Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه، اعتبار مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی 89 واحد آموزشی در مناطق زلزله زده غرب این استان یک هزار و 450 میلیارد ریال ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در سرپل ذهاب برگزار شد، افزود: در زلزله اخیر 300 کلاس درس سرپل ذهاب کاملا تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه تاکنون تنها 12 کانکس به سرپل ذهاب منتقل کرده که به هیچ عنوان جوابگوی نیازها نیست.
وی از استاندارد_رعایت_نکردند_مجازات_می_شوند">عملکرد اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه برای نصب و راه پرداخت_تسهیلات_به_بانوان_کارآفرین">اندازی کانکس های درس از مناطق مختلف زلزله زده غرب استان میلیارد_ریال_اعتبار_است">کرمانشاه انتقاد کرد.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: از امروز قرارگاه سازندگی سپاه، روزانه 200 میلیارد_ریال_اعتبار_است">دستگاه کانکس تحویل میلیارد_ریال_وام_حمایت_از_اشتغال_خرد_و_متوسط_در_گلستان_پرداخت_می_شود">روستاییان سرپل ذهاب بدهد و ارتش و بنیاد مسکن نیز در مناطق شهری روزانه 150 کانکس تحویل مردم بدهند.
بازوند، با بیان این که سرما و شرایط جوی، امکان اسکان موقت زلزله زدگان را سخت تر می کند، بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی استان نسبت به تسریع بخشیدن به بحث اسکان موقت زلزله زدگان تاکید کرد.
وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، چک 210 میلیارد ریالی برای جبران بخشی از خسارت های وارده ناشی از وقوع زلزله اخیر در بخش کشاورزی استان بهداشتی_درروستاهای_زلزله_زده_توسط_سپاه">کرمانشاه از سوی مدیران وزارت جهاد کشاورزی صادر و آماده تحویل است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در سخنانی افزود: برای پرداخت خسارت زلزله، هنوز اعتباری دریافت نکرده ایم که این موضوع با واکنش استاندار کرمانشاه مواجه شد که گفت: شما پیگیری نمی کنید.
خسرو شهبازی ادامه داد: در جریان زلزله اخیر 575 واحد صنعتی و نیمه صنعتی دامپروری و هشت هزار و 300 واحد سنتی در استان کرمانشاه تخریب شده است.
وی گفت: همچنین در زلزله اخیر 30 هزار راس دام سبک و یک هزار راس دام سنگین تلف شدند که پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.
وی اظهار کرد: سه و نیم میلیون قطعه بچه ماهی، 20 هزار قطعه مرغ و یک هزار کلنی زنبور عسل در جریان زلزله اخیر تلف شدند که این میزان از نطر ما کمتر از خسارت های واقعی است.
وی همچنین از خسارت به 271 دستگاه تراکتور و 300 دستگاه ادوات دنباله بند در جریان زلزل اخیر خبر داد.
معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفـت: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تاکنون یک هزار و 127 دستگاه کانکس ساخته و یک هزار و 503 کانکس دیگر نیز به غیر از تولیدات قرارگاه خاتم (ص) در منطقه توسط سپاه پاسداران نصب شده است.
سرهنگ مجتبی بیاتی افزود: در مجموع بیش از 2 هزار و 600 کانکس توسط سپاه در مناطق زلزله زده نصب شد که به طور میانگین روزانه 200 کانکس به مردم تحویل داده شده است.
وی اظهار کرد: روزهای ابتدایی بخشی از انرژی به تجهیز کارگاه ها اختصاص یافت و بی شک در روزهای آینده، سرعت ساخت و تحویل کانکس ها چشمگیرتر خواهد بود.
وی اضافه کرد: تاکنون 841 کانکس سرویس بهداشتی توسط سپاه در روستاها زلزله زده نصب شد و همچنین 465 سرویس بهداشتی در روستاها که قابل ترمیم بوده اند ، بازسازی شدند.
وی از راه انداری 406 دوش حمام توسط بسیج و سپاه در مناطق روستایی خبر داد و گفت: هر کسی در خصوص سرویس و بهداشتی و دوش حمام موردی دارد با ذکر نام روستا اعلام کند تا به سرعت حل کنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن پس از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه، از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیرگذر یا روگذر نیز از دیگر تقاضاهای مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده‌رود اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است