آزادی قدس شریف آرمانی است که باعث شده سردمداران استکبار برای مقابله به هر دستآویزی تمسک جویند
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۵۰۳۵
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: یکی از بزرگترین آرمانهای انقلاب اسلامی در عرصه بینالملل آزادی قدس شریف و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
محمدحسن سیوندیان امروز در گفتوگو با خبرنگار دانشجو در اصفهان در رابطه با 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: 16 آذر یکی از روزهای افتخارآمیز تاریخ ایرانزمین و نماد ظلمستیزی و مبارزه با استکبار است که جوانان این مرز و بوم با آگاهی و بصیرت مقابل مصداق اتم استکبار جهانی یعنی آمریکای خونخوار ایستادند و در تاریکی استعمار چراغ آزادیخواهی را روشن نگه داشتند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: دانشجو به عنوان قشر روشنفکر، متدین و متعهد کشور نماد پاکی، بصیرت، آرمانخواهی و مظهر تحولات سیاسی در جامعه است به گونهای که میتواند به مفاهیمی چون آزادی و استقلال معنی ببخشد و به توسعه و تعالی جامعه در صحنههای سیاسی، فرهنگی، پژوهشی، اقتصادی و.... بپردازد.
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: دانشجو به عنوان عنصری مستقل از جریانات سیاسی در جامعه همواره به دنبال تحقق بخشیدن به آرمانهای راستین خود است اما همیشه عدهای بودهاند که کوکشان به صورت مداوم ناکوک بوده است، عدهای با تفکری سخیف و سیاستزده خود را داعیهدار جریان دانشجویی میدانند در حالی که آبروی جریان دانشجویی را همینها میبرند.
وی خاطرنشان کرد: در طول سالیان بعد از 16 آذرماه 32 همواره تفکری بین برخی جریانات دانشجویی بوده است که گویا ابزار و پیادهنظام احزاب سیاسی بودن را آرمان و افتخار خود میدانستند، در حالی که دانشجو آرمانهای عدالتطلبانه را سرلوحه کار خود میداند و اگر در مواقعی نیاز باشد تیشه به ریشه همان احزاب سیاسی در جامعه میزند و نه تنها فتنه و بلوا در جامعه به پا نکرده یا از فتنهگران حمایت نمیکنند بلکه فتنه و فتنهگر را در نطفه با اسلحه منطق و قلم سرکوب خواهند کرد.
سیوندیان ادامه داد: افسوس از جریانی که داعیهدار آزاداندیشی است و شعار مقدس آزادی را که از آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی است، لجنمال و لگدمال میکنند و جریان دانشجویی را ابزاری برای حرکت به سمت اهداف خود میدانند و افسوس بیشتر برای دانشجویانی است که آزادگی خود را زیر قیمومیت اینگونه احزاب میبرند.
وی همچنین عنوان کرد: با وجود همه اینها باید دقت کرد که پیوند فتنه و استعمار در طول تاریخ همیشه علیه مردم و در راستای هژمونی و سلطه خود قدم برداشته است و در تاریخ کشورمان نیز آن روزی که رژیم منحوس پهلوی، سادهلوحانه فریب این پیوند مکار را خورد و در صدد این بود تا کشور را به اجانب بسپارد این دانشجویان بیدار بودند که با مقاومت، روشنگری و گذشتن از جان خود کشور را از تیررس آماج خدعههای استکبار بیرون کشیدند.
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان بیان داشت: تقارن روز دانشجو و هفته وحدت این نوید را به همه میدهد که میتوانیم با همدلی و وحدت تحول بزرگی را در جامعه رقم بزنیم و تمام تلاشمان را بکنیم تا جامعه را از ورطه ناجوانمردیهای دشمنان و دشمنان در لباس دوست سالم به مقصد برسانیم.
وی اضافه کرد: امروز نیز تغییر سیاستهای کاخ سفید در قبال منطقه و آتشافروزیهای آنان و نیز انتقال سفارت آمریکا از تلآویو به قدس نشانگر عجز آنان در پیشبرد سیاستهای خود بوده است و با این بازیها به دنبال استحاله هویت و مقاومت ملل آزادیخواه هستند، بازیهایی که البته نمیتواند دانشجویان را به عنوان بازوی توانمند رشد و تعالی جامعه اسلامی فریب دهد و همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ضربه بزرگی خواهند خورد.
سیوندیان ابراز داشت: گفتمان انقلاب اسلامی در عمر نزدیک به 40 سال خود مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و ملتهای منطقه و جهان را مجذوب اسلام انقلابی کرده است، اسلامی که امروزه تأثیر آن را در سرتاسر جهان از آمریکای لاتین گرفته تا آفریقا و کشورهای منطقه مشاهده میکنیم.
وی تأکید کرد: یکی از بزرگترین آرمانهای انقلاب اسلامی در عرصه بینالملل آزادی قدس شریف و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی است، آرمانی که باعث شده سردمداران استکبار برای مقابله با وعده صادق آزادی قدس شریف به هر حربه و دستآویزی تمسک جویند.
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان عنوان داشت: آنچه در سالهای اخیر در منطقه شاهد بودیم تنها بخشی از فتنهجویی استکبار برای مقابله با گفتمان انقلاب بود، البته این مقابله تا کنون در همه جبههها با غلبه حق بر باطل و از میان رفتن طرحهای استکباری همراه بوده است که آخرین نمونههای آن نابودی داعش و خاموش شدن آتش فتنه یمن بود.
وی اذعان داشت: تلاش مذبوحانه آمریکا در به رسمیت شناختن قبله نخست مسلمین به عنوان پایتخت رژیم جعلی و کودککش صهیونیستی بیش از پیش سست بودن پایههای این رژیم را به جهانیان نشان داد.
سیوندیان تصریح کرد: این اقدام آمریکا در مرحله اول باعث بیداری ملت فلسطین شد و نشان داد که مذاکره نتیجهای جز تحمل زورگویی ندارد و تار و پود استکبار با عهدشکنی بافته شده است، در مرحله دوم این اقدام باعث همگرایی امت اسلامی شد و بار دیگر مسأله فلسطین را به صدر مطالبات و آرمانهای جامعه اسلامی بازگرداند و در مرحله سوم باعث ایجاد گسست در صف حامیان رژیم غاصب صهیونیستی شد.
وی در پایان یادآور سد: آنچه اهمیت دارد این است که نابودی رژیم کودککُش صهیونیستی وعده صادقی است که تخلفی در آن رخ نمیدهد و چنین اقداماتی مانع تحقق این وعده الهی نخواهد شد.
منبع: خبرگزاری دانشجو
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا تجربه شکست خورده را تکرار میکنید؟
به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری در روزنامه اعماد نوشت: این مطلب را در کمال اکراه مینویسم زیرا به عنوان یک معتقد و ملتزم به حجاب تمایل ندارم نوشتهام همسو با مخالفان این حکم تلقی شود اما آنچه وادارم میکند بنویسم نگرانی عمیق از این موضوع است که اظهارات و عملکرد برخی مسوولان در زمینه مقابله با بیحجابی را دقیقا دارای نتیجه عکس پیشبینی میکنم و تصورم آن است که همچون مواردی که به آن اشاره خواهم کرد، نهتنها به با حجاب کردن و دیندارکردن جامعه کمکی نمیشود، که باحجابها را نیز در اراده و تصمیمشان متزلزل میکند.
سردار رادان فرمانده محترم نیروی انتظامی مدتی پیش تاکید کرد که مقوله حجاب، کاملا فرهنگی- اجتماعی است و نه امنیتی. این سخن درست او، اما در ادامه هیچ راهحلی جز برخورد پلیسی نمییابد. اساسا ما عادت داریم هر موضوع فرهنگی یا اجتماعی را تبدیل به کیس سیاسی کنیم. وقتی این مقوله سیاسی شد، ظرفیت امنیتی شدن پیدا میکند و بعد از آن هم معلوم است چه اتفاقی رخ میدهد. مدتی قشونکشی و دعوا و جنگ برپا میشود؛ دایره بحران گسترش مییابد؛ فاجعهای خلق میشود؛ بگیر و ببند راه میافتد؛ جامعه به اوج التهاب میرسد ... و نهایتا زخمی ناسور بر تن جامعه میماند. ظاهر اوضاع آرام میشود و آتشی که برافروخته شد، برای مدتی زیر خاکستر میماند و در انتظار فرصتی دیگر برای غائلهای دیگر روزشماری خواهیم کرد.
در سال ۱۳۵۸ موضوع موادمخدر، مسالهای جدی بود. مرحوم صادق خلخالی افتاد به جان قاچاقچیهای مواد مخدر و احکام اعدام و حبسهای طویلالمدت که از پس یکدیگر صادر و اجرا میشد. اهمیت موضوع آنقدر بالا بود که پروندههای موادمخدر در دادگاه انقلاب (و نه دادگاه عمومی) رسیدگی میشد. هنوز هم همین است. نتیجهاش چه شد؟ مواد مخدر جمع شد؟ تعداد معتادها کاهش یافت؟ الان وضع اعتیاد در جامعه مطلوب است؟هشدارهایی که پلیس در مورد کاهش سن اعتیاد و فراگیری آن میدهد، میبینید و میشنوید؟ همهچیز گویای آن است که قلع و قمعهای آن روزگار نتیجهاش بسیار کمتر از هزینهاش بوده.
ممکن است عدهای بگویند اگر همین برخوردها نبود، الان وضعیتمان بسیار بدتر از این بود. این از آن شبه استدلالهایی است که فقط مطرحکنندگانش را فریب میدهد و روشهای بینتیجه قبلی را توجیه میکند. برخورد با ماهواره و جمعآوری دیشها نمونه بعدی است. مگر ماموران از در و دیوار خانههای مردم بالا نرفتند؟ مگر با راپل به روی بام خانهها فرود نیامدند؟ نتیجه چه شد؟ این دیگر مانند مورد قبلی نیست که بگویند اگر برخورد نمیکردیم الان وضعیت بدتر بود.
اتفاقا افزایش روز افزون ماهوارهها ثابت کرد آن هجومها نه تنها هیچ سودی نداشت که پلیس و تصمیمگیران را از چشم مردم انداخت. و امروز درصد استفادهکنندگان از ماهواره بر همه عیان است. نتیجه آنکه در دو مقوله موادمخدر و ماهواره، با همه تصمیمات شدید، نتیجه دلخواه عاید کشور نشد. در موضوع حجاب نیز چنددهه است روشهای مختلف انتظامی تجربه شده و باز هم نتیجه معلوم است. اگر آنگونه که آقای رادان میگوید، این موضوع، فرهنگی و اجتماعی است، چرا با واردکردن پلیس، نتیجه محتوم گذشته را به جان میخرد و تجربه شکست خورده را تکرار میکند؟پرسشی که فرمانده محترم پلیس باید به آن پاسخ دهد اینکه در گشت ارشاد (و اخیرا طرح نور) میخواهند با چه چیز مقابله کنند؟ با «بیحجاب » یا «بیحجابی »؟ قاعدتا آنچه را پلیس مامور اجرای آن است برخورد با بانوان بیحجاب است .
به عبارت دقیقتر، پلیس با همه توان خود وارد شده تا با معلول مقابله کند و کاری به علت ندارد. خب محصول این کار چیست؟ به خانمی تذکر داده میشود. او شال یا روسریاش را کمی بالاتر میآورد و وقتی از جلوی پلیس رد شد دوباره همان تیپ قبلی مشاهده میشود. آیا این همه قانون و مقررات و توصیه و مصاحبه و اطلاعیه، برای این است که بانوان فقط جلوی چشم پلیس باحجاب باشند؟ حتی در قانون بعدی که اگر به تصویب شورای نگهبان برسد، خانمها باید در برابر دوربینهای متعدد، باحجاب باشند و هر جا دوربین و مامور نبود آزادند.
خودمان را جای ماموران پلیس و حتی نیروهای آمر به معروف که وظیفه تذکر به بیحجابها را دارند بگذاریم.
آیا وقتی میبینیم تذکرمان فقط برای چندثانیه فایده دارد و یک خانم بیحجاب 50متر آنطرفتر، کار خودش را میکند، فرسوده نمیشویم؟ حس « سر کار بودن » پیدا نمیکنیم؟دلیلش این است که همه مسوولان، در درک موضوع دچار سادهاندیشیاند و پدیده بیحجاب و بیحجابی را از هم جدا میدانند. و لابد میگویند چون برای دومی کاری نمیکنیم لااقل جلوی اولی را بگیریم. مجددا برمیگردم به مثال موادمخدر. در همان سالهای پرحرارت، چه بسیار معتادانی که به زندان و جریمه و... محکوم شدند اما دیری نگذشت که با اختراع جمله «معتاد بیمار است، نه مجرم » از همه افعال گذشته دست کشیدیم.
کوتاه سخن آنکه تا وقتی مثل نماینده بیتربیت اصفهان درمجلس، بیحجابی را پیش درآمد جرایم جنسی زشت، ترسیم میکنیم و برای پوشیدن جامه عفت برجامعه برنامه نداریم، ناگزیریم دست به دامان پلیس شویم.
جناب آقای رادان را دعوت میکنم با لباس شخصی همراه خانواده محجبه خود در نقاط مختلف شهر تردد کنند و درددلهای خانوادههای متدین را که از برخورد نامتعارف پلیس با مقوله بیحجابی گلهمندند بشنوند. قطعا در تصمیمشان مبنی بر اینکه برخورد با بیحجابی مهمتر است، یا مقابله با بیحجاب رجحان دارد، موثر خواهد بود.