Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ گرامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در ابتدای این نشست اظهار داشت: به برکت سفر رهبری و تخصیص اعتبارات ساخت طرح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس مورد توجه قرار گرفت که امروز از نظر فیزیکی ساختمان گالری، محوطه، سالن روباز آمفی‌تئاتر، سالن اسناد، کتابخانه و تجهیزات سخت افزاری به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حمیدرضا گرامی با اشاره به همکاری مناسب یگان‌های نظامی استان فارس با اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در طول 10 ماه کذشته با فعال کردن یک تیم هنری توانمند در استان فارس فعال شده و تاکنون 850 سوژه شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین 300 هزار ایثارگر در فارس وجود دارد خاطرنشان با هماهنگی صورت گرفته و فعالیت گروه‌های هنری آماده انعقاد قرار داد برای ساخت و نصب این آثار در گالری هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین از تدوین دانشنامه نقش استان فارس در دفاع مقدس خبرداد و افزود: در این زمینه یک‌هزار و 300 شهید، مدخل شناسایی شده که پیش بینی ما افزایش آن به دو هزار مدخل است.

گرامی گفت: همچنین اطلس یگان‌های نظامی نیز در حال تدوین است که این مهم با هماهنگی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برای جمع آوری اطلاعات در حال انجام است.

وی با اشاره به خاکسپاری 344 شهید گمنام در استان فارس گفت: از این تعداد30 درصد در مراکز دانشگاهی، 20 درصد در پادگان‌ها و مابقی نیز در مراکز خاکسپاری شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به موضوع آموزش و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه  16 تقاهم‌نامه منعقد شده و 120 استاد در این زمینه مشغول تدریس هستند که بیشتر آن فرماندهان را تشکیل می‌دهند.

گرامی گفت: در راستای اشاعه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت درخواست ما از مسئولان کمک برای تسریع در افتتاح موزه دفاع مقدس استان فارس و همچنین ساخت شهرک سینمایی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: معتقدیم باید با طوری برنامه‌ریزی شود که از اعتبارات میراث فرهنگی برای تجهیز موزه دفاع مقدس استفاده شود و این موزه نیز در بازدیدهای گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: تسریع در ساخت و بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس استان فارس یکی از مطالبه‌های جدی است و معتقدیم با افتتاح آن در آشنایی نسل امروز با دوران دفاع مقدس می‌توانیم تاثیرگذار باشیم.

امیر سرتیپ دوم جمشیدی خاطرنشان کرد: باید آیندگان و نسل حاضر بدانند که افرادی بود‌ه‌اند که بهترین لحظات جوانی خود را در دفاع مقدس سپری کرده و از خود رشادت‌هایی را به یادگار گذاشته و به شهات نائل شدند.

وی با اعلام آمادگی ارتش برای همکاری در تجهیز موزه دفاع مقدس استان فارس گفت: وجود چنین فضایی در شیراز و فارس خالی است که امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری از این مجموعه باشیم.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد همچنین خواستار تالیف کتاب‌های دفاع مقدس شد و گفت: در این زمینه آماده‌این با بهره‌گیری از توان این مهم را تحقق بخشیم.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این نشست با اشاره به ایثارگری‌های نیروهای انتظامی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: از تعداد شهدای نیروی انتظامی 761 شهید آن متعلق به نیروی انتظامی است که در موضوع آفندی و پدافندی مشغول خدمت بوده‌اند.

سردار گودرزی با اعلام آمادگی نیروی انتظامی در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس افزود: معتقدیم بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس تاثیر بسزایی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس بین نسل امروز و آینده دارد و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و همه نیز همراه شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین با اشاره به تدریس دروس مرتبط با دفاع مقدس در مراکز آموزشی ناجا گفت: آماده‌ایم این دروس توسط نیروهای نیروی انتظامی در سایر دانشگاه‌های شیراز و فارس تدریس شود تا بتوانیم نقش تاثیرگذار رزمندگان دوران دفاع مقدس نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح را نیز بیش از پیش در جامعه نهادینه کنیم.

مسئول امورپیشکسوتان اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اظهار داشت: در حال حاضر 50 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در این استان فعال هستند که به دنبال استفاده  از ظرفیت‌های آنان در بخش‌های مختلف هستیم.

سردار رنجبر با اشاره به برگزاری برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت آنان اظهار داشت: تا پایان امسال نیز همایش پیشکسوت اطلاعات یگان‌های نظامی استان فارس برگزار می‌شود.

رنجیر تصریح کرد: پس از این برنامه نیز با یک تعامل و هماهنگی که بین یگان‌های نظامی ایجاد می‌شود به دنبال گردهمایی‌های مختلف با حضور پیشکسوتان هستیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ۶۳۶ عنوان کتاب در قالب ۱۵۳۰ جلد در بخش‌های فقه، اصول، حدیث، تفسیر روی این تارنما قرار داده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی