Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه بسیاری از دولتمردان دنیا تعیین بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب از جمله سیاست مدارانی بود که برجسته ترین بیانات را در این زمینه داشتند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدامان الله حسینی صدر، امام جمعه موقت یاسوج امروز ( 17 آذر ) در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره و اظهار داشت: روزی پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم)  از ابلیس پرسید و فرمود: «از امت من چه کسانی با شما دوست و چه گروه هایی با شما دشمن هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: شیطان پاسخ داد از میان امت شما 10 گروه با من دوست و رفیق و 15 گروه با من دشمن هستند.

 

حسینی صدر با بیان این که پیامبر به شیطان فرمود:« دوستانت را از میان امت به من معرفی کن، یادآور شد: شیطان گفت نخستین کسی که در امت شما با من رفیق بوده، زمامدار ستمگر است، کسانی که به مردم ظلم می کنند من با آنها

دوست هستم؛ کما این که ما اکنون در کشورها شاهد قدرت زمامداران ظالم به اسلام و مسلمین هستیم.

 

خطیب جمعه یاسوج عنوان کرد: دومین گروه دوستان شیطان افراد دارای تمکن مالی و در عین حال دارای تکبر هستند که این افراد، از ثروت خود در راه خدا استفاده نمی کنند. این گروه تلاش کرده و مال بسیاری را جمع آوری می کنند، ولی در راه درست از آن استفاده نکردند.

 

وی با بیان این که سومین گروه رفیق شیطان، کسانی هستند که از حرام خواری باکی ندارند و ابراز داشت: هرگونه حرامی به دست این افراد برسد را استفاده می کنند و فکر نمی کنند از کجا به دست آمده است.

 

حسینی صدر عالمی که با ظلم زمامدار موافقت می کند را از دیگر دوستان شیطان برشمرد و ادامه داد: در نقطه مقابل عالمی که با ظلم زمامدار مخالفت و جهاد می کند وجود دارد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروز در بین امت اسلامی شاهد حضور هردو گروه هستیم و در اکثر نقاط دنیا، علمایی هستند که با ظلم زمامدار می سازند و با ظلم زمامدار مخالفت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: شیخ عیسی قاسم از جمله افرادی است که زیربار ظلم نرفته و در این راه شیاطین ظاهری، باطنی و ابلیس با ایشان مخالف هستند و یا شیخ زکزاکی که در اوج مظلومیت، به قوانین اسلام عمل و جهاد فی سبیل الله می کند .

 

حسینی صدر عنوان کرد: افرادی نیز هستند که ریخته شدن خون افراد به دست داعشی ها به ویژه شیعیان و تجاوز به ناموس آن ها را، مباح می دانند که برخی از عالمان به اصطلاح دینی این کار را قبول کرده اند و مشخص است این افراد از دوستان شیطان هستند.

 

امام جمعه موقت یاسوج بازرگان خائن را از دیگر دوستان شیطان عنوان و اضافه کرد: افرادی که به امت، ملت و مردم خود خیانت کرده از دوستان شیاطین هستند و خیانت کردن در داد و ستد و حق مردم را رعایت نکردن، از ویژگی های این افراد است.

 

وی محتکرین از دیگر دوستان شیطان دانست و گفت: افرادی که نیازمندی های مسلمانان را احتکار و برای به دست آوردن سود بیشتر تلاش می کنند، این ها در خط شیطان هستند.

 

حسینی صدر رباخوران را از دیگر دوستان شیطان برشمرد و اظهار داشت: رباخواری در قرآن محاربه و جنگ علنی با خداوند معرفی شده و شیطان، این افراد را دوستان خود می داند.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد بخیل و کسانی که ثروت و امکانات دارند ولی بخیل هستند، این افراد در خط شیطان و از دوستان او هستند.

 

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت های هفته اشاره و عنوان کرد: نخستین مناسبت معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ است که دیپلماسی آن روز جمهوری اسلامی تلاش های زیادی کرد و نقش رهبری نظام در این موضوع هم در حیات امام و پس از آن بسیار برجسته است.

 

حسینی صدر اشغال بلندی های جولان توسط رژیم غاصب صهیونیستی در سال 1981 را از دیگر مناسبت های هفته دانست و گفت: تصویب اعلانیه حقوق بشر در سازمان ملل که شاید از نخستین سیاست مدارانی که موضع گیری کرد، امام بود و ایشان فرمودند: «مردم کوچه و بازار هدف از این را می فهمند»، یعنی این اعلانیه، خدمت به جامعه انسانی نیست.

 

خطیب جمعه یاسوج تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام (رضوان الله تعالی علیه) در سال 1363 را از دیگر مناسبت های هفته خواند و ابراز داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون خدمات شایسته ای را انجام داده است.

 

وی شهادت یکی از بلندپروازهای دوران دفاع مقدس، شهید احمد کشوری در سال 1359 را یادآور شد و ادامه داد: این شهید بزرگوار از سربازان فداکار انقلاب و کشور بود.

 

حسینی صدر به شهادت شهید محراب، آیت الله دستغیب اشاره کرد و گفت: امام راحل عظیم الشان ایشان را معلم اخلاق و مهذب نفوس نام گذاری و از وفاداران به انقلاب و نظام دانست.

 

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که بساط داعش به دست رزمندگان اسلام برچیده شد، خاطرنشان کرد: داعش برای لکه دار کردن و حذف اسلام آمده بود که با صحنه های ماندگار در جبهه مبارزه با این گروهک، آن ها حذف شدند.

 

وی به نامه رئیس سازمان سیا به سردار سرلشکر قاسم سلیمانی که در معرکه جنگ سوریه حضور داشت، اشاره و یادآور شد: وقتی که نامه را به سردار سلیمانی نشان دادند، ایشان نامه را تحویل نگرفت و حتی نامه را باز نکرد.

 

حسینی صدر با بیان این که خود آمریکا بعد از این اقدام سردار سلیمانی مجبور به افشای محتوای نامه شد، اضافه کرد: رئیس سازمان سیا در این نامه تهدید کرد که جبهه مقاومت و سردار سلیمانی حق ندارد به مواضع آمریکایی ها نزدیک شود.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به نظر تحلیل گران سیاسی در زمینه این نامه اشاره و اظهار داشت: آن ها معتقد هستند که نوشتن این نامه ساده لوحانه بوده که رئیس یک دستگاه اطلاعاتی به یک فرمانده نظامی در میدان جنگ نامه بنویسد که این برخلاف روال بین المللی است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که نیروهای جبهه مقاومت در سوریه حضور داشتند و نه در عراق و برخی تحلیل گران معتقد بودند که تعدادی از نیروهای آمریکا در جنگ میدانی سوریه حضور دارند و از دشمنان ملت سوریه (داعش) حمایت می کردند.

 

حسینی صدر به کشتن علی عبدالله صالح اشاره و تاکید کرد: کشته شدن عبدالله صالح یک توطئه بود و به مدت 33 سال با انتخاباتی که برگزار شد، به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد .

 

خطیب جمعه یاسوج ابراز داشت: وی در سال 2011 در مسجدی متعلق به نهاد ریاست جمهوری ترور شد و با اختشاشات مردمی، در برنامه رسم تلویزیونی استعفا داد و بعد از مدتی با حوثی های یمن هم پیمان شد.

 

وی تاکید کرد: علی عبدالله صالح بعد از استعفا با شیعیان همراه و بخشی از صنعا تصرف شد و بعد از مدتی محدود با عربستان همراه شد و حوثی های یمن را باعث عقب ماندگی مردم این کشور دانست.

 

حسینی صدر خاطرنشان کرد: غرب و عربستان با توطئه ای از پیش طراحی شده قصد داشتند یمن را به دست فرزند عبدالله صالح بسپارند که حاکم مطلق یمن باشد و بعد از حاکمیت، عربستان آبرومندانه از خاک یمن خارج شود که با هوشیاری، توطئه آن ها خنثی شد.

 

امام جمعه موقت یاسوج به معرفی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: این مسئله سابقه دار بوده و در سال 1980 مجلس این رژیم مصوبه ای داشت مبنی بر این که باید قدس مقر حکومت رژیم باشد و همه کشورهایی که اسرائیل را قبول دارد، بگویند که سفارت خود را به این مکان مقدس منتقل کنند.

 

وی با بیان این که تلاش های بسیاری صورت گرفت و سازمان ملل به این موضوع ورود پیدا کرد، ادامه داد: سازمان ملل با قطعنامه 242 به همه ملت هایی که تجزیه فلسطین را قبول داشته و کشورهایی که قبول نداشتند، تاکید کرد که نباید زیر بار این که قدس پایتخت فلسطین اشغالی شود، بروند.

 

حسینی صدر به موضع گیرهای صورت گرفته در زمینه تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مردم و بسیاری از دولتمردان دنیا این اقدام را محکوم کردند.

 

خطیب جمعه یاسوج تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب از جمله سیاست مدارانی بود که برجسته ترین بیانات را در این زمینه داشت و فرمود:« این اقدام از روی ضعف صهیونیست ها بود و قطعا فلسطینی ها پیروز خواهند شد».

 

وی گفت: این اقدام در نام گذاری بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، جنگ علنی با مسلمانان بود و آن ها باید در مجامع بین المللی و کنفرانس های اسلامی، این اقدام را محکوم کنند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان با گرامیداشت هفته معلم و اعلام برنامه‌های این ایام اظهار کرد: صداقت و پاکی اصحاب رسانه حاصل زحمات معلمان و مجموعه آموزش و پرورش است که با علاقه و انگیزه به کار خبری می‌پردازید و در این جلسه حضور یافته‌اید.

وی بیان کرد: امروز به نام «سپاس معلم» زنگ سپاس را در مدارس استان همزمان با سراسر کشور داشتیم و جمعی از معلمان نیز قرار است دیداری با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

ناظمی جلال تصریح کرد: شهید «مرتضی مطهری» از بارزترین و پیشروترین متفکران در عصر جدید است که در شناخت مباحث فکری سرآمد هم عصران خود است و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارد و توانست ایمان دینی را بگونه‌ای ارایه کند که پاسخگوی عصر کنونی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: معلم ماندنی‌ترین واژه علم اموزی است که نامش برای همیشه در اندیشه هر فرد ماندگار است و هرساله معلم نمونه براساس شاخص‌هایی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی معلمان نمونه در وهار سطح مدرسه، منطقه، استانی و کشوری انجام می‌شود، افزود: امسال اعمال نظر رای دانش‌آموزان و والدین آنها نیز در انتخاب معلم نمونه نقش داشت.

ناظمی‌جلال تصریح کرد: در راستای انتخاب معلمان نمونه ۴ هزار و ۵۰۰ فرهنگی شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ فرهنگی به مرحله منطقه‌ای و در نهایت ۵۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی عنوان کرد: چهار نفر از برگزیدگان استانی به نرحله کشوری راه یافتند و از این میان «آرمان حسنی» معلم زیویه در مقطع ابتدایی به عنوان یکی از ۲۰ معلم نمونه کشور انتخاب شد.

وی به روز شمار هفته معلم پرداخت و گفت: تجدید پیمان با امام و شهدا، تقدیر از معلمان پیشکسوت، سخنرانی در نمازهای جمعه، تقدیر از خانواده معلمان شهید، تقدیر از معلمان دارای نقش برتر، تقدیر از معلمان جهادگر و ورزشکار، تقدیر از معلمان پژوهشگر و هنرمند در هفته معلم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با رهبر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه،

کد خبر 6092878

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره