Web Analytics Made Easy - Statcounter

قشم - ایرنا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: 9 هزار میلیارد ریال اعتبار جهت ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافت که بر اساس آن باید 30 هزار فرصت شغلی در استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی سلیمی روز سه شنبه در همایش ' همیاری تعاون، وحدت مردم و حمایت بانکداری اسلامی' در قشم افزود: یک هزار و 500 میلیارد ریال از این اعتبار قرض الحسنه بدون بهره و با کارمزد 4 درصد است که برای ایجاد مشاغل خانگی، کسب و کار خرد و خوداشتغالی مددجویان کمیته امام خمینی(ره) و بهزیستی تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سه هزار و 500 میلیارد ریال نیز در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی برای ایجاد کارگاه های جدید، توسعه کارگاه ها و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی با اولویت رسته های دارای اشتغال پرتعداد از جمله گردشگری، شیلات و صنایع دستی اختصاص یافت.
سلیمی ادامه داد: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای حمایت از اشتغال پایدار در مناطق عشایری و روستایی در نظر گرفته شد که 51 میلیون و 600 هزار دلار از این اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و معادل همین مبلغ نیز از منابع داخلی چهار بانک عامل تأمین می شود.
وی جزیره قشم را جزیره تعاونگران معرفی و تصریح کرد: هم اکنون 505 تعاونی در قالب چهار اتحادیه در این استان وجود دارد که معادل 8،5 درصد تعاونی های استان است.
وی افزود: بخش خدمات با 56 تعاونی و یک هزار و 6 عضو، بخش مسکن با 34 تعاونی و بخش صنعت با 21 تعاونی بالاترین رتبه عملکرد را به خود اختصاص داده اند.
کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: 95 هزار و 705 نفر در تعاونی های جزیره عضو هستند و 6 هزار و 614 شاغل نیز در این تعاونی ها فعالیت می کنند.
وی افزود: 100 درصد حمل بار و مسافر و صید ماهی و آبزیان و 90 درصد از حمل مسافر دورن جزیره توسط تعاونی ها انجام می شود.
عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم گفت: فقط 250 تعاونی جزیره قشم فعال است و بقیه تعاونی ها به دلیل مسائل مختلف از جمله مشکلات قانونی، مالی، و یا آموزشی غیر فعال هستند که باید این مشکلات آسیب شناسی شود.
علی یدقار افزود: تعاونی های جزیره باعث شدند ضریب بیکاری در این جزیره چیزی حدود 6 درصد باشد که این آمار در مقایسه با ضریب بیکاری 10،5 درصدی استان و 11،5 درصدی کشور آمار موفقی است.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد در نظر دارد در راستای تحقق برنامه های اقتصادی مردم بومی را آموزش دهد که در همین راستا چهار هزار نفر دوره های آموزش فنی حرفه ای را گذرانده اند.
یدقار گفت: سازمان منطقه آزاد قشم در نظر دارد علاوه بر توسعه حوزه های صنعتی از قبیل پتروشیمی، وضعیت فعلی تعاونی ها را ارتقا دهد تا اشتغال مردم متناسب با سلایق آنان از جمله قایق های مسافری متحول شود.
عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم یاد آور شد: این سازمان برای کوتاه شدن دیوانسالاری(بروکراتیک) بانکی جهت دستیبابی سریع مردم به تسهیلات تلاش می کند تا در ایجاد شغل و سرمایه گذاری قشم تحول ایجاد شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان نیز با تبریک هفته وحدت گفت: اتحاد زیربنای پیروزی انقلاب اسلامی بود و در ادامه نیز رمز پیشرفت امروز و توسعه فردای اقتصاد کشور است.
وی افزود: رهبری عامل و محور اتحاد جامعه است و مردم و مسئولان باید علیرغم اختلافات سلیقه ای حول این محور وحدت خود را حفظ کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: دشمن با هدف ارائه یک تصویر خشن از اسلام در سوریه و لبنان گروه تروریستی را ایجاد و حمایت کرد اما حضور ایران در منطقه وجه رحمت اسلامی را نشان می دهد.
حسین هاشمی تختی افزود: ایران اسلامی جنگ نظامی و جنگ دیپلماسی را پشت سر گذاشته است و اکنون در جنگ اقتصادی به سر می بریم که در این جنگ اولویت با بهبود معیشت مردم است.
در انتهای این مراسم طرح تجاری، مسکونی و تفریحی - گردشگری به وسعت 98 هکتار کلنگزنی شد. 25،5 هکتار از این طرح به واحدهای مسکونی و 7،5 هکتار به بخش تجاری اختصاص یافته است. 33 درصد از کل فضا به کاربری مسکونی و تجاری اختصاص یافته است و 67 درصد از فضا نیز به اتوبان و جاده دسترسی، خیابان های اصلی؛ فضای سبز، و مکان های مذهبی و آموزشی اختصاص دارد. در مرحله اول این طرح 600 واحد مسکونی اجرایی می شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
انتشار: حسین آزادمنجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود

حسین احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: نگاه به مقوله ورزش و ترویج فعالیت بدنی، روش سودمندی برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و ارتقای سلامت جامعه است.

سرپرست مدیریت عملیات عمومی ادامه داد: لازمه این کار ایجاد زیر ساخت‌های ورزشی و تکمیل و به اتمام رساندن پروژه‌های ورزشی است که با نگاه مثبتی که در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران وجود دارد، این مهم نیز در جزیره خارگ مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در بازدیدهای مسئولین ورزش وزارت نفت و شرکت ملی نفت از جزیره خارگ، موضوع تعویض و نوسازی چمن استادیوم‌های شهید ملاح زاده و شهید آباش مطرح و فرایند انجام این کار در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: امیدواریم با ایجاد ظرفیت و زیرساخت‌های ورزش در این جزیره به سلامت و ارتقا کیفیت زندگی مردم و کارکنان کمک کرده باشیم.

کد خبر 6090041

دیگر خبرها

  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه