Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیاسی کانون کفا دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: ناامیدی جامعه جوان و نخبه دانشگاهی را که حقیقتا باید نماد پویایی، تحرک و امید به آینده در جامعه باشند فرا گرفته است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدکیالی دبیر سیاسی کانون کفا دانشگاه سیستان و بلوچستان بعنوان نماینده تشکل‌های انقلابی این دانشگاه در تریبون نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن تبریک هفته وحدت و روز دانشجو با بیان اینکه جنبش دانشجویی همیشه و همه جا بعنوان چشمان تیزبین جامعه، مشکلات را دیده و صدای ملت بوده است گفت: در این روزها قدس دوباره به مسئله اصلی جهان تبدیل شده؛ قدسی که شاید روزگاری به خاطر بوجود آمدن مسایلی چون داعش از مرکزیت توجهات کنار رفته بود، حال دوباره به دغدغه اصلی جهان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیالی افزود: دشمنان اسلام دریافتند که بعد از نابودی داعش جز عربستانی که در یمن زمین‌گیر شده دیگر نیرویی در منطقه ندارند؛ پس دست بکار شدند تا اسرائیل را به جهانیان بقبولانند اما چه زیبا فرمودند مقام معظم رهبری که اسرائیل نابود خواهد شد و برای دست یافتن به این مهم راهی جز وحدت مسلمانان جهان وجود ندارد؛ همانگونه که امام (ره) فرمودند: اگر همه مسلمانان جمع شوند و هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می برد.

دبیر سیاسی کانون کفا دانشگاه سیستان و بلوچستان با طرح این سوال که چرا مسئولین جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیاده خواهی مستکبران موضع گیری شفاف و صریح از خود نشان نمی‌دهند بیان کرد: انتظار این بود که موضع قوی‌تری گرفته شود و اینگونه مواضع اتخاذ شده توسط مسئولین بیشتر به همان فشارهای ایمیلی می‌ماند تا اراده حقیقی برای مقابل با اشغالگران.

وی با تأکید بر آمادگی دانشجویان انقلابی اظهار داشت: ما دانشجویان این را اعلام می‌کنیم که آماده ایم تا به اذن مقام معظم رهبری برای مبارزه و جهاد با صهیونیسم و از جای کندن ریشه این شجره خبیثه به قدس اعزام شویم.
 
کیالی در ادامه به پاسخگویی مسئولان به مطالبات دانشجویان اشاره و عنوان کرد: من به مسئولین این فرمایش مقام معظم رهبری را یادآور می‌شوم که فرمودند سفارش می‌کنم که در جلسات دانشجویی شرکت کنند؛ بیایند و بشنوند از دانشجویان؛ همه مسئولین از صدر تا ذیل در سطح ملی و استانی وظیفه دارند که به جمع های دانشجویی بیایند و پای سخن این دانشجویان بنشینند؛ از مسئولین سه قوه انتظار می‌رود که جلسات دانشجویی برگزار کنند و به حرف دانشجویان گوش فرا دهند چه بسا با پیشنهادات سازنده این دانشجویان، گره های بزرگی از کار کشور رفع شود.
 
دبیر سیاسی کانون کفا دانشگاه سیستان و بلوچستان با انتقاد از برگزاری مهندسی شده و فرمایشی مراسم روز دانشجو با حضور رییس جمهور افزود: ما از طرف تشکل‌های انقلابی دانشگاه رسما از تمام مسئولین کشوری و استانی دعوت می‌کنیم که به دانشگاه بیایند و از عملکرد خود به دانشجویان گزارشی ارائه دهند؛ البته امیدواریم برگزاری جلسات دانشجویی مسئولین به مثل جلسه رییس دستگاه اجرایی کشور جناب دکتر روحانی به صورت فرمایشی برگزار نشود تا به منتقدین اجازه حضور داده نشود، با یک مهندسی، دهان منتقدان را ببندند و تالار برگزاری را با طرفداران خود پر کنند؛ باید در این جلسات به معنای واقعی کلمه آزادی بیان وجود داشته باشد.
 
وی با اشاره انتظارات رهبر انقلاب از مسئولان نسبت به دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری دیروز در حکم انتصاب امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان انتظارات خود را از ایشان بیان کردند؛ ایشان فرمودند معاشرت با جوانان، همکاری با دانشگاهیان و فرزانگان، تقویت جبهه فرهنگی انقلاب، بهره گیری از توان و ابتکار جوانان انقلابی و مومن و غنی کردن محتوای نماز جمعه را از شما انتظار دارم؛ حال این سوال مطرح می‌شود که ائمه جمعه این استان در راستای این انتظارات مقام معظم رهبری اقداماتی را انجام داده اند؟ البته همه امامان جمعه استان مثل هم نیستند و بعضی ها معاشرت خوبی با جوانان دارند.
 
کیالی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: این روزها متأسفانه علی رغم وعده های داده شده، چنین می‌بینیم که خیل عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاهی هیچ امیدی به آینده شغلی خویش ندارند، ظرفیت دانشگاه‌ها بی‌محاسبه بالا رفته در حالی که هیچ فکری برای اشتغال فارغ التحصیلان نشده است، ناامیدی جامعه جوان و نخبه دانشگاهی را که حقیقتا باید نماد پویایی، تحرک و امید به آینده در جامعه باشند فرا گرفته است.
 
دبیر سیاسی کانون کفا دانشگاه سیستان و بلوچستان در پایان به استخدام‌های غیرقانونی دولت پرداخت و تصریح کرد: کار به جایی رسیده است که وزارت نفت حتی از استخدام دانشجویان بورسیه خویش خودداری می کند؛ با این وضعیت نخبگان ظرفیت بروز استعداد پیدا نخواهند کرد و ادامه این وضع موجب ایجاد سرخوردگی در جوانان خواهد شد و ما هیچ نشانه ای از تدبیر و امید در کار دولت مردان‌مان نمی‌بینیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دستور رئیس جمهور درباره ارائه خدمات به کارگران نخبه بیان کرد: در جشنواره روز کارگر شاهد بودیم که بسیاری از کارگران از دست رئیس جمهور کشورمان نشان دریافت کردند که اینها تماما نشان دهنده استفاده از اهمیت دادن به این قشر است و انشالله از توانمندی هایشان نیز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نخبگان در هر حوزه ای نخبه هستند  طبیعی است که خدماتی که نیاز داشته باشند به آنها ارائه خواهد شد البته نخبگانی که روز گذشته با رئیس جمهور دیدار کردند همه شاغل بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • آغاز حمایت از کارگران نخبه با اجرای آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی»
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا