Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر با سخنرانی صادق زیباکلام، مسعود پزشکیان و پروانه سلحشوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، صادق زیبا کلام در مراسم روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشجویان  دانشگاه امیر کبیر برگزار شد گفت: شاید بهتر باشد من  بزرگداشت ۱۶ آذر را با بیان یک خاطره شروع کنم؛ سال ۶۱  مدیر کل روابط بین الملل و روابط عمومی دانشگاه تهران شده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر دارم تازه این سمت را گرفته بودم؛ وقتی 16آذر فرا رسید من هم از آنجا که مسوول روابط عمومی دانشگاه بودم یک بیانیه رسا نوشتم و به مطبوعات دادم که فردای آن روز در مطبوعات منتشر شد. پیروی این موضوع من به شورای مدیریت دانشگاه تهران احضار شدم و از دیدن چهره های اخم آلود و ناراحت اعضا احساس خوبی پیدا نکردم مرحوم دکتر گرجی که آن زمان ریاست آن شورا را برعهده داشت گفت این چه کاری است که شما کردید؟ گفتم ۱۶ آذر است و دانشگاه باید بیانیه صادر کند. آنها معتقد بودند ۱۶ آذر ربطی به نهضت اسلامی ما ندارد. سه نفر از آنها سمپات حزب توده بودند و یک نفر هم حامی جبهه ملی‌ بود؛ آنها معتقد بودند که جنبش دانشجویی برای چپ ها و دیگران است 

وی افزود: آنها در عین حال از من خواستند از آن به بعد هر اعلامیه ای که می خواستیم بدهیم با دفتر ریاست دانشگاه هماهنگ کنیم. من نیز که بغض گلویم را گرفته بود و آزرده شده بودم که حتی برای 16آذر نیز باید مجوز گرفت این ننگ را نپذیرفتم و استعفا دادم.

وی تاکید کرد: خوشحالم که در حال حاضر مراسماتی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه ها برگزار می‌شود و مسئول روابط عمومی دانشگاه تهران توبیخ نمی‌شود که چرا اعلامیه داده است باید خوشحال بود که اندکی رو به جلو حرکت کرده‌ایم.

این استاد دانشگاه در بخشی از سخنانش اظهار کرد: فکر می‌کنم برای دانشجویان ستاره‌دار و خبرنگاران در حبس و کسانی که در حصر هستند چه کار کرده‌ام، می‌توانم بگویم تا جایی که می‌توانستم هرکاری کردم، حتی این جمله که حصر نه قانونی نه اخلاقی نه انسانی و نه شرعی است را نخستین بار من دو، سه سال پیش مطرح کردم اما خود را مخاطب این پرسش می‌دانم که چه کرده‌ام؟ و چرا امروز وضعیت‌مان چنین است؟

وی گفت: من هرکاری که می‌توانستم برای روحانی و رییس‌جمهور شدن وی در دوره دوم انجام دادم اما امروز هرجا می روم ناامیدی می‌بینم و طرح این سوال که آیا باید از روحانی عبور کرد یا در کنار وی ماند؟ به نظرم جهانگیری باید کنار بکشد و خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده کند چرا که وی آمادگی کار اجرایی را دارد. البته ما باید کنار روحانی بمانیم و با او بسوزیم و بسازیم.

وی با انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت گفت: من از پوپولیسمی می‌ترسم که در سال ۱۴۰۰ ظهور کند و باز هم به مردم بگوید که حق شما را خورده اند. حالا این امکان وجود دارد آقای ضرغامی یا آقای رییسی بخواهد جای احمدی‌نژاد را بگیرند یا فردی دیگر؛ البته اگر چنین قصدی داشته باشند سخت در اشتباهند، حتی اگر فکر کنید که لاریجانی می تواند جای احمدی‌نژاد را بگیرد تحلیل درستی نیست. من می‌گویم نباید فضا را برای پوپولیسم آماده کرد. پس از روحانی عبور نمی‌کنیم اما به او می‌گوییم تغییر کن و وعده‌هایت را فراموش نکن.

زیباکلام در ادامه گفت: ما باید از روحانی بخواهیم که به سمت مطالبات عمومی حرکت کند؛ متاسفانه آمار فساد مالی در ایران زیاد است درحالی که در سایر کشورها این گونه نیست. باید پرسید چرا آمار فساد در ایران، با وجود مخالفت مسوولین با آن تا این حد زیاد است؟!

زیباکلام گفت: 200سال پیش آدام اسمیت پاسخ ما را داده است وی چنین گفت که دولت تاجر خوبی نیست شاید او اگر امروز زنده بود و اقتصاد ما را در این 40سال می دید می گفت من گفته بودم که دولت تاجر خوبی نیست؛ آنچنان که کشاورز و صنعتگر خوبی هم نیست

وی در پایان گفت: در ظرف 200 سال اخیر، یک اقتصاد دولتی در دنیا نبوده است که موفق عمل کرده باشد. متاسفانه مشکل اصلی اینجاست که ما خلاف جهت باد شنا می کنیم و در این راه از تجربیات سایر کشورها بهره نمی بریم و امروز پس از گذشت 40 سال اقتصاد ما دولتی تر شده است

مسعود پزشکیان نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز کسی از ما انتظار شنیدن شعار ندارد و اینجا جایی نیست که بخواهیم شعار بدهیم فتنه آنجایی بود که وعده‌ها و شعارهایی را که در انقلاب می‌گفتیم و به مردم دادیم کم کم رو به فراموشی گذاشته شدند. من معتقدم که ما رفتنی هستیم و چه بخواهیم چه نخواهیم شما روزی خواهید آمد و مملکت را اداره خواهید کرد. شما باید خود را آماده کنید آیا همان گونه که امروز شعار می دهید بر آنها پایدار خواهید ماند؟

نایب رییس مجلس افزود: علم باید توام با توانمندی باشد و این توانمندی باید در اختیار مردم جامعه قرار گیرد مملکت را درست کردن کار ساده ای نیست، اینکه بیرون گود بشینیم و بگوییم لنگش کن ساده است، اما هنر این است که در گود باشی و جا نزنی. این وحشتناک است امروز در رشته پزشکی که رشته ماست دعوا سر پول است

وی اظهار کرد: زمان به سرعت می‌گذرد و ما به سرعت کنار می‌رویم و شما جای ما را می‌گیرید. من به عنوان آدمی که از پنجره علم و دانشگاه به موضوعات نگاه می کنم می گویم هیچ مشکلی وجود ندارد که از نظر علمی حل نشود، پس چرا نتوانستیم مشکلات را حل کنیم؟ به دلیل آنکه بلد نبودیم آن آقای بیسوادی که می‌رود پشت تریبون و اصلا نمی‌داند که چه باید بگوید و چگونه، فقط حرف می‌زند و فکر می‌کند اگر با قلدری رفتار کند می‌تواند مردم را هم جذب کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: من زمانی که از دولت اصلاحات بیرون آمدم و به تبریز بازگشتم هیچ کس طالب همکاری من با خودش نبود، هرچه گفتم می توانم کمکی کنم می گفتند تو را نمی‌خواهیم، از استاندار و فرماندار امام جمعه تا مسئولان دیگر و همین شد که من به تهران آمدم و به طبابت مشغول شدم.

پزشکیان در پایان گفت: ما امروز دعواهای الکی داریم و بیهوده به پای هم می‌پیچیم؛ امروز ریشه بسیاری از مشکلات گفتن دیگر آمریکا نیست بلکه ما باید بکوشیم که در جهت حل مشکلات خود گام برداریم.

پروانه سلحشوری نیز در این مراسم گفت: شعار ما زنده باد مخالف من است مخالفان اصلاحات، می توانند به راحتی مخالفت خود را ابراز کنند آنچنان که دارای تریبون های زیادی نیز هستند خوشحالم که امروز در جمع دانشجویانی هستم که علم و شور و شعور و عشق را باهم آمیختند دانشجویانی که عافیت را ن طلبیدند و سختی های دانشجو بودن را به جان خریدند. خوشحالم در بین کسانی هستم که به دنبال پیگیری مطالبات دانشجویان ستاره دار هستند

وی افزود: در اینجا ما نیز باید به عنوان نمایندگان مجلس، پیگیر مطالبات دانشجویان ستاره دار باشیم دانشجویانی که معلوم نیست به چه دلایلی ستاره دار شدند. بیاییم منصف باشیم و با خود بگویند اگر از  مخالفین اصلاحات هم کسی ستاره دار شده بود و نمی گذاشتند که به دانشگاه رود امروز چنین صحبت می کردند؟

این نماینده مجلس افزود: متاسفانه ما امروز در حال گذار از دانشگاه کیفی به سوی دانشگاه کمی هستیم در دانشگاه ها بجای دانشجویانی که طالب علم هستند به سمتی می رویم که مدرک جای علم را می گیرد و کسانی که مدرک در دست دارند بجای عالمان می نشینند

وی افزود: این است که دانشگاه ها بجای آنکه راه کیفیت بپیمایند به سمت کمیت می روند متاسفانه دانشگاه های آزاد و پیام نور قارچ گونه دانشجو می پذیرند و دانشگاه ها به دلیل اینکه طالبان واقعی علم به سراغشان نمی روند از محتوا تهی می شود

وی در پایان گفت: جو یاس و بی تفاوتی در بین دانشجویان موج می زند دانشجو نباید بی تفاوت باشد چرا که امید جامعه دانشجوست. دانشجو باید معترض و نقاد باشد متاسفانه با این تهی سازی دانشگاه از علم ما به سمتی می رویم که دانشجویان در آن بی تفاوتی را برگزینند چرا که بقای خود را در این می بینند.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: اخیرا شنیده می‌شود که برخی مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود که به نظر من علت آن ایجاد سامانه خودنویس و نبود واسطه برای مدیریت قراردادها است.

مهدی کرباسیان گفت: بنا بر اعلام برخی مشاوران املاک با پدیده‌ای جدید در بازار مسکن مواجه شده‌ایم. شایعه شده برخی فروشندگان آپارتمان از خریداران تقاضای دلار، ارز دیجیتال، طلا و غیره می‌کنند. به نظر من یکی از دلایل این موضوع ایجاد سامانه خودنویس است که باعث حذف واسطه شده است. به هر حال زمانی که واسطه، معامله را مدیریت می‌کند مبادلات مالی نیز مدیریت می‌شود اما وقتی خریدار و فروشنده از طریق سامانه خودنویس اقدام به معامله می‌کنند نظارتی وجود ندارد.

وی در گفتگویی با ایسنا افزود: بازار خرید و فروش مسکن در رکود به سر می‌برد اما مراجعات مقداری نسبت به فروردین بهتر شده است؛ مراجعاتی که منتج به معامله نمی‌شود و اغلب برای اطلاع از وضعیت اجاره صورت می‌گیرد. هر سال همین‌طور است، معمولا در اردیبهشت و خرداد که تغییرات اقتصادی خود را تا حدودی نشان می‌دهد متقاضیان برای پرس‌وجو می‌آیند. نقل و انتقالات بازار اجاره هم در اردیبهشت و خرداد افزایش می‌یابد.

کرباسیان بیان کرد: قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده اما به دلیل نبود مشتری، این نرخ‌ها هنوز به قطعیت نرسیده است. یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر سامانه خودنویس بر کم‌رونق شدن معاملات مسکن گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی دائما روی تبلیغات این سامانه مانور می‌دهند و به مردم می گویند بیایید قرارداد خود را مجانی ثبت کنید. در واقع رسما به حذف دفاتر مشاور املاک ورود کرده‌اند و اشتغال جامعه در حال سرکوب شدن است. در هر بازاری، اقتصاد را واسطه می‌چرخاند. جهش تولید نیاز به مشتری دارد. این مشتری از طریق واسطه‌ها می‌آید. موضوع واسطه برای بازار مسکن به عنوان یک بازار پیشرو در اقتصاد، اهمیت مضاعف دارد.

وی اظهار کرد: با ایجاد سامانه خودنویس، اکثر مشاوران املاک به سمت ابطال جواز رفته‌اند. این مساله تبعات منفی برای بازار مسکن و اشتغال کشور دارد. با توجه به پیشران بودن بخش مسکن نیز تبعات منفی برای اقتصاد کلان خواهد داشت که در آینده خود را نشان می‌دهد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: برخی افراد می‌گویند دلالان ملک عامل گرانی مسکن هستند. سوال بنده این است آیا افزایش هزینه ساخت نیز به خاطر عملکرد مشاوران املاک است؟ حدود سه سال قبل هزینه ساخت هر متر مربع نهضت ملی مسکن را ۲.۵ میلیون تومان اعلام کردند. در حال حاضر به گفته مسئولان این رقم به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک تهران، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر دانست و گفت: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماههای پیش رو گفت: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • گرام سونس: می‌ترسم ویرجیل فن دایک به رئال مادرید برود!
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت