Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:23:15 GMT

احیای دانشگاه و آرمانگرایی جنبش دانشجویی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۶۶۰

احیای دانشگاه و آرمانگرایی جنبش دانشجویی

تهران- ایرنا- «دانشگاه، احیا یا احتضار»، «فلسفه فرهنگ»، «بیمه و توسعه» و «جنبش دانشجویی، آرمانگرایی یا آرمان زدایی؟»» از مهمترین نشست هایی بود که هفته گذشته در کشور برگزار شد.

**دانشگاه، احیا یا احتضار
نشست « دانشگاه، احیا یا احتضار» به مناسبت 16 آذر در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
«محمود صادقی» نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه حق آموزش یک حق بشری است که اصل 30 قانون اساسی نیز این امر را متعلق به همه ملت می داند،‌ گفت: آنچه که امروز در آموزش عالی اعمال می شود و دانشجویان به ‌دلیل مذهب دیگر از تحصیل محروم می‌شوند، غیر قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صادقی اظهار داشت: اگر خواهان پیشبرد هدف ها هستیم، نباید راهی جز دانشگاه متصور باشیم اما باید لوازم و ابزارش که تحول های اجتماعی و فرهنگی است، آماده باشد.

«عبدالله رمضان زاده» سخنگوی دولت اصلاحات در ادامه بیان داشت: مبارزه با فساد، فقط در چارچوب آزادی و نقد اتفاق می ‌افتد. زمانی این مبارزه شکل می‌گیرد که بتوانیم درباره آن صحبت کنیم. کسانی که نمی‌گذارند در این باره حرف بزنیم، خودشان در فساد شریک هستند. شاخصه اعتماد اجتماعی ما به حداقل رسیده است. در این بی‌اعتمادی همه چیز رخ می‌دهد؛ فساد، ناکارآمدی و حمایت از فساد، ناشی از بی‌اعتمادی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: تنها از طریق ایجاد شبکه ‌های اعتمادسازی عمومی می‌توانیم اعتماد ملی را بازگردانیم. مجبوریم منابع اعتمادساز عمومی را تقویت کنیم. در انتخابات اخیر، با اعتماد به یک فرد و جریانی که از او حمایت می‌کنند، توانستیم منشأ تغییرهایی شویم؛ نگوییم کاری نکردیم. درست است که کار کارستانی نبوده اما تغییرها یک شبه رخ نمی ‌دهد. راه احیای دانشگاه و جامعه، مبارزه با فساد و ایجاد حلقه‌ های اعتمادساز ملی است. می ‌توانیم از طریق ما شدن با احزاب و‌ انجمن ‌ها کاری انجام دهیم.

**فلسفه فرهنگ
نشست نقد و بررسی کتاب «فلسفه فرهنگ» تالیف «علی اصغر مصلح» در ساختمان مرکزی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

«مهدی جمشیدی» عضو هیات علمی گروه فرهنگ ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در جایگاه ناقد این جلسه با تاکید بر مزیت ‌های این کتاب توضیح داد: اصلِ این که کسانی از اهلِ «فلسفه» بکوشند که از مایه‌ ها و داشته‌ های فلسفیِ خود برای حل کردنِ گِره‌ ها و مسأله ‌های حوزه «فلسفه مضاف» استفاده کنند، رویکردی درخور است، چون بسیاری از اهلِ فلسفه، در فلسفه متوقف مانده‌ و نتوانسته ‌اند از فلسفه، راهی به طرف فلسفه‌های مضاف باز کنند و از فلسفه به عنوانِ «خادمِ» فلسفه ‌های مضاف بهره گیرند. این توقع که فلسفه به نقش‌ها و مسوولیت ‌های «فرا رشته ‌ای» و «بُرون ‌رشته‌ای» خود اعتنا و اهتمام کند، منطقی‌ است، هر چند وظیفه فلسفه به این محدود و منحصر نمی‌شود، اما آفرینندگی ‌هایی از سنخِ فلسفه ‌های مضاف، از غیرِ فلسفه برنمی‌آید و ما در این باره، از قافله شتابانِ علم، عقب افتاده‌ایم.

جمشیدی در بخش نقد کتاب «فلسفه فرهنگ» اشاره کرد و افزود: این که اثر تا چه اندازه توانسته است فلسفه را به فلسفه فرهنگ، ترجمه و تبدیل کند، محل تأمل است. چنین به نظر می‌رسد که غلظتِ مباحثِ فلسفی، زیاده از حد بوده و در آن، فلسفه بر فرهنگ، غالب شده است، چنان که گاهی احساس می ‌شود که این نوشته، چندان هم گامی از فلسفه پیشتر ننهاده است.

حجت‌الاسلام «علی ذوعلم» رییس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بخش ارزیابی نقادانه خود نسبت به این کتاب گفت: کتاب پیش رو فاقد ساختار منطقی است. با نگاه اجمالی به عنوان های فصل ها این کتاب، می‌توان به نبود ساختار در آن پی ‌برد. در واقع می‌توان گفت این کتاب یک کشکول با نام کتاب است.

به گفته حجت‌الاسلام ذوعلم هیچ تعریفی دیده نمی‌شود که موضع مولف را آشکار سازد. در بخش‌های مختلف هر گزاره ‌ای که گفته می ‌شود، بلافاصله از آن عبور شده و تعریف واضحی وجود ندارد و این نبود تعریف در سراسر کتاب به چشم می‌خورد.

«فرشاد مهدی‌پور» رییس مرکز فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: فقدان چارچوب مفهومی در این اثر به شدت آزاردهنده است. فقدان تعریف های پایه‌ای که در نهایت ما تعریف خود فلسفه فرهنگ را نیز متوجه نمی‌شویم.

مهدی‌پور ادامه داد: در باب نقد این کتاب مایل هستم سه نکته را عرض کنم. اول اینکه قرار بود بحث بر مبنای نظریه‌های علامه صورت گیرد، اما این اتفاق نیفتاد و نویسنده به شدت از این بحث دور شده است. نکته دوم اینکه بررسی آرای متفکران می‌تواند مفید باشد اما هیچ یک از افراد نامبرده در اثر فیلسوف فرهنگی نیستند و به اشخاصی مثل مارکس و وبر پرداخته نشده است. حتی محل‌هایی از کتاب که نزدیک به فلسفه فارابی می‌شود، به سرعت عبور شده و به این موضوع کمتر پرداخته می‌شود. نکته آخر اینکه در کتاب ادعایی با این عنوان وجود دارد که فلسفه فرهنگ به مثابه فلسفه علوم انسانی است که این 2 مفهوم برابر و یکسان نیستند. وقتی چنین ادعایی وجود دارد، معلوم است که این اثر جای بحث فراوان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی جهان» در ادامه بیان داشت: مساله نخست مصلح میلی به فرهنگ توحیدی ندارند و انگار یک خداناباوری خاص در این کتاب وجود دارد و هیچ نقشی از خدا در کتاب نیست. این اثر هیچ ارتباطی با یک انسان مسلمان و هیچ ارتباطی به فرهنگ اسلامی ندارد. مساله دوم فلسفه مضاف است که گویا مصلح تخصصی در فلسفه مضاف نداشته و هیچگاه در این کتاب ذکر نشده است. مساله سوم مسایل فرهنگی جدیدی در این کتاب وجود ندارد و از مسایل دست دوم و قدیمی و اشباع شده استفاده شده است.

«حسین احمدی» مدیر گروه تاریخ و تمدن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: این کتاب مبحث های ابتدایی را بحث کرده و در صفحه 35 خود فلسفه مضاف را رد کرده است. فکر می‌کنم جدا از این کتاب، کتاب‌های دیگر و بهتری در این زمینه وجود داشته باشد که خیلی موفق‌ تر از این اثر بوده و جای بحث‌ های بیشتر و بهتری دارد. اگر مباحث فلسفه میان فرهنگی را در دستور کار قرار دهید بهتر است، چون فلسفه فرهنگ بیشتر وجه انتقادی به زندگی دارد.

«محسن ردادی» عضو گروه انقلاب اسلامی پژوهشگاه توضیح داد: بنده قصد دفاع از کتاب را دارم و برخلاف گفته‌های قبلی این کتاب چارچوب نظری با رویکرد هایدگر دارد. انسان را در مرکز قرار داده و بر آن اساس در حال نوشتن فلسفه فرهنگ است.

ردادی افزود: ارتباط فرهنگ با ساحت‌ های دیگر برقرار شده و مشخص است. نویسنده کتاب را توحیدی نوشته و فرهنگ اسلامی در آن به چشم می‌خورد و نویسنده با جرات وارد این موضوع شده که همین نکته جزء نقاط قوت این کتاب است.

«علی رمضانی» مدیر گروه فرهنگی ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با توجه به ذهنیت نویسنده کتاب فلسفه فرهنگ تاکید کرد: ایده‌هایی در ذهن نویسنده وجود دارد؛ این ایده‌ها که محصول زیست در فضای خاص و تعلق دینی او بوده، تلاش شده تا اینجا بیاید که این فلسفه فرهنگ نیست.

**بیمه و توسعه
بیست و چهارمین همایش «بیمه و توسعه» در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.
«مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: 2 نقش پررنگ و 2 سیاست درباره اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که یکی تاب آوری اقتصاد کشور و دیگری کاهش آسیب ‌پذیری است که هر 2نقش بیمه را نشان می‌دهد.

کرباسیان با اشاره به لزوم پیاده‌سازی اقتصاد امن اظهار داشت: باید اقتصاد امن را در هر بخش و سازمانی تعریف کنیم اما سهم بیمه در این موضوع مهم است و امیدوارم این سمینار این موارد را معین‌تر تعریف کند. اتفاق هایی که در کشور ما رخ داده و مکرر هم در حال رخ دادن است، اهمیت بیمه را پررنگ‌تر می‌کند. در حوزه معادن، ساختمان در شهرهای بزرگ، نفت و گاز و پالایشگاه‌ها، حمل و نقل، حوادث جاده‌ای، راه‌آهن، از همه مهم‌تر بلایای طبیعی حوادث متعددی رخ داده که صنعت بیمه باید نقش پررنگ‌تری در آن داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به الزام های برنامه ششم توسعه بیان داشت: متاسفانه سهم ما در بیمه ‌های زندگی کم است و در برنامه ششم باید سهم بیمه‌های زندگی به 50 درصد برسد. در منطقه خاورمیانه هرچند سهم بیمه‌های زندگی ما بالاتر است ولی نسبت به دنیا این رقم کم است و باید به آن سمت برویم. ضریب نفوذ از 2.2 درصد باید به 7 درصد در پایان برنامه ششم برسد، خصوصی‌سازی در بیمه ‌ها را باید دنبال کنیم و سه شرکت بیمه‌ای که در اختیار دولت است را باید واگذار کنیم. بیمه مرکزی نقش رگولاتوری و سیاست گذاری را دارد و بیمه ایران نیز در اختیار دولت است ولی دیگر بیمه ‌ها باید خصوصی باشند.

وی تاکید کرد: به طور جد پیگیر خصوصی‌سازی و اصل 44 هستیم زیرا باید اول این موضوع را از وزارتخانه خودم پیگیری کنم.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت با بیان اینکه بیمه‌ها باید مدیریت واقعی ریسک را انجام دهند، یادآور شد: صنعت بیمه باید نفت را جدی بگیرد. صنعت نفت با سه خطر بزرگ روبه ‌‌رو است، یکی از این ریسک ‌ها، خطر مواد سوزاننده، دیگری کار با فشار بسیار بالا و سوم سمومی است که در چند ثانیه می ‌تواند جمعیت زیادی را به هلاکت برساند؛ این در حالی است که سال گذشته از رییس کل بانک مرکزی درخواست شد که شرکت ‌های بیمه، بیمه را در صنعت نفت جدی بگیرند.

زنگنه در ادامه افزود: بیمه‌های دولتی نه ارزیابی ریسک و نه ممیزی، صورت می‌دهند؛ این در حالی است که بیمه‌ها باید کار حرفه‌ای خود را انجام دهند. البته می‌توان دستور اداری زد که بیمه‌ ها، برخی نکات را رعایت کنند؛ ولی به خصوصی‌ها نمی‌توان دستور داد. بیمه‌ها باید کار خود را به صورت حرفه‌ای انجام دهند، نباید اجازه داد که حوادثی رخ دهد اما اگر رخ داد باید با تیم کامل آن را مهار کنیم؛ درست است که مدیری تخلف کرده ولی شماها باید خسارت را بدهید. بیمه‌ها می‌توانند کاهش‌دهنده خسارت در حوزه نفت باشند. فکر نکنیم بیمه خوب بیمه‌ای است که در مراحل اولیه بیمه با اغماض برخورد می‌کند.

«عبدالناصر همتی» رییس کل بیمه مرکزی گفت: برآورد ما این است که در زلزله کرمانشاه 130 میلیارد تومان خسارت صنعت بیمه است که تاکنون 25 میلیارد تومان از این خسارت‌ ها پرداخت شده است. در طول 2 دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه رشد خوبی داشته و در 24 سال گذشته از 0.34 درصد به 2.2 درصد رسیده است که نشان می‌دهد صنعت بیمه ظرفیت رشد بالایی دارد. در هشت ماهه نخست کشور رشد خوبی را تجربه کردیم و رشد خسارت نیز متعادل با رشد حق بیمه بوده و این نوید را به ما می‌دهد که مدیران صنعت بیمه روند مدیریت ریسک را جدی گرفته‌اند.

«داوود کشاورزیان» معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل اظهار داشت: ان‌شاءالله وزیر اقتصاد یاری کند که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم‌ ما بتوانند خودروهای ایمن سوار شوند و خسارت شرکت‌های بیمه کاهش یابد. یک میلیارد خودرو در جهان پلاک شده و 2 درصد این آمار در ایران است در حالی که یک درصد جمعیت دنیا هستیم. حدود 1.25درصد از تلفات جاده‌ای را داریم، اینکه این آمار به کمتر برسد با توجه به آمار و ارقام سخت است، یا شدنی نیست.

**جنبش دانشجویی، آرمانگرایی یا آرمان زدایی؟»
نشست «جنبش دانشجویی، آرمانگرایی یا آرمان زدایی؟» به مناسبت 16 آذر در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

«سید علیرضا بهشتی» عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان داشت: ما باید بتوانیم با همه تفاوت‌هایی که داریم، کنار هم راه برویم؛ ایران نسبت به هر زمان دیگری نیازمند همبستگی است.
بهشتی خطاب به دانشجویان یادآور شد: دانشجویان باید با گفت‌ وگو از خود سوال کنند که آیا جنبش دانشجویی قرار است آرمان ‌زدایی شود یا با عملگرایی و حرکت به سوی مقصد مطلوب پیش روند. من معتقدم آرمانگرایی، تندروی و افراط‌گرایی نیست چون آرمان ‌ها می‌تواند دارای رنگ و بوی مختلف باشند و همه ما مردم ایران در عین حال که ایرانی هستیم، تفاوت‌هایی با یکدیگر داریم و می‌توانیم تشکیل دهنده رنگین‌کمان باشیم و باید حرمت این رنگین کمان جامعه حفظ شود.

«حمیده زر آبادی» نماینده مردم قزوین توضیح داد: اینکه جریان اصلاح ‌طلبی اکنون با رویکرد محافظه‌کارانه حرکت کند، قابل قبول نیست.

زرآبادی در ادامه افزود: صداقت دانشگاهی ها است که باعث می‌شود حیات مجدد پیدا کنند. بنابراین برخی هستند که دانشگاه را ساکت می‌خواهند اما پویایی و گویایی آن، ضامن سلامت جامعه خواهد بود.

نماینده مردم قزوین با اشاره به فراز و نشیب‌ های دانشگاهی ها یادآور شد: همه می‌دانیم که چه روزهای سختی را برای دانشگاهی ها از ستاره ‌دار شدن، توقف فعالیت انجمن ‌ها، توقیف نشریه و احضاریه ‌ها داشته ‌ایم اما با تمام این مسایل، دانشجویان همیشه پیش‌ قدم بودند و بی ‌شک همه ما برای اینکه ایرانی سرافراز داشته باشیم، تلاش می‌کنیم. اگر قرار است پیشرفت کنیم، نقطه حرکت دانشجویان هستند.

*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مهدی احمدی**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9370**9131
ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشی ایران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearchهمراه شوید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟

همشهری آنلاین: شاید برای «لیندا توماس-گرینفیلد»، نماینده و سفیر اصلی آمریکا در سازمان ملل دو روز گذشته یکی از سخت‌ترین روزهای کاری‌اش در همه چند دهه گذشته بوده است. گرینفیلد ۷۱ ساله به عنوان یک دیپلمات کهنه کار آمریکایی، روز جمعه متن سخنرانی خود را برای دانشجویان دانشگاه ورمونت آماده کرده بود تا در سالن اصلی آمفی تئاتر دانشگاه ورمونت روبروی ده‌ها خبرنگار و عکاس ارائه دهد، اما ناگهان به او پیام رسید که دانشگاه مراسم سخنرانی‌اش را لغو کرده و در حال حاضر دانشگاه ورمونت پذیرای او برای سخنرانی نیست. خبر بدی برای سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، اما او چاره‌ای جز پذیرش شرایط نداشت. در همان لحظات «سورش گاریملا»؛ رئیس دانشگاه ورمونت، در حساب کاربری این دانشگاه در فضای مجازی اعلام کرد: «با کمال تأسف می گویم که سخنران برنامه ریزی شده خانم سفیر لیندا توماس-گرینفیلد، در دانشگاه لغو شده است.» وبگاه هیل هم نقل قولی از برخی حساب‌های کاربری دانشجویان دانشگاه ورمونت را منتشر کرد که در آن سفیر آمریکا را جنایتکار جنگی جنگ غزه عنوان کرده بودند.

لغو سخنرانی سفیر آمریکا در دانشگاه ورمونت به دلیل ادامه اعتراضات پرحرارت دانشجویان این دانشگاه در حمایت از فلسطین صورت گرفت. اعتراضاتی که دور جدید آن اکنون وارد هفته سوم شده و ابعاد آن هرروز گسترده تر می شود. حدود ۱۲۰۰ کیلومتر آن طرف تر از دانشگاه ورمونت، بخشی از اساتید و اعضای هیئت علمی در دانشگاه اموری نیز با تهیه یک نامه بلندبالا خواستار استعفای رئیس دانشگاه شدند. رئیسی که به پلیس مجوز ورود به دانشگاه و بازداشت دانشجویان را داده بود. خشمی که در دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا را لغو کرد، اکنون در دانشگاه اموری خواستار استعفای رئیس دانشگاه است. خشمی که ناشی از برخورد خشونت بار و بازداشت‌هایی است که پلیس آمریکا در سه هفته گذشته علیه دانشجویان و اساتید معترض داشته است. فهرست بلندبالایی از بازداشت دانشجویان و حتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آمریکا در دست است که نشان می‌دهد حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بسیار پرهزینه است.

چند نفر تاکنون بازداشت شده‌اند؟

آمار و گزارش‌های تائید شده از منابع رسمی آمریکا مانند روزنامه واشنگتن پست آمار قابل توجهی از بازداشت‌ها در دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد:

2300 نفر: آمار کل بازداشت‌های صورت گرفته در تظاهرات حامیان فلسطین در محوطه دانشگاه های مختلف آمریکا تا روز شنبه

۱۵۰ مرکز: آمار کل کالج‌ها و دانشگاه‌های درگیر اعتراضات

۸۰ مرکز: تعداد مراکز آموزشی محل درگیری، خشونت و یورش پلیس با استفاده از گاز اشک آور و انجام بازداشت

۲۸ کلاس لغو شده: توقف فعالیت ۲۸ کلاس درس در دانشگاه‌های مختلف بدلیل بازداشت گسترده دانشجویان

۴۴ دانشگاه: آمار کل دانشگاه‌های آمریکا دارای دانشجوی بازداشتی

۳۲۵ بازداشت: بیشترین میزان بازداشت صورت گرفته علیه دانشجویان در یک روز

۱۰۰ بازداشت به بالا: حداقل ۷ دانشگاه هرکدام دارای آمار بازداشتی بیش از ۱۰۰ نفر

۵۰تا۱۰۰ بازداشت: حداقل ۷ دانشگاه هرکدام دارای آمار بازداشتی بین ۵۰تا ۱۰۰نفر

تا ۵۰ بازداشت: حداقل ۳۰ دانشگاه هر کدام دارای آمار بازداشت تا ۵۰ نفر

بیشتر بخوانید:

مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات! چند دانشجو در آمریکا بازداشت شده‌اند؟ ۷ دانشگاه‌ دارای بیشترین بازداشت‌ها

در عین حال چند دانشگاه آمریکا هستند که دارای بیشترین آمار بازداشتی از میان دانشجویان معترض هستند و آمار بازداشتی‌ در این دانشگاه‌ها همگی بیش از ۱۰۰ نفر است.

۲۲۰ بازداشت: در دانشگاه کلمبیا در نیویورک

۲۰۰ بازداشت: در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس

۱۷۳ بازداشت: در کالج شهری نیویورک

۱۳۶ بازداشت: در دانشگاه تگزاس

۱۲۰ بازداشت: در دانشگاه نیویورک

۱۱۸ بازداشت: در کالج امرسون در بوستون

۱۰۰ بازداشت: در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئی

جغرافیای بازداشت‌ها:

۱۱۰۰ بازداشت: در دانشگاه‌‎های شمال شرق / دانشگاه کلمبیا، دانشگاه هاروارد، دانشگاه نیویورک، کالج شهر نیویورک، کالج امرسون، دانشگاه پرینستون، دانشگاه نورث ایسترن، دانشگاه فوردهام،

۵۰۰ بازداشت: در دانشگاه‌های غرب / دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه یوتا، دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا، دانشگاه ایالتی آریزونا،

۳۰۰ بازداشت: در دانشگاه‌های جنوب / دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه تگزاس در دالاس، دانشگاه اموری، دانشگاه تولان، دانشگاه جورجیا، دانشگاه فلوریدا جنوبی،

۲۰۰ بازداشت: در دانشگاه‌‍‌های غرب میانه / دانشگاه ویسکانسین در مدیسون، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، دانشگاه ایندیانا

کد خبر 849470 برچسب‌ها فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های اسپانیا هم به جنبش جهانی دانشجویی برای حمایت از فلسطین پیوستند+ فیلم
  • در جنگ نابرابر رسانه‌ای قرار داریم/ دانشجویان نشریات دانشجویی، خط قرمزها را کنار بگذارند
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است