Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا خباز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تاکنون پیگیری های متعددی برای انتقال آب خزر از سوی مسوولان استانی انجام شده است واین اقدمات تا اجرایی شدن این طرح ادامه می یابد.
وی اظهارداشت : هیچ منابع جایگزینی برای رفع کمبود آب در دراز مدت به غیراز انتقال آب خزر به سمنان وجود ندارد و باید با اتخاذ راهبرد صحیح و پیگیری های منسجم با مدیران ارشد سازمان حفاظت زیست این طرح مهم ملی اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد : مهم ترین معضل در اجرا نشدن بسیاری از طرح های توسعه ای در سمنان ، کمبود آب است و با افزایش تولیدات آبی و گسترش منابع می توان برای افزایش اشتغال در این استان تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، کسری مخزن آب زیرزمینی در سمنان به 143 میلیون متر مکعب در سال می رسد و در این استان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب تولید می شود که حدود 87 درصد در بخش کشاورزی، 9 درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعت و خدمات به مصرف می‌رسد.
استاندار سمنان تصریح کرد : یکی از علت های اصلی افزایش نیافتن جمعیت سمنان از سال 1357 تاکنون کمبود آب و مهاجرت جمعیتی بوده که ضروری است مشکل آب این استان در دولت دوازدهم برطرف شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
خباز اضافه کرد : مجلس شورای اسلامی هیچگونه مخالفتی در برنامه ششم توسعه با اجرای انتقال آب خزر به سمنان نکرده است و مسوولان دستگاه های اجرایی استان برای عملیاتی شدن این طرح ها هم قسم هستند.
وی ادامه داد : کمبود آب در شهرستان های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان نسبت به سایر نقاط استان بحرانی تر است و باید با تصمیم درست و اجرای طرح های میان مدت و بلند مدت برای رفع این مهم اقدام کرد.
استاندار سمنان تصریح کرد : انتقال آب سد نمرود به گرمسار، انتقال آب از سرچشمه های قطری در استان گلستان به شاهرود از جمله طرح میان مدت برای رفع کمبود آب در برخی از شهرستان های استان است.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید امیر حسین موسوی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی بر انتقال مواد مخدر از استان موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: بررسی‌ها حاکی از این بود که خودرو حامل مقادیری تریاک از استان‌های شرقی به سمت تهران در حرکت است.

وی ضمن بیان اینکه پس از مشخص شدن زمان، مکان تحویل و نحوه انتقال هماهنگی‌های لازم به انجام رسید، افزود: با اقدامات هوشمندانه پلیس خودرو دنا شناسایی شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ضمن بیان اینکه خودرو دنا در گردنه آهوان محور دامغان_سمنان توقیف شد، ابراز داشت: در بازرسی از خودرو چهار کیلو و ۷۷۳ گرم تریاک کشف شد.

موسوی ضمن بیان اینکه با کشف محموله راننده و سرنشین دستگیر شدند، تصریح کرد: پرونده این افراد تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی ضمن بیان اینکه در این مأموریت یکی از مهره‌های توزیع مواد مخدر در کشور دستگیر شد، افزود: انهدام شبکه قاچاق مواد مخدر اقدام مهمی که پلیس برای پیشگیری از آسیب اجتماعی در رأس برنامه‌های خود دارد.

کد خبر 6087607

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم