Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی نزدیک به ۲ هفته که دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به عملی‌نشدن وعده‌ها دست به تحصن زدند، هنوز عملکرد مناسبی از سوی نمایندگان مجلس مشاهده نشده است.

 سرویس اقتصاد مشرق - بی‌اعتنایی چندین ساله زنگنه و مدیران وزارت نفت به درخواست‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت باعث شد این دانشجویان طی روزهای گذشته دست به اعتصاب گسترده بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتصابی که هم‌اکنون در آستانه ۱۴ روزه شدن قرار دارد و به گفته دانشجویان این دانشگاه، بنا نیست به این زودی‌ها و تا زمانی که مطالبتاشان عملیاتی شود، پایان یابد.

از این رو به سراغ دانشجویان این دانشگاه که طی روزهای گذشته در اعتراض به بدقولی‌های زنگنه و مدیران دانشگاهشان، از تشکیل کلاس‌ها خودداری کردند رفتیم تا از نزدیک در جریان موضوع قرار بگیریم.

اعتصاب دانشجویان دانشگاه نفت از چه زمانی آغاز شد؟

آغاز اولیه ماجرای اعتصاب از دی ماه سال ۹۴ بود زمانیکه سلحشور معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت وزیر نفت از تغییر شرایط و اولویت‌های استخدام برای دانشجویان دانشگاه نفت خبر داده بود. تا پیش از این ابلاغیه، در یک تعهد دوجانبه میان دانشجو و وزارت نفت، تمامی فارغ‌التحصیلان گروه‌الف این دانشگاه برای کاریابی به شرکت‌های متقاضی مجموعه نفت معرفی و استخدام می‌شدند.

تغییر این آیین نامه استخدام موجب شد در آن سال دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که یکی از معتبرترین دانشگاه های ایران است دست به اعتصاب زده و حتی برخی از امتحانات پایان ترم نیز به این دلیل لغو شد.

نهایتا پس از گذشت ۱۰ روز از اعتراض دانشجویان به تصمیم غیرکارشناسی وزارت نفت، هیئت رئیسه دانشگاه به میان دانشجویان آمدند و از برطرف شدن مشکل خبر دادند و البته برای این ادعای خود تضمینی دادند که حالا به پاشنه آشیلشان تبدیل شده است.

در آن زمان، حجت‌الاسلام علوی‌کیا، نماینده نهاد مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه‌ نفت، که به نمایندگی از هیئت رئیسه در میان دانشجویان سخن می‌گفت، با اشاره به تصمیمات جدید برای حل این معضل، وعده داد در صورتی که روال استخدام و... به روش قبلی ادامه پیدا نکند، رئیس و تمامی هیئت رئیسه دانشگاه در اعتراض به عملکرد وزارت نفت و زنگنه از سمت خود استعفا خواهند داد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

این وعده در آن زمان توانست از خشم دانشجویان بکاهد و به تجمعات پایان دهد.

اما نکته جالب و قابل توجه این است که اکنون پس از گذشت حدود دو سال از آن زمان نه تنها این مشکل از سوی وزارت نفت حل نشده است، بلکه موارد جدیدی از بی اعتنایی و ضعف مدیریت مقامات این وزارتخانه در قبل دانشجویان نیز اضافه شده که سبب شد اخیرا با ناراحتی بیشتری تجمع‌ها برگزار شود.

در این زمینه می‌توان به مهم‌ترین انتقادات دانشجویان این دانشگاه در چند محور اشاره کرد:

۱- حل مشکل استخدام گروه الف این دانشگاه

همانطور که گفته شد تا قبل از اقدام غیر کارشناسی زنگنه در لغو استخدام گروه الف این دانشگاه که به خروج تعدادی از نخبگان علمی این حوزه از کشور منجر و زندگی ومعیشت گروه دیگری را نیز تحت تاثیر قرار داده است، تمامی گروه الف این دانشگاه که شامل دانشجویان با سطح سواد و تحصیل بالا بودند، به استخدام این مجموعه در می‌آمدند در حالیکه اکنون باید پس از گذشت مراحل عجیب و غریب و هفت‌خوان‌های غیر ضروری و سلیقه‌ای شاید تنها بخش کوچکی از این دانشجویان بتواند به مجموعه وزارت نفت راه پیدا کند. از این رو حل فوری مشکل استخدام این گروه که براساس حکم دیوان عدالت اداری وظیفه وزارت نفت نیز می‌باشد، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های متحصنین است.

درخواستی که تاکنون بارها تبدیل به تجمع در مقابل مراکز مهم نظیر مجلس شورای اسلامی شده که حدود سه هفته به طول انجامید و بعید نیست در روزهای آینده بازهم شاهد تجمع نسبت به عملکرد زنگنه از سوی این دانشجویان باشیم.

۲- مسایل صنفی و مشکلات معیشتی

دیگر مسئله‌ای که سبب شد دانشجویان چندین روز از کلاس و درس دست بکشند و متحصن شوند، بی‌توجهی مسئولان وزارت نفت به مسایل صنفی و معیشتی دانشجویان است. طبق روال مرسوم این دانشگاه و باتوجه به اینکه سطح تحصیلی این دانشگاه در مرتبه بالایی قرار داشت و رتبه‌های برتر کنکور امکان راه‌یافتن به آن را پیدا می‌کنند و باتوجه به موقعیت جغرافیایی و.. ، هرماه مبلغی به عنوان شهریه به دانشجویان پرداخت می شد.

اما آنچه مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته این است که علی‌رغم اینکه هزینه‌های زندگی دانشجویی نظیر خرید کتب درسی و رزرو غذا و ... در این مدت افزایش یافته اما شهریه از ۴ سال قبل همچنان ثابت مانده است. از این‌رو به نظر می‌رسد وزارت نفت باید به یک جمع‌بندی دقیقی در خصوص هزینه‌ها و پرداخت شهریه‌ برسد. همچنین زمزمه‌هایی نیز درخصوص دریافت هزینه‌ خوابگاه از دانشجویان میان دانشجویان شنیده می‌شود.

مسئله دیگر، کاهش سطح علمی دانشگاه است که مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته. این افراد معتقدند در چندسال اخیر اساتید تراز اول و صاحب حرف در این حوزه کنار گذاشته شده و از اساتید جوان در دانشگاه استفاده می‌شود که موجب شده سطح علمی دانشگاه کاهش پیدا کند.

بعلاوه این موارد می‌توان انتقاد دانشجویان از برداشته شدن شیوه مرسوم امریه سربازی فارغ‌التحصیلان این مرکز علمی در مراکز مرتبط با حوزه‌های نفتی را اضافه کرد که چند وقتی است لغو شده است.

۳- شرایط ناعادلانه آزمون استخدامی برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه

وزارت نفت دانشگاهی دارد که دانشجوهایش شرایط شرکت در آزمون استخدامی وزارت نفت را ندارند. این جمله را یکی از دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به آیین‌نامه جدید استخدام وزارت نفت براساس آزمون استخدامی به ما گفت.

براساس اخبار، وزارت نفت زنگنه قرار است به زودی آزمون استخدامی وزارت نفت را برای جذب ۲۵۰۰ نفر در این مجموعه برگزار کند. فارغ از اینکه جذب این تعداد نیرو به معنای نیاز و تقاضا برای این مشاغل در وزارت نفت است و بنابر تعهد قبلی اولویت باید با فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت باشد، آنچه در این میان عجیب به نظر می‌رسد وضع قوانینی سخت‌گیرانه در شرایط شرکت در آزمون برای دانشجویان وزارت نفت است.

براساس این شیوه‌نامه، حداقل معدل لازم برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت برای حضور در آزمون معدل ۱۶ است و این در حالیست که در همین آزمون برای سایر دانشگاه‌ها حداقل معدل ۱۵ در نظر گرفته شده است. مسئله‌ای عجیب که بیانگر آن است وزارت نفت برای تریبت‌شدگان دانشگاه خودش که به صورت خاص برای حضور در پست‌های مرتبط آماده‌شده‌اند شرایط سخت‌تری از سایر دانشگاه ها در نظر گرفته است. ایرادات این آزمون سبب شد، واکنش نمایندگان مجلس را به دنبال داشته باشد.

مجموعه عواملی که بیان شد موجب این شد که دانشجویانی که الآن باید خود را آماده می‌کردند برای شرکت در امتحانات پایان ترم، دو هفته ای است که کارشان شده اعتراض به مسئولان برای دریافت حداقلی ترین حقوقشان.

اعتراضی که تاکنون نه تنها از سوی مسئولان وزارت نفت پاسخ مناسبی به آن داده نشده بلکه گویی نمایندگان مجلس مخصوصا در دو کمیسیون انرژی و آموزش نیز کاملا از آن بی‌خبرند و تا کنون اقدام موثری در زمینه حل این مسئله انجام ندادند.

از سوی دیگر، نحوه مواجهه مسئولان دانشگاه با اعتراض دانشجویان نیز در جای خود قابل تامل است. به عنوان نمونه رئیس دانشگاه که دو سال قبل وعده داده بود در صورتی که مشکلات دانشجویان حل نشود، از سمت خود استعفا کند، اخیرا استعفای خود را همرده با مقابله با نظام دانست!!!
 

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

عبدالله هاشمی رئیس دانشگاه صنعت نفت در جمع دانشجویان و در پاسخ به درخواست آن‌ها برای عمل به وعده خود می‌گوید:

در این شرایط کشور این کار رو توصیه نمی‌کنم. استعفای من قرار گرفتن مقابل نظام است!! و به هیچ وجه در مقابل نظام نمی‌ایستم.

ناگفته پیداست که این استدلال تا چه اندازه مضحک است اما آنچه قابل تامل است اینکه یک مدیر رده چندم بجای آنکه در مسئولیت خود تلاش کند مشکلات را برطرف نماید، در طرف مقابل برای فرار از وعده قبلی خود، نظام را سپر خود قرار می‌دهد و پشت آن قایم می شود.

در این میان آنچه قطعا مشخص است اینکه رئیس دانشگاه نفت کاملا مطمئن باشد که استعفایش هیچ ارتباطی به مجموعه نظام ندارد و اگر وی وعده داده در صورتی که نتوانست مشکل را حل کند از سمت خود کناره‌گیری می‌کند، با خیال راحت به وعده خود عمل کند. اما اگر نمی‌خواهد به وعده‌اش عمل کند نظام را مقصر کم‌کاری معرفی نکند.

اما در هر صورت فارغ از اینکه مدیران وزارت نفت جرئت داشته‌باشند حقیقت را بگویند و حقوق دانشجویان را پیگیری کنند یا نه، آنچه مهم‌ است ورود سریع نهادهای نظارتی و نمایندگان مجلس به این مسئله است چراکه بخش مهمی از ظرفیت‌ها و کادرهای علمی کشور که تا چندسال آینده جزو سیاستگذاران و مجریان صنعت نفت کشور می شوند، به‌جای اینکه وقت خود را صرف مسایل مهم و اساسی و حل مشکلات و افزایش بهره‌وری این صنعت کنند، مجبورند برای درخواست های حداقلی خود از کار اصلی‌شان فاصله بگیرند که سبب می‌شود در آینده این مجموعه با نیروهای آموزش ندیده و کم‌ توان روبرو شود. به بیان دیگر نحوه مواجهه وزارت نفت با این متخصصان آینده این صنعت را تهدید می‌کند.

در ادامه بخشی از تصاویر تجمعات چندروز اخیر دانشجویان دانشگاه صنعت نفت طی روزهای اخیر قابل مشاهده است.

تجمع دانشجویان دانشگاه نفت

تشییع جنازه نمادین دانشگاه نفت ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان

به گزارش جماران، اعتراضات دانشجویان حامی حقوق فلسطینی‌ها روز پنجشنبه ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) در حالی به شمار بیشتری از دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافت که پلیس روند برچیدن چادرهای تحصن‌کنندگان را آغاز کرده و به نظر می‌رسد صبر مقامات رو به اتمام است.

به درخواست روسای شماری از دانشگاه‌ها، افسران ضد شورش پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور به تعدادی از دانشگاه‌ها وارد شده‌اند تا مانع از تحصن دانشجویان شوند.

بیش از ۲۰۰ معترض روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه در دانشگاه‌های« لس‌آنجلس، بوستون و آستین، تگزاس» (جایی که حدود ۲ هزار نفر در روز پنجشنبه تجمع کرده بودند) دستگیر شدند.

روز پنجشنبه پلیس آمریکا با یورش به تظاهرات همبستگی با نوار غزه  در دانشگاه «اموری» در شهر «آتالانتا» در ایالت «جورجیا» شماری از اساتید و دانشجویان را بازداشت کرد. 

پلیس همچنین در حمله به معترضان به آنها تعدی کرد و از گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور نیز استفاده کرد.

تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد پلیس به «نویل مکاوی» رئیس بخش فلسفه و«کارولین ووهلین» استاد اقتصاد دانشگاه اموری را در پی مشارکت شان در تظاهرات حمله کرده و آنها را با خشونت بازداشت می کند. معترضان خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و توقف حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل هستند.

صحنه هایی نیز از برخورد خشونت بار با ووهلین استاد اقتصاد دانشگاه اموری و انداختن وی روی زمین قبل از بازداشت اش منتشر شده است این در حالی است که وی به نیروهای پلیس گفته است که استاد دانشگاه است.

همچنین تصاویری از حمله پلیس با گلوله های پلاستیکی به معترضان در دانشگاه اموری را نشان می دهد.

رسانه های آمریکایی نیز گزارش دادند که نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان در دانشگاه اموری به سمت دانشجویان و اساتید گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردند.

در دانشگاه اموری در آتلانتا پلیس تلاش کرد معترضان را که بر روی چمن‌ها تحصن کرده بودند عقب بزند. اداره پلیس آتلانتا گفته است افسرانی که به درخواست کمک مسئولان کالج پاسخ دادند «با خشونت» مواجه شده و مجبور شدند از «محرک‌های شیمیایی» برای پراکنده کردن معترضان استفاده کنند.

فعالان معترض با برپایی تحصن‌ها و برپایی تظاهرات‌ پرحاشیه خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه و همچنین قطع روابط دانشگاه‌ها با اسرائیل و همینطور شرکت‌هایی هستند که  از این درگیری سود می‌برند.

این در حالی است که در شماری از دانشگاه‌ها معترضان  با دست گرفتن پرچم‌های حماس و حزب‌الله لبنان، از ورود دانشجویان یهودی به محوطه دانشگاه‌ها جلوگیری کرده‌اند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس در پیامی آنلاین گفتند: «به مدت ۲۰۱ روز، جهان در سکوت شاهد کشتار بیش از ۳۰ هزار فلسطینی توسط اسرائیل بود. امروز دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان سراسر کشور می‌پیوندد و از دانشگاه‌های دیگر می‌خواهد ارتباط خود را با شرکت‌هایی که از اشغال، آپارتاید و نسل‌کشی در فلسطین سود می‌برند قطع کنند.»

جرقه گسترش اعتراضات از زمانی زده شد که مسئولان دانشگاه کلمبیا در نیویورک تا نیمه‌شب ۲۵ آوریل به تحصن‌کنندگان در محوطه این دانشگاه، که نقطه کانونی اعتراضات در ایالات متحده هستند، مهلت دادند چادرهای خود را جمع کنند.

علیرغم این اولتیماتوم ریاست دانشگاه کلمبیا پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به «پیشرفت» در مذاکرات با معترضان، ضرب‌الاجل نیمه‌شب برای برچیدن چادرهای ضد‌اسرائیلی را لغو کرد.

دفتر مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مذاکرات پیشرفت نشان داده و طبق برنامه ادامه دارد. ما خواسته‌های خود را داریم و آن‌ها نیز خوسته‌های خود را دارند.»

همزمان روز پنجشنبه حامیان اسرائیل در مقابل محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

در همین حال تظاهرات علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطینیان در محوطه دانشگاه تگزاس در شهر آستین نیز برگزار شد. این در حالی است که ۹۳ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس دستگیر شده‌اند.

در کالج امرسون در بوستون و در پی درگیری پلیس با معترضان، کلاس‌های آموزشی روز پنجشنبه لغو شد. پلیس با حمله به محوطه این دانشگاه چادر تحصن‌کنندگان را برچید و ۱۰۸ نفر را دستگیر کرد. این در شرایطی است که در دیگر دانشگاه‌ها نظیر جورج تاون، جورج واشنگتن، هاروارد، براون، میشیگان اعتراض‌ها ادامه دارد.

حامیان اسرائیل و دیگرانی که نگران امنیت دانشگاه هستند به گزارش‌ها از اقدام‌ها و شعارهای «یهودی‌ستیزانه» استناد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که دانشگاه‌ها ارعاب علیه یهودیان و سخنان «نفرت‌انگیز» را تشویق می‌کنند. در مقابل تظاهرکنندگان که شامل تعدادی از دانشجویان یهودی هستند، اتهام «یهودی‌ستیزی» را رد کرده‌اند ‌و از مقاماتی که آن را با مخالفت با رژیم اسرائیل یکسان می‌دانند انتقاد می‌کنند.

از سوی دیگر، جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز یکشنبه «یهودستیزی آشکار» را محکوم کرد و گفت چنین اعمالی «هیچ جایی در پردیس‌های دانشگاهی ندارد.»

کاخ سفید همزمان گفته است که رئیس‌جمهور از آزادی بیان در دانشگاه‌های ایالات متحده حمایت می‌کند.

پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: وقتی 34 هزار نفر را در غزه کشته‌اید، هیچ تظاهراتی ضدیهودی نیست

سناتور یهودی آمریکایی در پاسخ به اظهارات نتانیاهو که اعتراضات دانشجویی در آمریکا را ضدیهودی خوانده گفت، وقتی 34 هزار نفر را در غزه کشته و 77 هزار نفر را مجروح کرده‌اید هیچ اعتراضی ضدیهودی نیست.

سناتور ارشد, دموکرات آمریکایی برنی سندرز به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اعتراضات به سیاستهای تل آویو در جنگ غزه را ضدیهودی خوانده واکنش نشان داد. سندرز گفت، «نه آقای نتانیاهو، این (اعتراضات) ضدیهودی یا در حمایت از حماس نیست»؛ اگر نگاه کنیم که دولت افراط گرای شما 34 هزار فلسطینی را کشته و بیش از 77 هزار نفر که 70 درصد آنها زن و کودک هستند را مجروح کرده است.

این سناتور ارشد آمریکایی افزود: وقتی با بمباران بیش از 221 هزار منزل مسکونی را در غزه تخریب، بیش از یک میلیون نفر را آواره و همه زیرساختهای مدنی را نابود می‌کنید این ضدیهودی نیست.

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، بنیامین نتانیاهو، طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»طی روزهای گذشته دانشجویان چندین دانشگاه مختلف آمریکا با تحصن در دانشگاهها خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه نقش دارد قطع کنند.

پلیس آمریکا تا کنون صدها نفر از دانشجویان حامی فلسطین را بازداشت کرده است.

سندرز که خود از مهاجران یهودی آمریکاست اضافه کرد، «این ضدیهودی نیست که تخریب همه 12 دانشگاه و 56 مدرسه غزه را محکوم کنیم..» این ضدیهودی نیست وقتی که بدانیم دولت شما سیستم درمانی و بهداشتی غزه و 26 بیمارستان این منطقه را از سرویس خارج کرده و بیش از 400 پرسنل درمانی را کشته است.وی در پایان گفته، «شما نمی‌توانید ما را از این جنگ غیراخلاقی منحرف کنید».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد

«هاله غریط» سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا، در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه، استعفای خود را اعلام کرد و این حداقل سومین استعفای این وزارتخانه به دلیل این موضوع است.

وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

 

دیگر خبرها

  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد