Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - دولت لایحه بودجه ۱۳۹۷ را با سقف ۱۱۹۴ تریلیون تومان به مجلس تقدیم کرد که در این لایحه قیمت نفت 55 دلار برای هر بشکه و با نرخ تسعیر ارز 3500 تومانی محاسبه خواهد شد.همچنین دولت در نظر دارد در سال آینده ۱۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته باشد که نسبت به سال جاری حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان آن را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مندرجات پرداخت یارانه نقدی به خانوارها نیز از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

 امروز همزمان با 19 آذرماه رئیس جمهوری لایحه بودجه سال آینده را به مجلس برده است. در لایحه سال آینده مجموع کلی منابع و مصارف دولت در مقایسه با آنچه که در لایحه سال ۱۳۹۶ به مجلس رفته بود حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. در سال گذشته سقف منابع و مصارف حدود ۱۰۸۴ هزار میلیارد تومان بود.

در لایحه بودجه سال بعد مجموع بودجه عمومی دولت حدود ۴۲۹ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با رقم ۳۷۱ هزار میلیاردی لایحه امسال حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش دارد. مجموع بودجه عمومی در قانون بودجه سال جاری ۳۹۸ هزار میلیارد تومان تصویب شده بود.

بودجه عمومی شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت است که در اصل منابع عمومی تشکیل دهنده منابع مالی دولت در سال خواهد بود که برای سال آینده حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که در مقایسه با لایحه بودجه سال جاری که ۳۱۹ هزار میلیارد تومان بود تا ۴۰ هزار میلیارد تومان (حدود 6.14 درصد) رشد دارد.منابع عمومی دولت در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ در مجلس به ۳۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش فارس؛ براساس مستندات لایحه بودجه ۹۷ کل کشور منابع عمومی بودجه در مقایسه با مصوب بودجه سال جاری ۶ درصد و هزینه جاری ۸.۹ درصد رشد دارد و در ضمن واگذاری دارائیهای سرمایه‌ای با ۱۰ درصد کاهش همراه است.

بر اساس جدول منابع و مصارف در بخش درآمدی متشکل از مالیات‌ها، درآمد گمرک و سایر 1.934.024.670 میلیون ریال و همچنین واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای 1.065.614.405 و دارایی‌های مالی 680.850.923 میلیون ریال است.

همچنین در بخش مصارف هزینه‌ها بالغ بر 2.767.281.683 میلیون ریال پیش‌بینی شده است. تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز بالغ بر 604.310.316 میلیون تومان در نظر گرفته شده و 311.898.001 میلیون ریال مربوط به تملک دارایی‌های مالی است.

بر اساس مستندات موجود هر چند طبق بخشنامه بودجه 5 درصد از افزایش حقوق دستگا‌ه‌ها منوط به ارائه بودجه‌نویسی بر مبنای عملکرد و از محل صرفه‌جویی و بهره‌وری پیش‌بینی شده بود اما در لایحه افزایش حقوق کارمندان همان رقم 10 درصد بدون قید و شرط در نظر گرفته شده است.

قیمت نفت در لایحه 55 دلار برای هر بشکه و با نرخ تسعیر ارز 3500 تومانی محاسبه خواهد شد.

بر اساس مندرجات لایحه بودجه کل کشور اعتبارات پرداخت یارانه نقدی به خانوارها از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

همچنین برخی منابع عنوان می‌کنند سقف معافیت مالیاتی سال 97، همان رقم سال جاری ثابت در لایحه باقی مانده است.

درآمدها بالغ بر 11 درصد نسبت به مصوب بودجه 96 رشد دارد. همچنین واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای (نفت و میعانات) با کاهش 10 درصدی و واگذاریی دارایی‌های مالی با رشد 26.7 درصد همراه است.

در بخش مصارف نیز، هزینه‌ها 8.9 درصد رشد داشته و تملک دارایی سرمایه یا همان طرح‌های عمرانی با کاهش 15 درصدی همراه است. تملک دارایی‌های مالی نیز 44.8 درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دولت برای سال آینده حدود ۱۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به ۱۱۲ هزار میلیارد لایحه سال جاری تا ۱۶ هزار میلیارد تومان رشد دارد.

همچنین میزان درآمد پیش‌بینی شده مالیاتی سال آینده در مقایسه با آنچه که در قانون بودجه امسال مصوب شد و به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان رسید تا ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.

در حالی رشد درآمدهای مالیاتی ثبت شده که برای امسال تا پایان شش ماهه عملکرد بودجه نشان می‌دهد حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان از مبلغ ۱۱۶ هزار میلیاردی مصوب محقق شده است که به ۵۰ درصد هم نمی‌رسد.

لایحه بودجه سال 1397 کل کشور و پیوست‌های آن در لینک های زیر قابل مشاهده است.

ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه

پیوست شماره یک : اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

پیوست شماره دو : درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی

پیوست شماره سه : بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت

پیوست شماره چهار (بخش اول): اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، فعالیت و بهای تمام شده (دستگاه‌های مشمول بند (پ) ماده ( ۷) قانون برنامه ششم- بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد)

پیوست شماره چهار (بخش دوم): اعتبارات هزینه‌ای دستگاههای اجرایی برحسب برنامه، فعالیت و هزینه واحد (سایر دستگاه‌های اجرایی)

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳، با گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول (۱۰- ج) در خصوص اعتبارات استانی موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در توضیح این بخش،گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی است که ریالی در آن تغییر نکرده است. در بخشی از جدول آمده که حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه های جهادی اختصاص داده شود که به طور مساوی بین تمام استان‌ها تقسیم می شود.

کد خبر 6092737 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد