Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاورمیانه در 24 ساعت گذشته همچنان متاثر از تصمیم دونالد ترامپ جهت انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس بود. در این راستا، واکنش ها همچنان در برابر این اقدام رئیس جمهور آمریکا ادامه دارد و در مهم ترین آن شب گذشته شاهد حمله موشکی از نوار غزه به سوی اسرائیل بودیم.

به گزارش تابناک، شب گذشته شبکه خبری المیادین از شلیک چند موشک از نوار غزه به سرزمینهای اشغالی تحت کنترل صهیونیست‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش این دو موشک از شمال نوار غزه به‌سمت دو شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت و عسقلان خبر دادند.

همزمان رسانه‌های اسرائیلی نیز از به‌صدا درآمدن آژیر هشدار حمله موشکی در شهرک‌های نزدیک به نوار غزه خبر داده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو راکت از نوار غزه شلیک شده، اما پیش از رسیدن به هدف منفجر شده است.

این در حالی است که مناطق مختلف فلسطین اشغالی روز گذشته صحنه درگیری بین نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی بود.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی بیش از 100 شهروند فلسطینی که در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس به خیابان‌ها آمده بودند، به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در کاخ سفید روز چهارشنبه قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

در پی این تصمیم گروه‌های فلسطینی فراخوان تظاهرات خشم و اعتصاب عمومی در سراسر فلسطین صادر کردند.

درخواست جنبش «فتح» برای جنگ علیه اسرائیل

شاخه نظامی جنبش آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای خواستار اقدام مسلحانه علیه دشمن اسرائیلی شد.

بنا بر اعلام شبکه المنار، شاخه نظامی جنبش آزادی بخش میهنی فلسطین (فتح) در اعتراض به اعلام قدس به عنوان پایتختی فلسطین اشغالی از سوی دولت آمریکا، خواستاز از سرگیری مقاومت مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی شد.

شاخه نظامی فتح همچنین همه نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورد و از دولت خودگردان فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) خواست دیگر اسرائیل را به رسمیت نشناسند.

در این بیانه که به صورت زنده قرائت شد، فتح از سازمان همکاری فلسطین، اتحادیه عرب و کشورهای اسلامی خواست قدس را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند و سفرای آمریکا و رژیم صهیونیستی را اخراج کنند.

این جنبش همچنین از همه نیروهای خود و مقاومت فلسطین خواست به هر نحوی که می‌توانند با دشمن صهیونیستی دست به مبارزه مسلحانه بزنند.

گفتگوی تلفنی پوتین با اردوغان درباره قدس

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در خصوص صحبت های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مورد فلسطین و انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، به رایزنی پرداخت.

پوتین و اردوغان در این تماس تلفنی درخصوص اوضاع خاورمیانه و کرانه باختری پس از اظهارات ترامپ در مورد قدس اشغالی بحث و تبادل نظر کردند.

این تماس تلفنی به درخواست طرف ترکیه ای صورت گرفته است.

طرفین در این گفتگوی تلفنی دیدگاه مشابهی درخصوص این موضوع ابراز و تأکید کرده‌اند که تصمیم ترامپ، تاثیر منفی بر ثبات منطقه خواهد داشت.

این دو رئیس جمهور تاکید کردند که تلاش ها درخصوص مسئله فلسطین باید بر یافتن راه حلی مبتنی بر مصالحه باشد که وضع قدس نیز در آن مشخص شود.

اتمام ماموریت شکست داعش در سوریه

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه روز پنجشنبه از پاپان مأموریت نظامیان این کشور در نابودی داعش در سوریه خبر داد.

سرگئی رادسکوی روز پنجشنبه اعلام کرد نظامیان این کشور ماموریت شکست داعش در سوریه را به اتمام رسانده‌اند و امروز دیگر هیچ منطقه مسکونی در این کشور تحت کنترل داعش نیست.

رادسکوی در اظهاراتی که اسپوتنیک آن را منعکس کرده گفت: «وظیفه نابودی شبه‌نظامیان داعش در سوریه توسط نیروهای مسلح سوریه تکمیل شده است.»

خبرگزاری رویترز هم اظهارات این مقام نظامی روس را اینطور بازتاب داده است: «مرحله نهایی شکست تروریست‌ها با اعزام بی‌سابقه نیروی هوایی روسیه همراه شد.»

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفت: ظرف یک ماه گذشته شهر ابوکمال و تعدادی از واحد مسکونی در کرانه غربی رود فرات آزاد شده‌اند.

وی اضافه کرد: نظامیان روسیه در سوریه اکنون تمرکز خود را بر حفظ آتش‌بس و بازگرداندن زندگی صلح‌آمیز به این مناطق معطوف خواهند کرد.

رئیس‌جمهور روسیه هم روز گذشته اعلام کرد سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور او را از نابودی داعش در دو سوی فرات در سوریه مطلع کرده است.

صدر: عربستان ائتلاف خود را روانه قدس کند

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس گفت: از امروز به بعد بهار عربی باید بهاری یکپارچه علیه اسرائیل و خائنان عاشق سلطه باشد.

وی روز پنجشنبه در نشستی خبری در بغداد گفت: ترامپ از طریق اعلام تصمیم خود درباره قدس، به دنبال کدام صلح است؟ ما تاکید می‌کنیم که هیچ صلحی با استکبار در کار نخواهد بود.

صدر گفت: عربستان باید جنگ در یمن و سوریه و بحرین را پایان دهد و به فلسطین برود.

رهبر جریان صدر گفت: من خواهان تظاهراتی یکپارچه در همه کشورهای عربی و اسلامی است.

واکنش روسیه به تصمیم ترامپ درباره قدس

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت که این تصمیم وضعیت منطقه را پیچیده‌تر می‌کند.

بنا به گزارش اینترفکس، پسکوف تصریح کرد: «تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود به قدس در راستای تحقق تقویت فرایند صلح خاورمیانه نیست و در جامعه بین‌الملل شکاف ایجاد می‌کند».

وی ادامه داد: «گرچه تصمیم به انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس تا حد چشمگیری اوضاع را پیچیده می کند اما جستجو برای یافتن یک راه‌حل سیاسی-دیپلماتیک برای مشکل خاورمیانه باید ادامه داشته باشد».

 

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا