن با مودت با اهل بیت است اصلا غریب نیست.
نماینده، ولی فقیه در سازمان بسیج با اشاره به حشد الشعبی عراق با مودت به اهل بیت شکل گرفت و به مرجعیت گره خورد تصریح کرد: اگر حشد الشعبی ایجاد نمی‌شد داعش عراق را می‌گرفت.
وی افزود: این عامل که من بدون توقع و انتظار جان خود را بدهم تا مابقی انسان‌ها در رفاه باشند این همان مودت است. اخیرا به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج دیداری با رهبر معظم انقلاب داشتیم در این دیدار تعدادی از خانواده‌های شهدا به صورت خصوصی نزد رهبر انقلاب رفتند در این دیدار مادری که به نظر می‌رسید از استان کهیکیلویه و بویر احمد آمده بود نظر آقا رفتند و گفتند ۱۵ روز پیش بچه ام شهید شده همین مادر با جان و دل می‌گفت: دو فرزند دیگر هم دارم که می‌خواهم آن‌ها را فدای شما کنم و این همان مودت است.
تویسرکانی با بیان اینکه هر چه مودت بیشتر شود مشکلات بیشتری در کشور حل خواهند شد تصریح کرد: مودت یعنی این که با همه وجود و به طور واقعی و حقیقی یکدیگر را دوست داشته باشیم و دل‌ها همه متوجه یک نقطه باشند. در راهپیمایی اربعین می‌توان به خوبی مودت را مشاهده کرد در واقع وقتی که به زائرین التماس می‌کنند که کفش آن‌ها را واکس بزنند و به آن‌ها غذا بدهند این همان مودت است و معتقدم که جامعه اسلامی باید همین گونه باشد.
نماینده، ولی فقیه در سازمان بسیج با تاکید براینکه در راهپیمایی اربعین به دلیل وجود مودت هیچ فرقی بین امریکایی، ارمنی، شیعه و سنی وجود ندارد و حتی وقتی که مسلمانان متوجه می‌شوند یک ارمنی و مسیحی به عشق مولای آن‌ها به زیارت آمده بیشتر به او توجه می‌کنند تصریح کرد: اگر مودت در جامعه شکل بگیرد و بدنه جامعه با مودت به ولایت متوسل شود یک سرمایه عظیم اجتماعی شکل می‌گیرد و ما با این سرمایه می‌توانیم از تمام مشکلات عبور کنیم.
وی به نامه احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: احمدی نژاد در این نامه وضع کشور را در تمام حوزه‌ها اعم از مجلس و قوه قضاییه زیر سوال برده اند در واقع وقتی من نامه را خواندم با خودم گفتم خوش انصاف شما ۵ سال است از ریاست جمهوری کنار رفته اید و اگر در این سیه روزی ۲۰ نفر نقش داشتند یکی از آن‌ها خود شما هستید.
تویسرکانی تصریح کرد: مرتضوی از قربانیان کهریزک معذرت خواهی کرد و احمدی نژاد به خاطر مرتضوی کشور را به آشوب می‌کشید، در واقع احمدی نژاد از یک عنصر فاسد که قوه قضاییه او را اخراج کرده بود آن چنان دفاع می‌کرد که موجب تعجب همگان بود آنوقت امروز پرچم عدالت را در مقابل ولایت بلند کرده است درست مانند خوارج که قرآن را در برابر ولایت بلند کردند.
نماینده، ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: ما ولایت پذیری احمدی نژاد را در دفاع از بقایی، کردان و مشایی باید ببینیم. آقای احمدی نژاد نباید خود را پاک و مطهر معرفی کنید و بعد به بدنه بسیجی و مذهبی جامعه تکیه کنید امروز بصیرت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد در نامه‌ای که نوشته خود را به عنوان ناجی معرفی می‌کند تصریح کرد: آقای احمدی نژاد شما همان هستید که در میدان ولیعصر عده‌ای را خس و خاشاک خواندید و حالا طرفدار آن‌ها شده اید و این چنین آن‌ها را مورد تکریم قرار می‌دهید.
تویسرکانی با اشاره به توهین ولیعهد عربستان به رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ولیعهد عربستان بغض خود را نسبت به امام خامنه‌ای نشان داد که البته یک تحلیلگر امریکایی نیز بعد از حرف‌های بن سلمان به او لقب یزید زمان را داد.
نماینده، ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه بن سلمان مشاورانی در امریکا دارد که به او می‌گویند که باید چه کار کند تصریح کرد: بن سلمان نیز سبک زندگی سلفی گری در عربستان را به سکولار تغییر داده است و براین اساس تمام محدودیت هایی که براساس سلفی گری وجود داشته است را لغو می‌کند.
وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه امریکا حرف آخر را زد و گفت که یک جنگ بزرگ در خاورمیانه شکل می‌گیرد که یک طرف آن ایران و یک طرف دیگر آن ۴۰ کشور اسلامی هستند البته او همچنین گفته است که اگر ایرانی‌ها می‌خواهند از این خطر نجات پیدا کنند باید از رهبری دست بردارند واقعیت این است که امروز در داخل احمدی نژاد رهبری را عامل مشکلات می‌داند و در خارج هم می‌بینیم که دشمنان این گونه رهبری را نشانه گرفته اند و علت این دشمنی این است که رهبر انقلاب جبهه مظلومین علیه ظالمین را شکل داده اند و ما امروز بسیج جهانی اسلام را به رهبری ایشان شاهد هستیم.
تویسرکانی با بیان اینکه امروز مرز جمهوری اسلامی تا مرز اسرائیل رسیده و ما با رژیم صهیونیستی هم مرز هستیم تصریح کرد: البته ما وقوع هر جنگی علیه کشورمان را در چارچوب جنگ روانی می‌دانیم، ولی اگر این اتفاق بیفتد قطعا این جنگ موجب نابودی اسرائیل می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در سازمان بسیج تاکید کرد: معلوم است کشور مشکلات دارد، اما یک دولت با رای مردم روی کار آمده با این وجود نباید از مردم دم زد، ولی رای مردم را زیر سوال برد.
وی با بیان اینکه بسیج کلید حل مشکلات کشور است و محور حل این مشکلات نیز مودت با امام است تصریح کرد: مودت یعنی محبت قلبی که به اطاعت و ولایت منتهی شود.
منبع:خبرگزاری دانشجو

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روایت ها از دوران استانداری محمود احمدی نژاد در اردبیل و ردپای محصولی در سوآپ نفتی در همان دوره، بارها و بارها تکرار شده است.

محمود عباس‌زاده مشکینی، نماینده فعلی مشکین شهر در مجلس که طی روزهای اخیر مهمان «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین بود، روایت خود از این ماجرا را دارد. . او که در دوران استانداری احمدی نژاد در اردبیل، مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری اردبیل بوده است می گوید؛«ما نفت را از آذربایجان به ارزانی می‌خریدیم و بعد به گرانی می‌فروختیم که در اینجا پولی نصیب استان می‌شد، به این صورت که آن زمان به اندازه بودجه عمرانی دولت از محل سوآپ پول به قلک عمرانی استان تزریق شد. لذا از دولت مرکزی پول نمی‌گرفتیم و یک خلاقیتی بود.»

او حضور محصولی در یکی از کارگزاری هایی که مسئول این سوآپ نفتی بودند را رد نمی کند و تاکید دارد؛«خیلی‌ها بودند که نفت و گازوئیل را می‌گرفتند و می‌بردند می‌فروختند و حاشیه سودی هم داشتند. محصولی هم مسئول یکی از این کارگزاری ها بود.»

بخش هایی از گفتگو با محمود عباس‌زاده مشکینی، نماینده مشکین شهر در مجلس یازدهم را بخوانید؛ (مشروح این گفتگو طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.)

****

*آقای عباس‌زاده! روایت های زیادی از رابطه احمدی نژاد و محصولی در دوران حضورشان در ارومیه و اردبیل شنیده می شود، خصوصا در ماجرای سوآپ نفتی. روایت شما از این رابطه و پرونده چیست؟

در مورد محصولی قضیه به این ترتیب است که او در دوره‌ای تحت عنوان فردی از بخش خصوصی به اردبیل آمد، آن زمان احمدی‌نژاد استاندار اردبیل بود و این دو ارتباطی داشتند، بعد از آن هم در دولت احمدی‌نژاد وزیر شد و همکاری افزایش پیدا کرد.

فاصله بین احمدی نژاد و محصولی بیشتر خواهد شد

با توجه به اینکه بنده هر دو نفر را می‌شناختم از ابتدا متوجه تفاوت‌های فکری این دو نفر می‌شدم کما اینکه در شکل‌گیری جبهه پایداری که بنده فکر می‌کنم پایه‌گذار این جریان محصولی بود، این تفاوت خودش را نشان داد و معلوم بود که تفکر احمدی‌نژاد این نیست و هر چه جلوتر آمدیم این تفاوت‌ها آشکارتر و روشن‌تر شد.

بنده دو جریان احمدی‌نژاد و محصولی را به عنوان دو جریانی که زاویه آنها کم شود، پیش‌بینی نمی‌کنم و حتی اعتقاد دارم این زاویه بیشتر و بیشتر هم خواهد شد. اگر محصولی و احمدی‌نژاد را به عنوان دو فرد در نظر بگیریم فاصله آنها بیشتر خواهد شد اگر به عنوان دو جریان هم در نظر بگیریم، باز هم فاصله آنها بیشتر خواهد شد چراکه تفاوت‌های فکری ساختاری دارند.

سوآپ نفتی خلاقیت خوبی بود زیرا...

*شما در جریان مسائل مرتبط با قضیه سوآپ نفتی هم هستید؟

از نزدیک خیر اما از دور بله. جریان به این ترتیب بود که در آن زمان میان آذربایجان و ارمنستان اختلاف بود و ارمنستان میان آذربایجان و نخجوان که مربوط به خاک آذربایجان است، فاصله انداخته بود و آذربایجان نمی‌توانست به این استان سوخت برساند، از طرفی استان‌های ایران سهمیه نفت و گازوئیلی ندارند، آن زمان خلاقیت خوبی صورت گرفت و از داخل کشور چیزی به بیرون نرفت.

آن زمان میان ایران و جمهوری آذربایجان قراردادی بود که طبق آن نفت و گازوئیل را باکو از طریق پارس‌آباد وارد ایران می‌کرد، کامیون‌های آذری عرض استان اردبیل و آذربایجان شرقی را می‌پیموندند، به سمت جلفا می‌رفتند و مجدداً وارد خاک نخجوان می‌شدند، قرار بود حق راهی به ایران پرداخت کنند اما از دولت وقت ایران مجوز قانونی گرفتند و با ابتکاری گفتند که وقتی دولت مرکزی به اردبیل نفت و گازوئیل می‌دهد به جای اینکه این موارد را به پالایشگاه اردبیل بفرستد، سهم ما را از تبریز پرداخت کند و ما در داخل استان نفت و گازوئیل وارداتی باکو را استفاده می‌کنیم و کامیون‌ها هم دیگر عرض استان اردبیل را نمی‌روند، بلکه ما همین نفت و گازوئیل وارد شده را مصرف می‌کنیم و از سهم اردبیل و میزان سوخت مصرفی نخجوان را از تبریز می‌دهیم.

نفت را از آذربایجان به ارزانی می‌خریدیم و بعد به گرانی می‌فروختیم

ما نفت را از آذربایجان به ارزانی می‌خریدیم و بعد به گرانی می‌فروختیم که در اینجا پولی نصیب استان می‌شد، به این صورت که آن زمان به اندازه بودجه عمرانی دولت از محل سوآپ پول به قلک عمرانی استان تزریق شد. لذا از دولت مرکزی پول نمی‌گرفتیم و یک خلاقیتی بود.

البته این کار را به کارگزار می‌دادند که انجام دهد به این ترتیب که به او می‌گفتند سهم ما را بگیر و فلان جا بفروش، لذا این کار با مجوز و قانونی صورت گرفت و هم به نفع استان بود. دولت که تغییر کرد و اصلاح‌طلبان روی کار آمدند، پرونده تشکیل دادند شکایت کردند وکیل گرفتند و نهایتاً نتوانستند آنچه می‌خواهند را اثبات کنند.

هیچ کسی در جریان پرونده سوآپ نفتی بازداشت نشد

*اما آقای اقبال عباسی، شهردار وقت گفته که چند نفر در جریان این پرونده بازداشت شدند...

خیر، هیچ‌کس بازداشت نشد، اقبال عباسی شهردار اردبیل زمان استانداری احمدی‌نژاد بود که بعد اصلاح‌طلب شد. خیر قضیه به این ترتیب نبود، پرونده تشکیل شد، به تهران آمد و تا دیوان عالی کشور و آن اتهاماتی که اصلاح‌طلبان به اینها زده بودند، رأی برائت گرفتند که اگر این رأی صادر نمی‌شد اینها نمی‌توانستند وزیر و و کیل شوند...(با خنده)

*همه پول‌های ناشی از سوآپ...

من شخصاً در جریان روند آن پرونده قضایی بودم که نهایتاً رأی برائت صادر شد.

محصولی، مسئول یکی از کارگزاری هایی بود که نفت و گاز را می فروخت و حاشیه سودی داشت

*بنابراین منظور شما این است که از این سوآپ نفتی هیچ پولی عاید محصولی و احمدی‌نژاد نشد؟

آن زمان سازمان همیاری‌های احمدی‌نژاد بود که این سازمان هیئت امناء داشت و درآمد آن با سیاست‌گذاری هیئت امناء هزینه می‌شد، لذا بحث شخصی نبود. البته آن زمان فقط یک کارگزار نبود بلکه کارگزاران فراوانی بودند که با سازمان همیاری‌های شهرداری قرارداد می‌بستند و این کار را انجام می‌دادند، لذا کارگزار سود می‌کرد.

*محصولی هم یکی مسئول یکی از آن کارگزاری ها بود...

بله محصولی هم به عنوان کارگزار طرف قرارداد بود، البته خیلی‌ها بودند که نفت و گازوئیل را می‌گرفتند و می‌بردند می‌فروختند و حاشیه سودی هم استفاده می‌کرد. در حال حاضر هم شرایط به همین ترتیب است به عنوان مثال فردی که نفت ایران را به عراق می‌برد، سود می‌کند. در این مورد خیلی حرف‌ها گفته شد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898751

دیگر خبرها

  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • محمود احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز سوژه شدند
  • عکس| سرنوشت ترسناک احمدی نژاد از زبان رائفی‌پور
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • چرا دوباره مادر چاوز؟
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد