Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج – مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به افزایش تعداد معلولان تحت پوشش در این استان، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار معلول کردستان با معلولیت های مختلف تحت پوشش این سازمان هستند.

صباح قریشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تنوع خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی و تلاش برای کمک به معلولان به عنوان یکی از هدف های اصلی این سازمان گفت: نگاه ما به معلولان تلاش برای توانمندسازی آنها و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای این قشر است و در همین راستا خدمات متنوع و متعددی نیز به معلولان و حتی خانواده های آنها ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آخرین آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی استان کردستان، گفت: خوشبختانه هم اکنون و با عنایت به حمایت های صورت گرفته از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور، ۲۴ هزار و ۳۲۰ معلول کردستانی شناسایی و تحت پوشش بهزیستی هستند و هر کدام به گونه ای از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: معلولین تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان کردستان دارای معلولیت های مختلف از جمله جسمی حرکتی، ذهنی، روانی، بینایی و شنوایی، صوت و گفتار و سالمند می باشند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز وابسته به سازمان بهزیستی و همچنین مراکز بخش خصوصی در راستای خدمت رسانی به معلولین در استان کردستان، یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون ۱۷ مرکز روزانه در شهرهای مختلف این استان در حال خدمت رسانی به این قشر از جامعه هستند.

وی گفت: بهزیستی استان کردستان از ابتدای سال جاری پرداخت یارانه به مراکز روزانه را در دستور کار قرار داد و به تعداد ۶۲۶ خدمت گیرنده در این مراکز یارانه پرداخت کرده است.

قریشی به فعالیت ۱۶ مرکز شبانه روزی در سراسر استان کردستان اشاره کرد و افزود: به این مراکز شبانه روزی نیز برای ۶۲۱ خدمت گیرنده یارانه پرداخت شده است و تلاش می کنیم که از حمایت بهتر از این مراکز زمینه برای خدمت رسانی بهتر به جامعه معلولان فراهم شود.

اجرای طرح ویزیت در منزل معلولان در استان کردستان

وی با اشاره به یکی از برنامه های بهزیستی استان کردستان در راستای خدمت رسانی به معلولان و سالمندان در منزل اشاره کرد و گفت: ویزیت در منزل شامل ارائه خدمت به معلولان جسمی و حرکتی، ذهنی، سالمند و بیمار روانی می باشد که ویزیت فرد معلول توسط تیم توانبشخی در منزل صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح ویزیت در منزل در استان کردستان تنها در دو شهرستان سقز و سنندج انجام می شود، ادامه داد: در همین راستا مراقبین آموزش دیده به منزل فرد معلول مراجعه کرده و بر اساس یک برنامه زمانبندی شده از وی مراقبت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: در راستای اجرایی کردن طرح ویزیت در منزل هم اکنون ۹ مرکز در سطح استان فعالیت می کنند و از ابتدای سال جاری یارانه به تعداد ۳۷۵ خدمت گیرنده به این مراکز پرداخت شده است.

وی به روند صدور کارت معلولیت در استان کردستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در راستای اجرایی کردن این طرح در سال جاری بیش از دو هزار و ۸۳۷ پرونده در کمیسیون های تخصصی مطرح شده و دو هزار مورد کارت معلولیت نیز برای افراد واجد شرایط صادر شده است.

وی به فعالیت کلینیک های توان پزشکی وابسته به سازمان بهزیستی استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۱ کلینیک در سطح استان کردستان فعالیت می کنند و خدمات مختلفی از جمله فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، کاردرمانی، گفتار درمانی و روان شناسی را به جامعه هدف خود ارائه می کنند.

قریشی گفت: در سال جاری در مجموع سه هزار و ۱۹۹ نفر از خدمات متنوع کلینیک های وابسته به این سازمان در استان کردستان خدمات دریافت کرده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه  سال قبل با افزایش خوبی مواجه بوده است.

وی به خرید وسائل توان پزشکی در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری در مجموع هشت هزار و ۱۶۲ کمک در این بخش صورت گرفته است که اعتبار ریالی آن به بیش از چهار میلیارد ریال می رسد.

طرح های غربالگری یکی از اولویت های بهزیستی کردستان است

وی به اجرایی کردن طرح غربالگری شنوایی سنجی نوزادان اشاره کرد و گفت: بهزیستی استان کردستان در راستای طرح های پیشگیری خود، غربالگری شنوایی سنجی نوزادان را به عنوان یکی از اولویت ها در دستور کار قرار داده و در این راستا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان افزود: در سال جاری در مجموع ۱۴ هزار و ۵۱۳ کودک و نوزاد کردستانی تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که برای کاشت حلزون به صورت بلاعوض مبلغی بیش از ۲۸۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: تلاش برای جلوگیری از افزایش شمار معلولان در جامعه یکی از اهداف اصلی بهزیستی است و به همین دلیل انجام طرح های غربالگری در حوزه های مختلف همچنان دنبال می شود و در سه ماهه پایانی سال جاری نیز این مهم به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی به موضوع اشتغال معلولان به عنوان یکی از مسائل مهم و حیاتی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع اشتغال معلولان یکی از مسائلی است که بهزیستی به صورت ویژه آن را پیگیری کرده و همواره با برگزاری جلسات و نشست های مختلف با بخش های دولتی و خصوصی در تلاش هستیم که زمینه برای اشتغال بیشتر این قشر در جامعه فراهم شود.

قریشی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در راستای ایجاد فرصت های شغلی برای معلولان و اعضای خانواده های آنها پرداخت شده است که انتظار می رود در سایه همکاری و تعامل بهتر بانک های عامل این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات در سال جاری ۷۷۲ مورد فرصت شغلی ایجاد شده است که البته با پیگیری های صورت گرفته زمینه برای اشتغال افراد معلول از سوی ادارات و سازمان های دولتی نیز فراهم شده و می توان گفت ۳ درصد مشخص شده در قانون بودجه سال جاری در استان محقق شده است.

پرداخت تسهیلات بلاعوض در بخش مسکن معلولان

وی به موضوع مسکن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش مسکن و بر اساس قانون باید خانواده های با دو معلول و بیشتر صاحب سرپناه شوند که در استان کردستان در مجموع ۱۰۲ خانوار با این شرایط شناسایی شده اند.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته ۳۳ خانوار با پرداخت تسهیلات و کمک های بالاعوض صاحب سرپناه شده و در سال جاری نیز ۳۴ مورد دیگر مسکن با این شرایط احداث و در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفت.

وی یادآور شد: در راستای اجرایی کردن این مهم و خانه دار شدن ۳۴ خانواده با دو معلول و یا بیشتر، بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است و انتظار می رود که با همکاری سایر سازمان ها مسئول در حوزه مسکن بتوانیم تا پایان سال جاری دیگر خانواده های باقی مانده را در این بخش صاحب خانه کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال محمودیان مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان عنوان کرد: از طریق این صندوق در سال ۱۴۰۲ پنج هزار و ۳۸۷ فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته ۱۳۳ میلیارد تومان بوده، افزود: حدود ۶۵ میلیارد و ۲۳۶ میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد ۳۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: ۳۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ ۸۰۰ طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۲۳ میلیارد تومان به تعداد ۷۹۹ مورد نیز در زمینه کمک به تامین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان و به تعداد ۲۶۹ فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

مدیر صندوق امداد ولایت استان کردستان تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به ۳۳۲ نیازمند پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898940

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی