Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- معاون عمرانی استانداری کرمانشاه حضور معاون اول رییس جمهوری در مناطق زلزله زده استان را منجر به اتخاذ تصمیمات مهمی از جمله افزایش سقف تسهیلات واحدهای روستایی به 30 میلیون ریال و شهری به 40 میلیون ریال، بازسازی بخش های مختلف و نیز تسریع در ساخت راه آهن اعلام کرد.

مجتبی نیک کردار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان برنامه و بودجه قبول کرد تا اعتبارات عمرانی امسال استان کرمانشاه صد درصد تخصیص داده شود، همچنین قرار شد تا ردیف بودجه مستقلی در بودجه سال 97 برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده استان در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته نیک کردار، تصمیم مهم دیگر افزایش سقف تسهیلات بازسازی واحدهای تخریب شده روستایی از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال و نیز بازسازی واحدهای شهری از 350 میلیون ریال به 400 میلیون ریال بود.
وی تسریع در ساخت خط آهن ملایر تا کرمانشاه و نیز کرمانشاه تا خسروی را دیگر موضوع مطرح شده در جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون اول رییس جمهوری عنوان کرد و افزود: از آنجایی که خط آهن کرمانشاه تا خسروی از دل مناطق زلزله زده عبور می کند این مساله می تواند به رونق منطقه کمک کند لذا قرار شد تا با تامین اعتبار این پروژه نیز سه ساله به اتمام برسد.
نیک کردار همچنین از تعهد وزارت بهداشت به پرداخت 50 درصد بودجه مورد نیاز بازسازی واحدهای آسیب دیده بخش بهداشت و درمان مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: 50 درصد باقیمانده از محل کمک های خیرین تامین خواهد شد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به تهیه جدول تعیین خسارت های استان در بخش های مختلف خبر داد و گفت: تصمیم گرفته شد این جدول برای تامین اعتبار در تهران نهایی بشود.
آنگونه که نیک کردار گفت: بازسازی مدارس را بانک ها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بخشی را نیز خیرین برعهده گرفته اند و اگر خیرین نساختند وزیر آموزش و پرورش قول تامین اعتبار از طرف دولت را داده است.
وی با بیان اینکه هشت هزار و 300 واحد سنتی دامپروری استان آسیب دیده اند؛ بیان کرد: قرار شد تا به هر واحد 100 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شود.
به گفته نیک کردار، بانک مرکزی نیز قبلا اعلام کرده که 100 میلیون ریال تسهیلات به هر خانوار خواهد داد ضمن اینکه هلال احمر نیز اعلام کرده است که به وراث فوت شدگان زلزله 50 میلیون ریال کمک خواهد کرد.
وی در خصوص گازرسانی نیز گفت: شرکت گاز اولویت گازرسانی خودش را مناطق زلزله زده اعلام کرده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به آسیب دیدن واحدهای صنعتی نیز گفت: به این منظور قرار شد تا 200 میلیارد ریال تسهیلات به تصویب هیات دولت برسد.
نیک کردار همچنین از توجه به متقاضیان کنکور در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: قرار شده تا به منظور تعیین سهمیه ویژه با وزرای علوم و بهداشت رایزنی انجام شود.
دیگر مصوبه این جلسه را وی توزیع چهار هزار تن علوفه رایگان برای دامداران منطقه عنوان کرد و افزود: قرار شد دولت کمک های بلاعوضی به کسانی بدهد که دام های سبک یا سنگین تلف شده دارند.
وی همچنن از دستور رییس کل بانک مرکزی به بانک های عامل کشور برای تسهیل گری در پرداخت وام خبر داد و گفت: طبق این دستور بانک ها نباید در تشکیل پرونده و تضامین بانکی سخت گیری کنند.

** تهیه 11 هزار کانکس روستایی برای اسکان موقت
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه در خصوص وضعیت تهیه کانکس و اسکان موقت نیز گفت: با توجه به در پیش بودن زمستان قرار شد هشت هزار کانکس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه و در مناطق روستایی توزیع شود.
نیک کردار برآورد اولیه واحد های خسارت دیده مناطق روستایی را 11 هزار واحد بیان کرد و افزود: سپاه تهیه کانکس برای هشت هزار واحد، ارتش 2 هزار واحد و بنیاد مسکن نیز هزار واحد را قبول کرده است.
وی در خصوص شایعات مطرح شده برای قطع شدن کمک های بلاعوض در صورت تهیه کانکس نیز توضیح داد: دولت در مناطق روستایی برای ساخت خانه 50 میلیون ریال و نیز 20 میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی خواهد داشت که حتی در صورت تهیه کانکس سر جایش خواهد بود.
او افزود: اما دولت وعده پرداخت 30 میلیون ریالی بلاعوض برای اسکان موقت را هم داده است که تصمیم گرفته شد تا به جای پرداخت این مبلغ سپاه کانکسی به ارزش 70 میلیون ریال و در ابعاد بزرگتر طی 45 روز آینده تهیه کند.
به گفته نیک کردار، خانوارهایی که از محل کمک های خیرین صاحب کانکس شده اند نیز چنانچه تمایل داشته باشند می توانند کانکس هایشان را با کانکس های سپاه عوض کنند.
او تصمیم گیری در خصوص خانوارهای شهری را منوط به جمع بندی ظرف 2 روز آینده عنوان کرد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص مراحل ساخت واحد های شهری و روستایی نیز توضیح داد: بنیاد مسکن فقط حمایت های فنی و اجرایی از مراحل ساخت خواهد داشت و در حقیقت مردم خودشان با دریافت تسهیلات باید خانه های خودشان را بسازند.
نیک کردار با بیان اینکه آوار برداری، تهیه نقشه، صدور پروانه و نظارت بر اجرا بر عهده بنیاد مسکن است، افزود: ساخت را بر عهده خود مردم خواهیم گذاشت چرا که منجر به کاهش هزینه و افزایش سرعت کار خواهد شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 484 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  رشد جمعیت  در شهر جدید پرند رو به افزایش است بنابراین تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی در این شهرها ضروری است گفت: جمعیت پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است و جمعیت ۳۷هزار نفری دانش آموز داریم و  این آمارها نشان می دهد جمعیت پرند به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک است. 

وی افزود:  ۷ مدرسه در سال ۱۴۰۲ تحویل آموزش و پرورش داده ایم و سه مدرسه در دست ساخت داریم.

صیادی بیان کرد: بیمارستان دولتی در شهر جدید پرند وجود نداشت که بعد از پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان را گرفته ایم و تا ابتدای خرداد ماه کلنگ ساخت بیمارستان دولتی که به صورت مشارکتی ساخته می شود زده خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه  ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن  از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن  تا اسفند ماه سال گذشته  پیش بینی کرده  بودیم  گفت:   با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته و با تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های اراضی  برای ساخت نهضت ملی مسکن ۳هزار واحد افزایش یافت و به  ۳۳هزار و  ۵۰۰ رسانده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه  محدودیت جدی در بحث زمین داریم و ۱۳۰۰ هکتار اراضی نیاز داریم گفت: ۵۰ هزار متقاضی هنوز  اراضی برای آنها تامین نشده است و اگر شهرک اعتمادیه ساخته شود ۱۰ هزار متقاضی جایگذاری می شود اما هنوز  برای ۴۰ هزار متقاضی اراضی تامین نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین  را به حداقل ممکن رسانده  ایم و پروژه ۴هزار واحدی را که خرداد ماه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد  با متری ۱۰ میلیون تومان ساخته شده است و تقریبا یک خانه ۷۰ تا۸۰ متری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان تمام می شود.

صیادی اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه ها در پروژه های نهضت ملی مسکن تعدیل قیمت می خورد و قیمت تمام شده قطعا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند توضیح داد: ۴هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده افتتاح است که میانگین ساخت هر واحد حدود ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است که قیمت تمام شده آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می شود.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ۱۱هزار و۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که ۴هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده و ۵هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.

صیادی در خصوص دو خطه کردن مترو پرند گفت: دو خطه کردن مترو پرند در دستور کار بوده که به دلیل داشتن معارض سنگین به تعویق افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر