Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور تامین منابع مالی وزیر راه و شهرسازی گفت: احتساب هزینه ها به ارز نشان می دهد که نزدیک به ۱۴۰ میلیارد دلار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از ایرنا، حسین عبده تبریزی چهارشنبه شب در همایش «کلید توسعه اقتصادی کاشان» در اتاق بازرگانی این شهر افزود: بخش مسکن و ساختمان کشور در 40 سال گذشته سرمایه گذاری زیادی به خود دید که این امر موجب بروز مشکلاتی برای سایر بخش های اقتصادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حوزه مسکن پس از سال ۱۳۸۵ میزان قابل توجهی سرمایه گذاری را شاهد بود که این امر فضا را برای سرمایه گذاری در سایر بخش ها محدود کرد در حالی که بالا رفتن بهای زمین اشتغالزا نیست.

عبده تبریزی افزود: سرمایه گذاری در بخش های دیگر اشتغال مولد ایجاد می کند در حالی که از سال ۱۳۸۶ در تهران به طور تقریبی برای یک سوم از مجموع زمین های موجود تهران در پنج سال پروانه ساختمانی صادر شد.

این کارشناس تصریح کرد: ۶۳۳ هزار واحد خالی به جز خانه های دوم در سال ۱۳۸۵ داشتیم که این رقم در سال ۱۳۹۰ به یک میلیون و ۶۶۳ هزار واحد رسید و درسال ۹۵ نزدیک به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی افزایش یافت.

عبده تبریزی بیان کرد: رشد ۳٫۲ درصد سرانه و ۲٫۱ درصدی جمعیت در ۴۰ سال گذشته در کشور رخ داده و اگر نظام بانکی فعالیت درستی داشت، این همه پول در بخش مسکن هزینه نمی شد.

وی ادامه داد: قوانین مربوط به ساخت و ساز در کشور هم مشکل دارد به طوری که در تهران ساختمانی سه طبقه با عمر ۱۰ سال را می توان ۵۰ سال دیگر هم استفاده کرد اما تخریب می شود و به جای آن آپارتمان ۶ طبقه می سازند که این در جهان انجام نمی شود.

مشاور تامین منابع مالی وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: دود آتش تورم به چشم مردم می رود زیرا فقر از تورم ناشی می شود و کشور تورم های بزرگ ۴۹ و ۳۴ درصد را پشت سرگذاشته که البته آرام گرفته اما دیگر متغیرها آرام نگرفته است.

او با اشاره به افول جدی نظام بانکی در کشور از سال ۱۳۸۶ افزود: بر اساس آمارهای رسمی نظام بانکی نتوانسته از آن تاریخ تامین مالی کند و این مهم بیانگر آن است که درحالت کاهش میزان تسهیلات نظام بانکی هستیم.

عبده تبریزی بیان کرد: در سه دوره ای که در دولت های نهم و دهم توسعه در نظام بانکی داشتیم، تنها حوزه مسکن توسعه یافت که این توسعه با فقدان پرداخت اطلاعات همراه شد.

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار همچنین با بیان اینکه وضعیت سرانه تولید ناخالص داخلی (۵٫۳ درصدی) از سال ۱۳۸۰ تا ۸۵ رشد خوبی داشته، به تغییر این روند از سال ۱۳۸۷ اشاره کرد.

وی اضافه کرد: درآمد حقیقی خانوار شهری در سال ۱۳۹۴ نزدیک به ۱۸ درصد کمتر از سال ۸۶ است و درآمد حقیقی خانوار روستایی ۳۵ درصد کمتر است که کاهش رونق در این مدت به درآمدها زیان وارد کرد.

مشاور تامین منابع مالی وزیر راه و شهرسازی همچنین تامین مالی شهرداری ها را اساس رشد پایدار شهری عنوان و بر نقش شوراهای اسلامی در جذب سرمایه گذاران تاکید کرد.

در این همایش به جنبه های مختلف توسعه شهر تاریخی کاشان پرداخته شد.

این خطه تاریخی به لحاظ گردشگری ، کشاورزی، صنایع مدرن ، فرش دستباف و ماشینی و هنرهای دستی در کشور مطرح است.

true برچسب ها : خانه حسین عبده تبریزی خانه خالی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان

بانک امانات تجهیزات پزشکی خانه هلال روستایی در شهرستان دشتستان با حضور مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور رونمایی و افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، عباس احدپور  صبح امروز در آیین افتتاحیه خانه هلال شهرستان دشتستان اظهار داشت: وقتی از نیاز و اهمیت موجودیت این مکان‌ها در روستا و مناطق کم برخوردار صحبت شود به مراتب راه توسعه خانه‌های هلال در سطح کشور نیز هموارتر خواهد شد.

وی افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت و وجود این خانه‌ها توسعه آموزش‌های امدادی و بالا بردن توان امدادی مردم در زمان وقوع حوادث است این امر به خودی خود در نمایش اهداف تأسیس خانه‌های هلال نقش مؤثر دارد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور با اشاره به وجود 142 روستا در شهرستان دشتستان تصریح کرد: باید تلاش مضاعف در پیش گرفت و در تأسیس خانه هلال در این منطقه همت کنیم.

احدپور با قدردانی از تلاش خیرین در همراه کردن مسیر خدمت‌رسانی گفت: از ابتدای راه‌اندازی بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه شده است.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور با اشاره به افتتاح بانک امانات پزشکی خانه هلال روستای در دشتستان اظهار کرد: این بانک‌ها با هدف کمک به بیماران نیازمند در تأمین کالاهای پزشکی راه‌اندازی شده است. در عرصه امانات تجهیزات پزشکی باید بحث وقف و امانت بودن را در نگاه مردم نهادینه کنیم و بی شک این مهم باعث افزایش همراهی و همکاری مردم خواهد شد.

احسان ایزدپناه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم با اشاره به نقش خیرین در ارتقا خدمات خانه‌های هلال گفت: در جذب خیرین تلاش بیشتری باید در دستور کار قرار گیرد این امر مستلزم برنامه‌ریزی و مدیریت است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد