Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، همام الحمودی  رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: در حالی که سعودی‌ها می‌کوشند برای جبران خسارت ناشی از سیاست‌های نادرست خود، روابط با عراق را در مسیر همکاری قرار دهند، مردم عراق هوشیارند و هرگز سیاست‌های نادرست سعودی‌ها را فراموش نخواهند کرد. 

همام حمودی نایب رئیس پارلمان عراق در نشست عراق پساداعش که روز سه شنبه در محل شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، از مواضع سیاسی و نقش اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

com/15921915/اردوغان_نشست_فوق_العاده_سازمان_همکاری_اسلامی_را_خواستار_شد">جمهوری پیروزی_محور_مقاومت_بر_داعش_ثمره_اتحاد_حول_محور_ولایت_است">اسلامی ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش قدردانی کرد.

وی گفت: مردم عراق به تداوم همکاری با ایران افتخار می کنند؛ روابط و مناسبات با ایران در همه زمینه‌ها گسترش خواهد یافت، چرا که آزادی عراق از گروه تکفیری تروریستی داعش را مدیون سیاست‌ها و کمک‌های ارزنده ایران می‌دانیم.

الحمودی نابودی داعش و بازپس‌گیری شهرهای اشغال‌شده را پیروزی بزرگی برای مردم عراق قلمداد کرد و افزود: خنثی شدن توطئه تجزیه عراق و جدا کردن منطقه کردستان از این کشور هم موفقیت سیاسی دیگری برای حاکمیت و مردم عراق بود.

نایب رئیس پارلمان عراق با اشاره به ظهور نیروی مردمی حشد الشعبی از صحنه سیاسی و اجتماعی عراق گفت: قرار گرفتن همه مردم عراق اعم از شیعه و سنی در تشکیل این نیروی داوطلب مردمی و بسیج عمومی با فتوای مرجعیت دینی و در راس آنها آیت الله سیستانی، گامی ارزنده در تداوم پیروزی برای کشور عراق است.

الحمودی ادامه داد: شاید داعش بتواند یک سری اقدامات تروریستی جزیی در عراق انجام دهد، اما دیگر نمی‌تواند به شکل سابق خود در عراق حضور داشته باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه حشد الشعبی به عنوان نیرویی مردمی در عراق به رسمیت شناخته شده و نزد افکار عمومی این کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: جایگاه قانونی برای حشد الشعبی به عنوان یک نیروی امنیتی و نظامی رسمی ایجاد شده و این نیرو اجازه دخالت و اشغالگری را به بیگانگان و دشمنان عراق نخواهد داد.

وی اضافه کرد: حشد الشعبی به عنوان یک عنصر نوظهور در ایجاد تعادل و موازنه در عراق نقش آفرینی خواهد کرد و در کنار نیروهای ارتش عراق مسئول حفظ امنیت و تمامیت ارضی عراق خواهد بود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: با وجود حشد الشعبی دیگر دشمنان عراق و مردم این کشور قادر نخواهند بود به اشغالگری و تجاوز و جنایات خود در عراق ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از آزادسازی موصل، توطئه تجزیه عراق و جدایی منطقه کردستان این کشور طراحی شد، گفت: در نتیجه اقتدار ارتش و حشد الشعبی و درایت حیدر العبادی نخست وزیر عراق، این توطئه شوم برای همیشه در عراق خنثی شد و توطئه‌گران نتوانستند به اهداف پلید خود دست یابند.

الحمودی در بخش دیگری از سخنانش دخالت برخی دولت‌های فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای را در امور داخلی عراق و در قبال حشد الشعبی غیر قابل قبول خواند و گفت: مردم عراق به دیگران اجازه دخالت در تعیین سرنوشت‌شان را نمی‌دهند و با قدرت و صلابت در برابر هر توطئه‌ای ایستادگی می‌کنند.

رئیس مجلس اعلامی اسلامی عراق اضافه کرد: به دنبال آشتی اجتماعی و ملی با هدف ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه عراق هستیم؛ دولت درصدد است با بازسازی مناطق جنگ‌زده، زمینه بازگشت آوارگان را به محل سکونت‌شان فراهم آورد.

همام الحمودی درباره انتخابات پارلمانی سال آینده عراق گفت: مردم عراق پس از پیروزی در برابر گروه تروریستی داعش و خنثی کردن توطئه‌ها علیه عراق، اکنون تلاش می‌کنند با انتخاب چهره‌های جدید سیاسی و قانونگذاری، شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی عراق تغییر دهند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در خصوص اقدامات عربستان سعودی در قبال مسائل عراق گفت: سعودی‌ها در گذشته تلاش کردند تا از همکاری با عراق خودداری کنند، اما امروز با نابودی داعش و بهبود شرایط عراق احساس می‌کنند متضرر شده‌اند و برای جبران خسارت ناشی از سیاست‌های نادرست خود می‌کوشند روابط و مناسبات با عراق را در مسیر همکاری قرار دهند.

وی اضافه کرد: اما مردم عراق با هوشیاری هرگز سیاست‌های نادرست و اشتباه سعودی‌ها را فراموش نخواهند کرد.

الحمودی در خصوص حضور آمریکایی‌ها در عراق گفت: مردم عراق حضور نظامیان آمریکایی در این کشور را خدشه به حاکمیت عراق می‌دانند و حاضر به پذیرش نیروهای بیگانه در عراق نیستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم معارفه خود اظهار کرد: شخصی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضائی هرگز دست رد به او نمی‌ زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلاً با ما مشورت نگرفتی و اقدامی انجام داده‌ای به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آن‌ها به زودی مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید با همدلی همه نیروها برای حل مشکلات اقدام کرد.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا ادامه داد: موضوع اخیری که در استان رخ داده، نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هر حال اتفاقی است که رخ داده و یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت‌المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

کد خبر 748876

دیگر خبرها

  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • منچستریونایتد و یک دهه اشتباه در سیاست های نقل و انتقالاتی! (زیرنویس فارسی)
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد