Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی معترض به حضور محمود دولت آبادی در دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: سؤالی مطرح می‌شود که چرا مسئولین مربوطه، با حضور شخصیت‌ها و چهره‌های ضدانقلاب، هیچ‌گونه ممانعتی نمی‌کنند و به سهولت مجوز حضور آنان را در دانشگاه صادر می‌کنند؟ محمود دولت‌آبادی نویسنده، نمایش نامه و فیلم نامه‌نویس معروف ایرانی، در تاریخ ١٤ آذر ٩٦ به دعوت یکی از انجمن‌های علمی دانشگاه، ازساعت ١٥ الی ١٨ در دانشگاه بوعلی سینا حضورداشت و به سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ با اساتید و دانشجویان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با اعتراض به حضور دولت‌آبادی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشگاه بیان کرد: جناب دولت‌آبادی با سنی قریب به ٨٠، سابقه‌ای طولانی در تخریب انقلاب اسلامی داشته و توانسته با حضورش در فتنه 88، کنفرانس ننگین برلین، جشن خانه‌ی سینما و قرائت بیانیه‌ای علیه جمهوری اسلامی در این جشن و نیز با مصاحبه‌های متعدد، توجه رسانه‌های معارض و معاند با نظام و ارزش‌های اسلامی را به خود جلب کند.
این دانشجوی معترض ادامه داد: نقش دولت‌آبادی در فتنه‌ی 88، با نگارش مقالات و مصاحبه‌های بسیارش با نشریات حامی جنبش سبز، بی‌بدیل بود و توانست با حمایت و دستگیری‌های بسیار رسانه‌های غربی و ضدانقلاب، حضور فعال و موثری در حوادث مرتبط با دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد. دولت‌آبادی، دریکی از سخنرانی‌های خود در جمع فعالین فتنه و حامیان میرحسین موسوی در سال ۸۸، انقلاب فرهنگی را که دانشجویان برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها به راه انداخته بودند و در همین راستا امام خمینی (ره) نیز، ستاد انقلاب فرهنگی را تأسیس نمود، اقدامی غیرقانونی خوانده و گفته بود:«به هیچ‌وجه مشروعیت ندارد.» 
وی عنوان کرد: دولت‌آبادی در پانزدهمین جشن خانه سینما هم حضور یافته بود و باز با دست یافتن به تریبون، بیانیه‌ی ننگینی نطق کرد و دوباره کینه‌ها و عقده‌گشایی‌های خود را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تکرار کرد و از افراد معلوم‌الحالی که سابقه‌ی ضدیت آشکار با نظام و قوانین اسلامی دارند را به‌گونه‌ای قدیسانه یادکرد. کینه‌توزی‌ها، عداوت و دشمنی‌های این شخصیت، با نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین مصاحبه‌ها، بیانیه‌ها و آثارش کاملاً مشهود است. وابستگی او با رفت‌وآمدهای بسیارش به خارج از کشور تأمل‌برانگیز بوده و اینکه قادر است در داخل کشور آزادانه فعالیت‌هایی داشته باشد، جواب مسئولین بی مسئول را می‌طلبد. 
فعال دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: گرامی دانستن و ارزش دادن به دولت‌آبادی در محافل دانشگاهی و رسانه‌های روشنفکرنما، سبب کم‌اهمیت شدن مفهومی به نام امنیت ملی کشور نزد نوجوانان و جوانان، بخصوص دانشجویان می‌گردد. در حالی که در بسیاری از کشورها افرادی که در جهت ضدیت با منافع عمومی جامعه و ضربه زدن به تمامیت و یکپارچگی حکومت آن حرکت می‌کنند، مواخذه شده و دچار اعمال محدودیت برای فعالیت‌هایشان می‌شوند، در ایران، همچنان مسئولان نالایقی هستند که از ترس به خطر افتادن موقعیت و جایگاه خود، هنوز جرئت دهان باز کردن و افشای حقایق پشت پرده را ندارند.
دانشجوی معترض دانشگاه بوعلی سینا افزود: دانشگاه ما، یکی از دانشگاه‌هایی است که، همواره در عرصه‌ی علم و فناوری پیشگام بوده و میزبان برگزاری برنامه‌ها و همایش‌هایی با موضوعات و شخصیت‌های سیاسی و مطرح کشوری بوده و مسئولین آن نیز همواره دم از قانون و قانون‌مداری می‌زنند و خود را پایبند به آرمان‌های امام راحل می‌دانند؛ حال سؤالی در این باب مطرح می‌شود که چرا مسئولین مربوطه، با حضور شخصیت‌ها و چهره‌های ضدانقلاب و مخالف با انقلاب و انقلابی گری در دانشگاه، هیچ‌گونه ممانعتی نمی‌کنند و به سهولت مجوز حضور آنان را در دانشگاه صادر می‌کنند؟ مسئولین دانشگاهی، سال‌هاست شعار مبارزه با دخانیات را سر می‌دهند، اما میزبان شخصیتی در دانشگاه می‌شوند که در مقابل دیدگان دانشجویان و مسئولین دخانیات مصرف می‌کند. ایران کشوری است، اسلامی، که بر طبق قوانین اسلام، انتقاد آزاد است اما باید توجه کرد که انتقاد با عناد و اصرار بر عناد تفاوت دارد. اهمیتی ندارد که دولت‌آبادی نظام اسلامی را قبول ندارد، اما او اجازه ندارد از هر تریبون رسمی برای بیان عقاید خود و سخنرانی استفاده کند.
وی در پایان گفت: اعمال محدودیت برای امثال دولت‌آبادی‌ها به معنای حاکم کردن دیکتاتوری و خاموش کردن صدای مخالفان نیست.  دوری از افراط‌وتفریط آن است که آزادی بیان و عقاید را درباره‌ی افرادی لحاظ نمود که قدری شرم و حیا داشته و در صورت اعطای آزادی، سرنگونی نظامی که آزادی را به آنها داده است، را طلب نمی‌کنند و همانا این مصداقی روشن، برای اهل تدبیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ عماد دولت آبادی نویسنده کتاب گفت:کتاب ترگل، یکی از پرشمارش‌ترین کتاب سال‌های اخیر درباره‌ی پوشیدگی و حجاب است که اینک به چاپ نود رسیده است.


دولت آبادی افزود: این کتاب برگرفته از سخنرانی‌های آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی است که با زبانی شیوا و بیانی رسا به سوالات و دغدغه‌های مربوط به حجاب پاسخ داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • آئین غبار روبی و گلباران مزار شهدای پیرانشهر بمناسبت روز معلم
  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • بغض و تشکر مردم از حضور کولبرها در «نون.خ»/ خط قرمزی که کمک کرد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک