Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت رشت با محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ در اعلام بیت المقدس به عناون پایتخت اسرائیل، گفت: فلسطین مسئله اصلی امت اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های امروز(17آذر) نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) این شهر با محکوم کردن اقدام ترامپ در معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اظهار کرد: دنیای اسلامی بیدار است و فلسطین همچنان مسئله اصلی امت اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اعلام کرد: این اقدام رئیس جمهور آمریکا بیانگر شکست نقشه‌های استکبار در حمایت از اسرائیل در چند سال گذشته است.

 

پوررضا به حمایتهای پیدا و پنهان آمریکا و اسرائیل از داعش، گفت: با رشادت جریان مقاومت در منطقه پدیده تکفیری داعش از بین رفت و امنیت اسرائیل روز به روز با خطر بیشتری مواجه شد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: ایران سنگر امت اسلام است و باید سعی کنیم تولید و اشتغال در راس برنامه‌های کشور باشد.

 

 امام جمعه موقت رشت با ابراز قدردانی از مبارزه قوه قضائیه در مبارزه با فساد گفت: مسئولان با فساد به شدت مقابله کنند.

 

وی اذعان کرد: دولت دقت کند و کار مبارزه با فساد را تنها به قوه قضائیه محول نکند و در این زمینه و جلوگیری از نفوذ عوامل دشمنان تلاش جدی داشته باشد.

 

پوررضا همچنین با اشاره به هلاکت علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق یمن، گفت: جنایات بی شمار آل سعود و توطئه‌های داخلی نتوانست جریان مقاومت را در یمن شکست دهد.

 

وی اضافه کرد: دنیای اسلام باید خون گریه کند که نمی‌تواند برای 11 میلیون کودک در حال مرگ یمن کاری کند.

 

اهمیت حفظ وحدت در دنیای اسلام

 امام جمعه موقت رشت با تاکید بر حفظ وحدت در جوامع اسلامی، گفت: همه مسلمانان اعضای امت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) هستند.

 

وی اتحاد جامعه اسلامی را قدرت آفرین دانست و افزود: در صورت داشتن اتحاد و قدرت است که استکبار جهانی نمی‌تواند چشم طمع به دنیای اسلام داشته باشد.

 

پوررضا در ادامه نماز جمعه را دانشگاه عمومی جامعه خواند و گفت: مفاهیم انقلابی مانند اقتصاد مقاومتی باید از نماز جمعه در جامعه نهادینه شود.

 

وی با ابراز نگرانی از وضعیت زلزله زدگان در کرمانشاه گفت: کمک‌های مردم و دولت به مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد.

 

 امام جمعه موقت رشت در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت سالروز انقلاب فرهنگی گفت، در حوزه زندگی و علم افراد جامعه باید انقلاب فرهنگی ایجاد کنیم.

 

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پیش از پیش تلاش کند و نگاه نظارتی خود را تقویت کند.

 

پوررضا یادآور شد: مهندسی فرهنگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در کشور محسوس نیست.

 

لزوم توجه ویژه به سیره حضرت رسول اکرم

وی در خطبه نخست با تاکید بر لزوم پیاده سازی اصول زندگی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در زندگی امروز گفت: انسان برای ابدیت آفریده شده و نباید برای اهدافی پوچ زندگی کند.

 

 امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه تفکر زندگی ایمانی در افراد جامعه کم است، افزود: آشنایی با سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) انسان را به حیات طیبه و زندگی ایمانی می‌رساند.

 

وی خاطرنشان ساخت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)  قرآن مجسم است و برترین ویژگی ایشان عمل به معارف و آموزه‌هایی است که بیان می‌فرمود، است.

 

پوررضا افزود: برای حفظ انقلاب که پیرو سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) است نیازمند اصلاحات واقعی هستیم.

 

وی همچنین گفت: اصلاحات برگرفته از غرب منطبق با سیره رسول خدا و تربیت کننده نسل جوان براساس آموزه‌های اسلامی نیست.

 

 امام جمعه موقت رشت اظهار داشت: از مهمترین ویژگی‌های سیره رسول اکرم حق مداری و دفاع از حق است.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!