Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ اسماعیل زمانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار کرد: با موافقت وزارت کشور ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند بدون ویزا آزاد اعلام شد که بدون شک در رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: ورود اتباع خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند از روز پنجشنبه هفته گذشته اجرایی شد که در این 2 روز 971 نفر اتباع خارجی- اکثرا از کشور عراق - وارد منطقه آزاد اروند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:با ویژگی که منطقه آزاد اروند دارد ورود اتباع خارجی بدون ویزا به این منطقه از راه های هوایی، زمینی، دریایی و ریلی آزاد است و در 2 روز گذشته 971 نفر مسافر خارجی از مرز شلمچه وارد این منطقه شده اند.
زمانی تصریح کرد:675 نفر از اتباع خارجی که بدون ویزا وارد منطقه آزاد شده اند هنوز در منطقه هستند که باعث پویایی در اقتصاد منطقه خواهد شد.
وی افزود: ورود اتباع خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند مهمترین اتفاق در سال 96 است زیرا در بحث‌های اقتصادی و گردشگری رونق را در منطقه افزایش خواهد داد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در بهمن ماه سال جاری نیز ورود اتباع خارجی بدون ویزا با خودروهای شخصی به منطقه آزاد اروند آزاد می شود که این تصمیم ، هم در بحث اشتغالزایی و هم در بحث رونق اقتصادی آبادان و خرمشهر تاثیرگذار خواهد بود.
زمانی اظهار کرد:حذف روادید برای سرمایه گذاران و گردشگران نیز یک امتیاز بشمار می رود و با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، از امروز با همکاری پلیس اطلاعات، امنیت عمومی ناجا، استقرار نهادهای امنیتی برای تسهیل اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند آمادگی کامل داریم.
وی افزود:حذف روادید فرصتی برای منطقه آزاد اروند است ومی تواند بستری برای برگزاری مذاکرات بین‌المللی، برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی و اجلاس خارجی را در منطقه آزاد اروند فراهم کند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:گردشگری زودبازده ترین صنعت در کشور بخصوص در منطقه آزاد اروند به شمار می رود زیرا ایجاد اشتغال سریع، گردش پول و رونق اقتصادی را بهمراه دارد و سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه این صنعت برنامه ریزی کرده است.
زمانی با اشاره به نیاز هتل های بین المللی در منطقه آزاد اروند گفت:با توجه به حضور گردشگران و همچنین سرمایه گذاران در منطقه آزاد اروند 2 هتل بین المللی در این منطقه پیش بینی شده که بزودی برنده مناقصه این 2 پروژه اعلام می شود تا وارد مرحله اجرایی شوند.
وی اظهار کرد: در بخش عمرانی با اجرایی شدن پروژه های مختلف بدنبال بهبود ظرفیت و شرایط موجود هستیم تا از پتانسیل ها و ظرفیت های بومی منطقه به شکل گشترده تری در راستای گردشگری استفاده شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ضعف زیرساخت های گردشگری در این منطقه تصریح کرد: در زمینه گردشگری هنوز به سطح مورد نظر نرسیده ایم در حالی که برای رشد عمرانی منطقه باید گردشگری را توسعه دهیم.
زمانی امنیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند را مطلوب عنوان کرد و گفت:سرمایه گذاری در محدوده این منطقه مطلوب است و زیرساخت های مناسبی برای جذب سرمایه گذار در این منطقه فراهم شده است.
محمود ترک زاده معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: حذف روادید و تسهیل ورود سرمایه گذاران به منطقه آزاد اروند رشد اقتصادی و رونق کسب وکار را در پی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: اگر موانع و مشکلات برای سرمایه گذاران برداشته شود به طور حتم سرمایه گذاران بیشتری برای سرمایه گذاری در این منطقه حضور خواهند یافت.
وی افزود: امنیت برای سرمایه گذاران در این منطقه فراهم است و دغدغه در این مورد احساس نمی‌شود، سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند در امنیت کامل در تمام بخشهای صنعت، تجارت، کشاورزی و... فعالیت اقتصادی کنند.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به حذف روادید برای ورود اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند گفت:حذف روادید خواسته سرمایه گذاران بود زیرا برای ورود به منطقه باید زمان زیادی برای صدور روادید صرف می شد.
ترک زاده تصریح کرد: سرمایه گذاران در منطقه آزاد اروند از معافیت مالیاتی 20 ساله بهره می برند ، در حالی که برای وارد کردن ماشین آلات و تجهیزات لازم به منطقه ، نیازی به پرداخت عوارض گمرکی ندارند.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن زیرساختهای مناسب

در زمینه قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت این سازمان، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند خدمت دیگری را در حوزه درمان و سلامت جامعه اروندنشین صورت داد.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار، سازمان منطقه آزاد اروند اقداماتی را در راستای مرتفع ساختن نیاز جامعه هدف صورت داد.

مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: بر همین اساس و با همفکری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، نخستین دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی شد.
موسوی یادآور شد: این دستگاه امروز با حضور کارشناسان معاونت‌های فرهنگی،اجتماعی و گردشگری و توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد: مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی