Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که فروشگاه شهروند مدعی تولید هویج‌های امریکایی در روستایی در ساوه است، بعد از انتقادهای فراوانی که نسبت به واردات کالاهای لوکس و عرضه آن در فروشگاه‌هایی، چون شهروند صورت گرفت، این فروشگاه تمامی این محصولات را جمع کرد! به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ روزنامه جوان نوشت: در توضیحات روابط عمومی شرکت شهروند آمده است:۱ - بیبی کروت اطلسی (هویج به اصطلاح امریکایی) مربوط به محصولات کشاورزی رضوانی تولید داخل بوده و محل کشت این محصولات در شهرستان ساوه، بخش ۳ روستای آوه، فاز یک، پلاک ۷۱۸ فرعی از ۱۴۸ اصلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۲ - بذر محصول یاد شده مانند خیلی از محصولات دیگر خارجی است، اما نکته حائز اهمیت این است که تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول در داخل کشور انجام می‌شود که خود زمینه‌ساز اشتغالزایی است و در حالت عادی برای حداقل ۸۰۰ نفر ایجاد شغل کرده است. شرکت شهروند نیز در راستای حمایت از تولیدات داخل و تأمین رضایت مشتریان محصولی را عرضه کرده که نه تن‌ها تولید داخل کشور است بلکه جزو محصولات صادراتی و ارزشمند کارآفرین جوان کشورمان است. ۳ - این محصول جزو محصولات ارگانیک است که به واسطه شرایط نگهداری خاص و نحوه تولید و فرآوری باید در شرایط خاصی انجام شود، متحمل هزینه‌های بالایی که طبعاً بر قیمت نهایی محصول تأثیرگذار است، قیمتگذاری کالا توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران تأیید شده و همچنین لازم به ذکر است، این محصول در فروشگاه‌های شهروند نسبت به سایر فروشگاه‌ها و سطح شهر از قیمت پایین‌تری برخوردار است. ۴ - همچنین بلافاصله پس از انتشار خبر به دستور مدیرعامل شرکت شهروند، معاونت بازرگانی جلسه‌ای را با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و‌تجارت برگزار کرده و طی آن موارد فوق بررسی شده که تماماً بر صحت موارد مذکور تأکید داشت، ضمناً مدارک تمامی موارد ذکر شده قابل استناد و ارائه است. ۵ - در مورد محصولات سس، بیسکوییت و شکلات، این محصولات در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود بوده و دارای تمامی مجوزات مربوطه است. ۶ - طبق بررسی صورت گرفته، ۹۰ درصد از کالاهایی که به فروش رفته است در ۹ ماهه سال‌جاری کالاهای تولید داخل بوده و ۱۰ درصد باقی‌مانده به خاطر تنوع کالایی بالا متناسب با سلیقه مشتری و رقابت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای رقیب در فروشگاه‌های شهروند نیز عرضه می‌شود. ۷ - درخصوص فروش محصولات خارجی در مدیریت جدید شهروند به آگاهی می‌رساند، مدیرعامل جدید شهروند مدت پنج روز است که منصوب شده و تمامی کالاهایی که در حال حاضر در فروشگاه‌های شهروند عرضه می‌شود، قبلاً پذیرش شده و کالای جدیدی در این ۵۵ روز گذشته پذیرش نشده است. 
توضیحات «جوان»
جمع‌آوری «هویج امریکایی» از فروشگاه شهروند 
در حالی که فروشگاه شهروند مدعی تولید هویج‌های امریکایی در روستایی در ساوه است، بعد از انتقادهای فراوانی که نسبت به واردات کالاهای لوکس و عرضه آن در فروشگاه‌هایی، چون شهروند صورت گرفت، این فروشگاه تمامی این محصولات را جمع کرد! حال این سؤال مطرح می‌شود که اگر طبق ادعای شهروند این کالا‌ها در ساوه تولید شده است، چرا متولیان شهروند هویج ۹۰ هزار تومانی ساوه را با نام و لیبل و بسته‌بندی امریکایی عرضه و پس از انتقاد‌ها این محصول را از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری کرده است؟! شرکت شهروند در حالی آدرس محل تولید این هویج‌های امریکایی را در روستای آوه ساوه عنوان کرده که روی بسته‌بندی این هویج‌ها، محل تولید آن «مزارع GRIMMWAY» در ایالت کالیفرنیا ذکر شده و اگر به سایت «grimmway. com» سری بزنیم، می‌بینیم که آدرس سایت صحیح است و تصویر فردی در حال برداشت هویج روی سایت قرار گرفته است. این در حالی است که مزارع خانوادگی به وفور وجود دارد و هر یک برای معرفی محصول خود سایتی راه‌اندازی کرده‌اند. 
هویج ساوه‌ای - امریکایی
از سوی دیگر شرکت شهروند مدعی برگزاری جلسه با نمایندگان وزارت صنعت، معدن و‌تجارت درخصوص هویج‌های امریکایی شده که باید دید برگزاری جلسه با وزارت صنعت در رابطه با عرضه هویج امریکایی از باب کشف صحت نحوه واردات این کالا از مبادی رسمی یا غیررسمی بوده یا اینکه در پی بررسی میزان صادرات هویج امریکایی تولید ساوه به سایر کشور‌ها بوده است یا اصلاً موضوع این جلسه در رابطه با قیمت و کیفیت این محصول بوده است و باید دید ادعاهای مطرح شده در جوابیه این شرکت را وزارت جهاد کشاورزی تأیید می‌کند یا خیر؟نکته مهم دیگر اینکه حتی اگر مطابق ادعای روابط عمومی شهروند، فقط بذر این هویج از امریکا وارد شده، در اصل مطلب و ادعای ما تفاوتی نمی‌کند، زیرا دلیل گرانی این هویج«ساوه‌ای- امریکایی» تا ۹۰ برابر هویج معمولی نه آنطور که ادعا شده مراحل دشوار کشت و داشت بلکه بذر گران آن و تحت لیسانس بودن آن است. چرا باید پول مردم به جای بازگشت به روستا و مزرعه ایرانی به مزرعه امریکایی بازگردد؟!
نظارت بر بزرگ‌ترین شبکه‌های عرضه کالا در ایران 
با توجه به غیرقانونی بودن واردات برخی از اقلامی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور عرضه می‌شوند از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده انتظار می‌رود بازرسی‌های ادواری را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عمل آورند تا شاهد عرضه کالای قاچاق در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نباشیم. تجارت ایران و امریکا در ۱۰ ماهه سال‌جاری میلادی حدود ۱۶۰ میلیون دلار بوده که حدود ۱۰۵ میلیون دلار این تجارت مربوط به واردات کالا از امریکا به ایران بوده است که جا دارد گمرک در ابتدا سامانه‌های آنلاینش را درست و سپس طی گزارشی اعلام کند چه کالاهایی از امریکا به ایران وارد شده است. 
ناف بودجه دولت به واردات بسته شده است
بودجه‌ریزی غلط در کشور ام‌المشکلات اقتصاد ایران است، به‌طوری که دولت برای فروش ارزهای نفتی و غیرنفتی‌اش مجبور است به شبکه‌های وارداتچی ب‌ها دهد تا ارزهایش را برای تأمین بودجه کشور چه در داخل و چه در خارج با ریال‌های واردات‌کنندگان معاوضه کند. تحت این شرایط شبکه‌ای از اشخاص حقیقی و حقوقی وارداتچی در کشور پا گرفته است که واردات محصولات مصرفی به دلیل نقدشوندگی و سود بالا در اولویت آن‌ها قرار دارد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، چون شهروند، رفاه و... باید مورد نظارت جدی قرار بگیرند تا جلوی عرضه محصولاتی که لوکس و مصرفی به شمار می‌آیند گرفته شود، زیرا این شبکه‌های زنجیره‌ای عرضه کالاهای وارداتی بهترین محل برای تبدیل کالای خارجی به نقدینگی و تجهیز سرمایه در گردش واردات است. همچنین دولت هر سال در بودجه درآمدی بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل واردات در نظر می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی خطاب به اسرائیل: التماس کردید حمله نکنیم، اما تصمیم حیدری گرفته شد

سردار فدوی خطاب به اسرائیل گفت: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند. این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آنها جان سالم به در ببرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت در آیین نخستین سالگرد شهید حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد، چنانکه این اتفاق در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی تصریح کرد: با اراده حیدری رهبر انقلاب و قوت سپاه پس از اقدام غرورآفرین عملیات وعده صادق مضحکه همه دنیا شدند که این رویداد بیانگر قدرت انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با وجود اینکه دشمن از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آنها را به خفت نشاندیم.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند. این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آنها جان سالم به در ببرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید محمد رضا زاهدی در کنار همرزمان خود بارها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود ولی ایستاد و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی ‌کرد و شهادت او طوفان به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

‌سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند شکست خوردند اما سال گذشته بر روال دیگری گام برداشته ولی باز هم شکست خوردند، چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آنها همچون کف روی آب فوری محو می‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر همواره در اتفاقات دشمن شکست می‌خورد به این دلیل است که دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت (ع) به عنوان مقتدرترین حکومت برابر شیطان بزرگ ایستاده‌ و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشانیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و می‌دانست پای جان در میان است، اما جان خود را تقدیم کرد تا یک الگو در مسیر حفظ عفاف و حجاب شود.

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • ویدیو/ تداوم اعتراضات دانشجویان امریکایی در حمایت از فلسطین
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • سردار فدوی خطاب به اسرائیل: التماس کردید حمله نکنیم، اما تصمیم حیدری گرفته شد
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها