Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس هیات مدیره مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی وینسار با اشاره به نیاز 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی این مرکز برای تکمیل ساختمان جدید گفت: برای این منظور به کمک و حمایت مالی خیرین و و نیکوکاران نیاز داریم.

فرهاد زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساختمان این مرکز به عنوان محلی متفاوت برای نگهداری دختران معلول ذهنی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون 9 میلیارد ریال برای ساخت این مرکز هزینه شده است، افزوزد: تکمیل این مرکز که ظرفیت نگهداری از 100 معلول را دارد به 2 میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز دارد که امیدواریم با حمایت و کمک خیرین و نیک اندیشان تامین شود.
زارعی تاکید کرد: مرکز نگهداری معلولان وینسار سال 1373 با نگهداری از 25 معلول فعالیت خود را در یک ساختمان قدیمی آغاز کرد و اکنون 42 دختر معلول ذهنی و جسمی را تحت پوشش دارد.
به گفته وی، ساختمان جدید در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع با زیربنای یک هزار و 700 متر در 2 طبقه در دست ساخت است که 9 میلیارد ریال برای آن هزینه شده که از این میزان یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی بوده است.
وی یادآور شد: ‌برای تکمیل این ساختمان بدون تجهیزات تا یک میلیارد و 500 میلیون ریال و برای خرید وسایل توان بخشی و پزشکی و دیگر تجهیزات 2 میلیارد و 500 میلیون ریال نیاز است.
زارعی با بیان اینکه در صورت جذب اعتبار مراحل ساخت این مرکز تا یک ماه آینده به اتمام می رسد، اضافه کرد: این مرکز به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و هیات مدیره آن برای یک دوره سه ساله انتخاب می‌شوند.
رئیس هیات مدیره مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان وینسار گفت: برخی خانواده‌ها حاضر به دیدن و سرپرستی چند روزه فرزندان خود در این مرکز نیستند و کمتر احوال آنها را می پرسند گاهی سال به سال به دیدن آنها نمی آیند.
وی هزینه نگهداری هر معلول (خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان و نگهداری) را 10 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: هزینه نگهداری هر معلول از محل کمک های خیرین و یارانه بهزیستی تامین می شود.
به گفته وی، بابت نگهداری این معلولان از بیش از 60 درصد خانواده ها هزینه ایی دریافت نمی شود و مبلغ دریافتی از مابقی خانواده ها کمتر از هزینه ها است.
زارعی با اشاره به اینکه در سال 2 بار خانواده ها فرزندان معلول خود را 10 تا 15 روز به منزل می برند، یادآور شد: بیش از 70 درصد خانواده ها در این امر مشارکت دارند.
وی اظهار کرد: در این مرکز خدمات جانبی شامل برگزاری اردوی تفریحی شهری و خارج از استان، کلاس های ورزشی، گل سازی و موسیقی برای معلولان پیش بینی شده است.
شهرستان قروه چهار مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولان ذهنی و جسمی با ظرفیت نگهداری 160 معلول دارد که از این تعداد، 2 مرکز به صورت خصوصی و 2 مرکز به صورت هیات امنایی اداره می شوند.
چهار هزار و 200 معلول در شهرستان قروه شناسایی شده اند که از این تعداد، 2 هزار و 500 نفر در روستاها سکونت دارند.
وینسار در 30 کیلومتری شهر قروه قرار دارد، شهرستان قروه در شرق سنندج براساس نتایج سرشماری سال گذشته بیش از 140 هزار نفر جمعیت دارد که 30 درصد در روستاها و 70 درصد در مناطق شهری ساکن هستند.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان