Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@21:24:44 GMT

دونوازی پیانو و ویلن در هنرسرای خورشید

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۶۹۷۵

دونوازی پیانو و ویلن در هنرسرای خورشید

کنسرت دو نوازی ویلن و پیانو با اجرای بهزاد جعفریان و پدرام غفاری روز جمعه ۲۴ آذر ماه در هنرسرای خورشید اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، اجرای قطعات هم نوازی پیانو و ویلن به لحاظ خاستگاه جغرافیایی، هم ریشه اند و در مبحث سازشناسی دو رکن اساسی موسیقی غرب را تشکیل می هند.  

بهزاد جعفریان از سال ۱۳۸۹ فراگیری ویلن را نزد احسان اهورایی دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سال ۱۳۹۱ وارد دانشگاه هنر تهران در مقطع کارشناسی، رشته نوازندگی ویولن شد و هم اکنون فراگیری این ساز را نزد پندار پارسی دنبال می کند.
او در این دوره از محضر اساتیدی چون ایمان فخر و پویا خوش آهنگ بهره برد.

از جمله فعالیت های او در این زمینه می توان به کنسرت های آموزشی هنرستان در سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰، همکاری با ارکستر پارتاک بعنوان کنسرت مایستر، اجرا در تالار وحدت به رهبری آلکساندر هالاپسیس، اجراهای مختلف در سطح شهر بصورت تکنوازی و گروهی، اجراهای مختلف در دانشگاه هنر تهران، همکاری با ارکستر پارسه بعنوان کنسرت مایستر و اجرای کنسرت دونوازی ویلن و پیانو با پدرام غفاری در اصفهان و در اردیبهشت ۱۳۹۵ اشاره کرد.

پدرام غفاری در سال ۹۲ وارد دانشگاه هنر تهران در مقطع کارشناسی رشته نوازندگی پیانو شد. وی در این دوره از حضور اساتیدی چون رافائل میناسکانیان در نوازندگی پیانو و مهدی قاسمی، تقی ضرابی، احسان صبوحی، حمید عسگری، ایمان فخر و ... در علوم موسیقی بهره برد.
فعالیت های هنری او عبارتند از اجراهای مختلف در کنسرت های آموزشی هنرستان موسیقی اصفهان به صورت تکنوازی و آنسامبل، اجراهای برنامه ای با عنوان های آموزشی، خیریه و ... در مرکز فرهنگ و هنر شماره ۱ اصفهان به صورت تکنوازی و گروهی، اجرا با ارکستر پارتاک در هنرسرای خورشید سال ۱۳۹۲، اجرای تکنوازی پیانو در اصفهان در بهمن ماه ۱۳۹۳، اجرای کنسرتو پیانو شماره ۵ باخ همراه با ارکستر پارتاک در سالن مجموعه فرهنگی شهید آوینی مهر ماه ۱۳۹۴، اجراهایی به صورت تکنوازی در دانشگاه هنر تهران، اجرا در اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر تهران در تالار رودکی دی ماه ۱۳۹۴.
این کنسرت در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز ۲۴ آذرماه برگزار می شود. علاقمندان می توانند جهت رزرو بلیط این برنامه به سایت www.navayemehr.ir  مراجعه کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم های «نئوتنالیتی» و «قاوال مکتبی» ۲ پروژه جدید در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی هستند که با هنرمندی سیاوش دمیریان و خدایار خدادوست در قالب ۲ اثر مجزا منتشر شده اند.

«نئوتنالیتی» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های منتشر شده حوزه موسیقی است که با هنرمندی سیاوش دمیریان و در حال و هوایی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

آهنگسازانی چون محمدسعید شریفیان، امیر علوی، فریبا علیپور، رضا والی، مهسا سیاوشی و مهران روحانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«چند سال پیش» به آهنگسازی مهران روحانی، «بلوهانس» به آهنگسازی رضا والی، «فانتزی» به آهنگسازی محمدسعید شریفیان، «۹ هایکو برای پیانو» به آهنگسازی مهسا سیاوشی، «لونتیک» به آهنگسازی فریبا علیپور، «الژی» و «۳ اسکچ برای پیانو» به آهنگسازی امیر علوی از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

آلبوم «قاوال مکتبی» نیز با هنرمندی خدایار خدادوست اثری در حوزه موسیقی منطقه آذربایجان است که در قالب پروژه بی کلام در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«مارش»، «جنگی»، «آذری»، «بلدی»، «یاللی»، «استرومبا»، «آت قاجدی»، «لیریک»، «آرازباری منصوریه»، «ترکمه»، «قوشاشاپالاخ»، «میرزه ای واغزالی»، «شالاخو»، «قزافی»، «قایتاغی»، «لزگی»، «آغیر- کند»، از جمله آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

این پروژه موسیقایی چندی پیش موفق به دریافت جایزه باربد و مقام اول در بخش ویژه پژوهشی موسیقی نواحی در سی ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هم شده بود.

کد خبر 6089548 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ماجرای لغو ۵ کنسرت در تهران
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • خبرهایی از مهران مدیری، پریناز ایزدیار و لغو ۵ کنسرت
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در تهران چیست؟
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • «ایران‌ اکسپو» ۵ کنسرت تهران را لغو کرد
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • دونوازنده مهم کنسرت برگزار می کنند/ یک هم‌نشینی شنیدنی
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا