Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- معاون عمرانی استانداری کرمانشاه حضور معاون اول رییس جمهوری در مناطق زلزله زده استان را منجر به اتخاذ تصمیمات مهمی از جمله افزایش سقف تسهیلات واحدهای روستایی به 30 میلیون ریال و شهری به 40 میلیون ریال، بازسازی بخش های مختلف و نیز تسریع در ساخت راه آهن اعلام کرد.

مجتبی نیک کردار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان برنامه و بودجه قبول کرد تا اعتبارات عمرانی امسال استان کرمانشاه صد درصد تخصیص داده شود، همچنین قرار شد تا ردیف بودجه مستقلی در بودجه سال 97 برای بازسازی زیرساخت های آسیب دیده استان در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته نیک کردار، تصمیم مهم دیگر افزایش سقف تسهیلات بازسازی واحدهای تخریب شده روستایی از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال و نیز بازسازی واحدهای شهری از 350 میلیون ریال به 400 میلیون ریال بود.
وی تسریع در ساخت خط آهن ملایر تا کرمانشاه و نیز کرمانشاه تا خسروی را دیگر موضوع مطرح شده در جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون اول رییس جمهوری عنوان کرد و افزود: از آنجایی که خط آهن کرمانشاه تا خسروی از دل مناطق زلزله زده عبور می کند این مساله می تواند به رونق منطقه کمک کند لذا قرار شد تا با تامین اعتبار این پروژه نیز سه ساله به اتمام برسد.
نیک کردار همچنین از تعهد وزارت بهداشت به پرداخت 50 درصد بودجه مورد نیاز بازسازی واحدهای آسیب دیده بخش بهداشت و درمان مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: 50 درصد باقیمانده از محل کمک های خیرین تامین خواهد شد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به تهیه جدول تعیین خسارت های استان در بخش های مختلف خبر داد و گفت: تصمیم گرفته شد این جدول برای تامین اعتبار در تهران نهایی بشود.
آنگونه که نیک کردار گفت: بازسازی مدارس را بانک ها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بخشی را نیز خیرین برعهده گرفته اند و اگر خیرین نساختند وزیر آموزش و پرورش قول تامین اعتبار از طرف دولت را داده است.
وی با بیان اینکه هشت هزار و 300 واحد سنتی دامپروری استان آسیب دیده اند؛ بیان کرد: قرار شد تا به هر واحد 100 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شود.
به گفته نیک کردار، بانک مرکزی نیز قبلا اعلام کرده که 100 میلیون ریال تسهیلات به هر خانوار خواهد داد ضمن اینکه هلال احمر نیز اعلام کرده است که به وراث فوت شدگان زلزله 50 میلیون ریال کمک خواهد کرد.
وی در خصوص گازرسانی نیز گفت: شرکت گاز اولویت گازرسانی خودش را مناطق زلزله زده اعلام کرده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به آسیب دیدن واحدهای صنعتی نیز گفت: به این منظور قرار شد تا 200 میلیارد ریال تسهیلات به تصویب هیات دولت برسد.
نیک کردار همچنین از توجه به متقاضیان کنکور در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: قرار شده تا به منظور تعیین سهمیه ویژه با وزرای علوم و بهداشت رایزنی انجام شود.
دیگر مصوبه این جلسه را وی توزیع چهار هزار تن علوفه رایگان برای دامداران منطقه عنوان کرد و افزود: قرار شد دولت کمک های بلاعوضی به کسانی بدهد که دام های سبک یا سنگین تلف شده دارند.
وی همچنین از دستور رییس کل بانک مرکزی به بانک های عامل کشور برای تسهیل گری در پرداخت وام خبر داد و گفت: طبق این دستور بانک ها نباید در تشکیل پرونده و تضامین بانکی سخت گیری کنند.

** تهیه 11 هزار کانکس روستایی برای اسکان موقت
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه در خصوص وضعیت تهیه کانکس و اسکان موقت نیز گفت: با توجه به در پیش بودن زمستان قرار شد، هشت هزار کانکس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه و در مناطق روستایی توزیع شود.
نیک کردار برآورد اولیه واحدهای خسارت دیده مناطق روستایی را 11 هزار واحد بیان کرد و افزود: سپاه تهیه کانکس برای هشت هزار واحد، ارتش 2 هزار واحد و بنیاد مسکن نیز هزار واحد را قبول کرده است.
وی در خصوص شایعات مطرح شده برای قطع شدن کمک های بلاعوض در صورت تهیه کانکس نیز توضیح داد: دولت در مناطق روستایی برای ساخت خانه 50 میلیون ریال و نیز 20 میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی خواهد داشت که حتی در صورت تهیه کانکس سر جایش خواهد بود.
او افزود: اما دولت وعده پرداخت 30 میلیون ریالی بلاعوض برای اسکان موقت را هم داده است که تصمیم گرفته شد تا به جای پرداخت این مبلغ سپاه کانکسی به ارزش 70 میلیون ریال و در ابعاد بزرگتر طی 45 روز آینده تهیه کند.
به گفته نیک کردار، خانوارهایی که از محل کمک های خیرین صاحب کانکس شده اند نیز چنانچه تمایل داشته باشند می توانند کانکس هایشان را با کانکس های سپاه عوض کنند.
او تصمیم گیری در خصوص خانوارهای شهری را منوط به جمع بندی ظرف 2 روز آینده عنوان کرد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در خصوص مراحل ساخت واحد های شهری و روستایی نیز توضیح داد: بنیاد مسکن فقط حمایت های فنی و اجرایی از مراحل ساخت خواهد داشت و در حقیقت مردم خودشان با دریافت تسهیلات باید خانه های خودشان را بسازند.
نیک کردار با بیان اینکه آوار برداری، تهیه نقشه، صدور پروانه و نظارت بر اجرا بر عهده بنیاد مسکن است، افزود: ساخت را بر عهده خود مردم خواهیم گذاشت چرا که منجر به کاهش هزینه و افزایش سرعت کار خواهد شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 484 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است

به گزارش خبرنگار مهر محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از بحران می‌شود مدیریت و کنترل به‌موقع آن مدنظر است تا عوارض احتمالی به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه، افزود: به دلیل شرایط اقلیمی موجود، مجموعه‌ای از حوادث ممکن شامل حوادث کوهستانی، آتش سوزی پوشش گیاهی، پدیده ریزگردها، سیل، زلزله و… این استان را در بر می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای مجموعه این حوادث باید آماده باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد این استان در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات با یک عنایت ویژه دیده شود.

صحرایی با بیان اینکه ما وارث برخی از اقدامات و پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبلی هستیم که باید آنها را به سرانجام برسانیم، گفت: یکی از این موارد بحث بازسازی مناطق زلزله زده سال ۱۳۹۶ کرمانشاه است که با اعلام جشن بی‌موقع اتمام بازسازی این مناطق، از ردیف اعتباری بودجه حذف شد.

وی اضافه کرد: در حالی که هنوز هم خرابی‌های زلزله قابل مشاهده است و ده‌ها ساختمان دولتی و عام‌المنفعه تخریب شده در این مناطق باقی مانده‌اند و قابلیت استفاده ندارند.

صحرایی تاکید کرد: برخی از این ساختمان‌ها تا مرحله ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم پیش رفته، اما با اعلام جشن اتمام بازسازی هم اکنون بلاتکلیف رها شده و کمترین اتفاقی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

وی از راه آهن کرمانشاه به‌عنوان دیگر پروژه نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی نام برد و گفت: برای ادامه این راه آهن تا شهر کرمانشاه در حال حاضر یک همت اعتبار نیاز است.

به گفته صحرایی، این پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی، بیش از پیش بر دوش کرمانشاه سنگینی می‌کند.

استاندار کرمانشاه به مسئله آبشوران پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر وجود این رودخانه خطرساز و به دغدغه مردم شهر کرمانشاه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اگر آبشوران ساماندهی شود، نه تنها رفع بحران صورت گرفته بلکه مسیر این رودخانه به یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفریحی شهر کرمانشاه تبدیل می‌شود.

صحرایی گفت: بر اساس برآوردها ۲.۷ همت برای بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله زده و ۱.۳ همت برای ایمن سازی سایر نقاط و در مجموع چهار همت برای ایمن سازی این استان نیاز است.

کد خبر 6090256

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد