Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا - کلنگ ساخت مدرسه 12 کلاسه روستای تیس چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان امروز/سه شنبه/ با حضور محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مسئولان محلی این شهرستان به زمین زده شد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مدرسه در سه طبقه با زیربنای هزار و 80 مترمربع و با اعتبار 15 میلیارد ریال ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن نوروزی اظهار داشت: این مدرسه 12 کلاسه در مقطع ابتدایی جایگزین مدرسه فرسوده و قدیمی روستای تیس می شود که با ساخت آن بیش از هزار دانش آموز در 2 شیفت از فضای آموزشی استاندارد بهره مند خواهند شد.
وی بیان کرد: کار ساخت این مدرسه توسط سازمان منطقه آزاد چابهار با اعتبار 10 میلیارد ریال و خرید تجهیزات آموزشی و سرمایشی آن توسط آموزش و پرورش با اعتبار پنج میلیارد ریال انجام خواهد شد.
وی افزود: هم اینک 16 پروژه آموزشی در چابهار در حال ساخت است که با تکمیل آنها میانگین سرانه فضای آموزشی این شهرستان ارتقا پیدا می کند.
مدیر آموزش و پرورش چابهار گفت: مجتمع آموزشی با 24 کلاس درس در محدوده گلشهر نزدیکی روستای کمب با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
نوروزی ادامه داد: در این مجتمع آموزشی چهار مدرسه 6 کلاسه، 2 سالن ورزشی، 2 نمازخانه و 2 واحد سرایداری ساخته می شود که می توان گفت بزرگترین پروژه آموزشی تاریخ شهرستان چابهار است.
وی افزود: سرانه فضای آموزشی در شهرستان چابهار یک متر و 87 سانتی مترمربع است که نسبت به میانگین کشوری پنج متر و 87 سانتی متر کمبود دارد.
وی بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش چابهار هم اینک 41 هزار دانش آموز در 290 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
نوروزی گفت: شهرستان چابهار دارای 2 منطقه آموزش و پرورش در شهر چابهار و بخش دشتیاری است که برای رسیدن به سرانه میانگین فضای آموزشی کشوری بیش از 2 هزار کلاس درس جدید و حدود 2 هزار معلم نیاز دارد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی