Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوریس جانسون در دیدار با علی شمخانی با تاکید بر مخالفت لندن با تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل و انتقال سفارت خودبه این شهر گفت: اقدامات یک‌جانبه دستیابی به صلح را دشوار می‌سازد.

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس، عصر روز شنبه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص تحولات بین‌المللی و روابط دو جانبه با وی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این ملاقات گفت: در حال حاضر و در شرایط پسابرجام مبادلات و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور رضایت بخش نیست و تسهیل روابط بانکی در این زمینه می‌تواند مقدمه‌ای برای گسترش همکاری‌ها در دیگر بخش‌ها باشد.

امیر دریابان شمخانی با انتقاد از کشورهای اروپایی و آمریکا به دلیل عدم اجرای تعهدات خود نسبت به برجام تاکید کرد: رفتار آمریکا در قبال برجام فاجعه‌ای تمام‌ عیار بوده و ادامه این رویکرد ضمن بی‌اعتباری سیاسی این کشور، موجب زیر سوال رفتن توافقات بین‌المللی می‌شود.

وی با بیان این‌که عدم تایید توافق هسته‌ای توسط ترامپ به معنای پایبند نبودن آمریکا به توافقات بین‌المللی است افزود: جمهوری اسلامی ایران باتوجه به انفعال طرف های دیگر در برابر رفتارهای ناشایست واشنگتن بر اساس منافع ملی و مسئولیت های خود ،تصمیمات لازم را در مقابله با اقداماتی از این دست و در صورت لزوم  بازگشت به شرایط پیش از توافق اتخاذ کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از مواضع بی پایه برخی کشورها علیه سیاست های منطقه ای ایران اذعان داشت؛ ما در مقابله با تروریسم جدی هستیم و اگر سیاست ها و اقدامات عملی جمهوری اسلامی به بهای تقدیم صدها شهید نبود، امروز داعش حکومت عراق و سوریه را در دست داشت و به همسایگی اروپا رسیده بود.
علی شمخانی با اشاره به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این اقدام را خدمت ناخواسته به جهان اسلام دانست و گفت: فلسطین کشوری یکپارچه با پایتخت واحدی بوده و تصمیم جدید آمریکا به طور قطع موجب بازگشتن موضوع فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام  و انسجام بیشتر مسلمانان برای مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین خواهد شد.                                                                                                                                                                                                                                                                          وی با تاکید برحق انتخاب دولت و نام حکومت از سوی مردم اصلی سرزمین فلسطین افزود: بدون شک مردم فلسطین نام اسرائیل  را برای کشور خود انتخاب نخواهند کرد و این ترجمان حذف اسرائیل از نقشه جهان است.
دریابان شمخانی همچنین با انتقاد از رویه دولت انگلیس در فروش سلاح و تجهیزات امنیتی به کشورهای ناقض حقوق بشر مانند عربستان سعودی و بحرین خاطر نشان کرد؛ در حالی که تمامی نهادهای بین المللی ،محاصره و بمباران مردم مظلوم و بی دفاع یمن را محکوم کرده اند قطعا شرکای این جنایت نیز در دادگاه افکار عمومی بین المللی محکوم و ناقض حقوق بشر معرفی خواهند شد.
نماینده مقام معظم رهبری گفت؛ کشورهای غربی نه تنها اجازه نمی دهند که نهادهای بین المللی به وظیفه خود در شناسایی جنایات عربستان در یمن و پیگرد مسئولیت آن اقدام نمایند، بلکه حاضر نیستند روند فروش و انتقال سلاح به عربستان را متوقف نمایند.
بوریس جانسون، وزیر امورخارجه انگلیس نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت تلاش بیشتر برای حل و رفع مشکلات و موانعی که  در مسیر اجرای کامل تعهدات برجام بویژه در بخش مبادلات مالی و روابط بانکی وجوددارد اظهار داشت:برجام توافقنامه ای چند جانبه و بین المللی است که اجرای کامل آن به نفع صلح و ثبات جهانی است                                                                                                     وزیر امورخارجه انگلیس  با تاکید بر مخالفت لندن با تصمیم ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل و انتقال سفارت خود  به این شهر افزود:اقدامات یکجانبه دستیابی به صلح را دشوار می‌کند.                                                                                                                         جانسون خاطرنشان ساخت: انگلیس تصمیمی برای انتقال سفارت خود به قدس نداشته وما سفارت خود را در تل‌آویو نگه می‌داریم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

نهادها:
• پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس
• ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ
• شرکت البیت سیستم بریتانیا
• شرکت مگیت پارکر بریتانیا
• شرکت رافائل بریتانیا

اشخاص:
• گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس
• جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا
• شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیروهای مسلح
• پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیروهای مسلح
• آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا
• ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ
• سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس
• پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می‌باشد.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسؤول و پاسخگو می‌داند.

کد خبر 6094868

دیگر خبرها

  • مأموریت دشوار بلینکن
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم