Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از بزرگترین رسالت های شورای اسلامی استان توجه به توزیع عدالت و در نظر داشتن نیازهای همه گوشه و کنار استان است.

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان شامگاه پنجشنبه در آیین انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی خراسان رضوی افزود: نمایندگان شورا باید فارغ از دیدگاه مدیریت تک بعدی به توزیع عادلانه امکانات در حوزه های عمرانی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اعضای شوراها و شهرداران باید از نگاه تک بعدی به مسائل و مشکلات پرهیز کرده و با تعامل و جامع نگری در پی رفع آن باشند.
رشیدیان اضافه کرد: یک تصمیم نابجا می تواند یک مساله کوچک را به بحران امنیتی تبدیل کند لذا باید شوراها به همه جوانب حوزه خود و به تمامی زوایای زندگی مردم توجه کرده و به دنبال راهکار باشند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی بر لزوم خط کشی میان ملت تاکید دارند و می خواهند مردم را مقابل هم قرار دهند اما امروز این نگاه نمی تواند برای ملت کارگشا باشد، نگاهی می تواند برای مردم کار کند که بتواند گفت و گو و تعامل را در بین مردم و دستگاهها برقرار سازد.
استاندار خراسان رضوی افزود: اگر امروز نجوای خواسته های مردم را نشنویم بعدها مجبوریم فریادهایشان را بشنویم ، لذا باید تا حدی که در توانمان است همراه با صداقت و عدالت و بدون وعده های دروغین به مطالبات مردم رسیدگی کنیم.
رشیدیان بیان داشت: حرکت ما باید با رعایت اولویتها، مسائل، مزیتها، مقدورات و امکانات استان مطابق باشد، قرار نیست وعده های خلاف داده و بگوییم ما که در آینده نیستیم تا به آن مطالبات جواب دهیم.
وی شوراها را بر اساس آیات قرآن، سنت پیامبر و قوانین کشور از الزامی ترین ابزارها برای مشارکت مردم در اداره امور کشور عنوان و اظهار کرد: وجود جوانان به دلیل جسارت، انگیزه، انرژی و ایده های خوب در کنار افراد مجرب می تواند موتور محرکه پیشبرد اهداف شورای استان باشد.
رشیدیان با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند، تاکید کرد: خوشحال می شدیم که از خواهران نیز در این شورا حضور داشته باشند اما ملاک رای نمایندگان است.
وی بر آمادگی کامل دولت برای همکاری با شوراهای شهر و روستا در رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: نیازمند مشارکت بخش خصوصی برای رفع مشکلات هستیم، نمی توان بر روی بودجه دولتی تکیه کرد. یکی از دلایلی جدایی بودجه شهرداری و دهیاری ها از بودجه دولت، ایجاد منابع جدید با کمک بخش خصوصی است.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: شورای اسلامی باید به قول حضرت امام خمینی(ره) در هر مکانی، منطقه خودش را اداره کند که از این کلام برمی آید این شورا باید دارای قدرت و توانایی تصمیم گیری در استان باشد.
رضا شیران خراسانی افزود: مطابق با اصول قانون اساسی، به منظور پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و با توجه به مقتضیات هر منطقه و محل، شورای مربوطه باید برای آن تصمیم گیری کند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: همه کارشناسان نرخ بهره وری در کشور را کم می دانند و یکی از دلایل آنرا در نظر نگرفتن مزیتهای نسبی سرزمینی اعلام می کنند، لذا نخبگان محلی و نمایندگان مردم در شوراها می توانند بهترین تصمیم گیران محلی برای افزایش بهره وری از مزیتهای نسبی محلی باشند.
در این مراسم با رای گیری نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان ها، اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی شامل رئیس، نایب رئیس و منشی های این نهاد تعیین و نمایندگان این شورا در شورای عالی استانها نیز برگزیده شدند.
در استان 6.2 میلیون نفری خراسان رضوی هشت هزار و 805 نفر عضو پنجمین دوره شورای اسلامی هستند که 395 نفر آنان عضو شوراهای اسلامی 73 شهر استان و هشت هزار و 410 نفر نیز عضو شوراهای روستایی هستند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نشست هم‌اندیشی سالانه اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و خراسان رضوی با حضور محسن مرادی رئیس، علی یساقی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌مطلق رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌مطلق در این نشست با انتقاد از نحوه به‌کارگیری استادان گروه معارف در دانشگاه اظهار کرد: قرار نبوده که استادان را از حوزه بیاوریم و قوانین دانشگاه را بر آنان تحمیل کنیم. فلسفه حضور استادان حوزه و مؤسسات دینی در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی بوده؛ اما با صدور آیین‌نامه‌های ارتقای استادان، آنان را از مسیر اصلی دور کردیم و جلوگیری از رکود علمی دغدغه استادان گروه معارف در دانشگاه شده، ملاک استاد فقط مقاله و ارتقای علمی نباید باشد؛ بلکه به فرمایش مقام معظم رهبری تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی هم مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تسخیر قلب دانشجویان مقدم بر تسخیر عقل آنهاست به استادان گروه معارف تأکید کرد: مطلقاً دنبال این نباشید که فقط کتاب را تدریس کنید. مهم این است که با دانشجو ارتباط ایجاد کرد و در قالب این ارتباط و رفاقت، شبهات عقیدتی و سایر شبهات را برطرف کنید.امروز اگر کسی در کلاس، دانشجویان را ناامید کند به فرموده مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین خیانت را مرتکب شده؛ بنابراین باید با بیان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در کلاس درس، دانشجویان را به آینده امیدوار کنیم.

 رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی عنوان کرد: استاد معارف باید سعه‌صدر داشته باشد و حق اظهارنظر و تضارب آرا به دانشجویان بدهد. باید عالم به عصر خویش و زبان مخاطبانمان باشیم تا بتوانیم دانشجویان را با استدلال مناسب قانع کنیم و اگر قرار است اثربخش باشیم باید با مطالعه زیاد به ابزار اثربخشی مجهز بوده و مجهز به علم روز باشیم.

لزوم تسلط دانشجویان به آموزش مهارت‌های زندگی

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانشجویان و تسلط به علوم روز از سوی استادان گروه معارف تأکید کرد و گفت: استاد گروه معارف باید مسلط به علوم روز باشد تا بتواند پاسخگوی همه شبهات مطرح شده از سوی دانشجویان باشد. البته ما هم باید آموزش‌هایی را در این زمینه برای استادان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • حق‌شناسی از معلمان یک رسالت و مأموریت است
  • فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است
  • تعویض۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود