Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان خبرهای خوشی از افتتاح‌های چند طرح صنعتی و اشتغالزا داشت و همچنین حواشی این سفر نیز جالب توجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سفر هیئت دولت اعم از رییس جمهور، معاون اول ریاست جمهوری، وزرا، معاونان وزرا و نمایندگان دولت به استان‌ها نشان دهنده میزان اهمیت دولت به آن استان است و سفرهای مکرر دولتمردان به مقصد مبنی بر این است که آنها قصد دارند بار مهمی از مشکلات و معضلات آن نقطه را رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوشنبه هفته جاری اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی به خوزستان سفر کرد و در این سفر بدون چندتن دیگر از وزرا و سازمان‌ها نیز وی را در این سفر همراهی کردند.

ترکیدن لاستیک خودرو تا توهین به دور از خلاق رئیس سازمان محیط زیست

حضور پرتعداد هیئت دولت در سفر به خوزستان انتظار می‌رفت که با بارقه‌ای از امید و کوله‌باری از برنامه‌های توسعه‌ای برای خوزستان همراه باشد اما آنچه که از سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور و هئیت بلندپایه وی مشاهده شد حاشیه‌های هم داشت.

البته جاماندن خبرنگاران به افتتاح فولاد شادگان به علت ترکیدن لاستیک خودرو و انتقال هیئت دولت با هلیکوپترهای شخصی تا رفتار عجیب و غریب رئیس سازمان محیط زیست کشور به نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از جمله حواشی سفر دو روزه معاون اول رئیس جمهور دولت دوازدهم به همراه هیئت همراه بود.

اعتراض جدی و ترک جلسه در اعتراض به حضور عیسی کلانتری توسط نمایندگان خوزستان نیز یکی از این حواشی بود که البته ناظران انتظار  داشتند ایشان در همان فضای گرم و صمیمی از رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره نامه محرمانه توضیحاتی می‌خواست اما ایشان نه تنها به عنوان یک نظاره‌گر نسبت به بی‌احترامی و توهین به دور از شأن رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان واکنشی نشان نداد.

شهروندان خوزستان  نیز  انتظار داشتند که معاون اول رئیس جمهور در این سفر دو روزه خود کوله‌بار طرح و برنامه‌های توسعه خوزستان را از مرکز کشور به دل این استان منتقل کند ولی شواهد و خبرهای سفر به جز افتتاح‌ها نشان داد سفرهای رویه تشریفاتی به خود گرفته است.

سخنرانی جهانگیری در شورای اداری خوزستان بیشتر شبیه داستان‌هایی بود که برای سرگرم کردن کودکان خوانده می‌شد چرا که بر کسی پوشیده نیست مهمترین مشکلات و مسائل دو دهه اخیر خوزستان مشکلات زیست محیطی و بهداشتی بوده و مهمترین آن‌ها اعم از خشک دشن تالاب شادگان و هورالعظیم متعلق به برنامه‌های بدون تدبیر دولت یازدهم است.

اما وی  در این جلسه نه تنها سخنی از مشکلات محیط زیستی خوزستان به میان نیاورد بلکه با پرداختن به طرح 550 هزار هکتاری که آن‌هم یکی از برنامه‌های مهم رهبری بود که بدون دلیل به دو فاز یک و 2 تبدیل و صرف نظر از اینکه فاز دوم این طرح همچنان به دلیل سوء مدیریت‌های دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه آبرسانی همچنان مسکوت باقی مانده است، قصد گلستان نشان دادن خوزستان را داشت.

وی در اکثر سخنرانی‌هایی که در افتتاحیه‌ فولاد شادگان داشت خوزستان را یک منطقه سوق‌الجیشی خطاب کرد درصورتی که به تاراج رفتن آب این استان و به دنیال آن خشکیده شدن تالاب‌ها و چشمه‌ها، نابودی مزارع کشاورزی و افول کردن صنعت در خوزستان را به وضوح مشاهده می‌کرد و این میزان مشکلات اسف‌بار به حدی قابل مشاهده هستند که نماینده شادگان خطاب به وی گفت همانگونه که مردم خوزستان در انتخابات دولت دوازدهم خطاب به روحانی گفت " اگر هواندارم اما هوای تو را داریم" لطفا با توجه به مشکلات حاضر در استان وقت انجام وظیفه است. 

به گزارش تسنیم، مجموعا حضور جهانگیری به عنوان اجرایی ترین مقام کابینه در خوزستان هرچند سفر مستعجل و کمتر از دو روزه‌ای بود اما به دلیل حضور وزرا سبب جلب توجه به ظرفیت‌ها و مشکلات خوزستان می‌شود و باید امیدوار بود مسئولان استانی بتوانند این سفر را در راستای منافع مردم استان پیگیری کنند.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه شنبه در نوزدهمین نشست ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی پدیده گرد و غبار که با حضور سرتیپ مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح و جمعی از نمایندگان دستگاه های مربوطه برگزار شد، اظهار داشت: حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها است. ما باید از موازی کاری در این زمینه پرهیز کنیم و هر آنچه که در بحث اجرا به نتیجه رسیدیم با هوشمندی و اولویت بندی به حل مشکلات آن بپردازیم.

وی ضمن تبریک روزملی خلیج فارس و یادآوری عملیات افتخار آمیز وعده صادق، بیان کرد: انتظار و برآورد ما مشخص شدن درصد پیشرفت و علل عدم انجام مصوبات و بررسی مشکلات بود و با توجه به تعاملی بودن ستاد، دستگاه‌ها باید به قانون ورود پیدا کرده و به انجام وظیفه بپردازند.

سلاجقه تاکید کرد: در نظر سنجی های معتبر مشاهده شده که دیدگاه های مخالف و موافق نسبت به محیط زیست منفی است و دشمن هم مرتب در حال تهدید کشور در این زمینه است. همچنین مطالعات علمی نشان می دهد که از بین ۱۰ موضوع مهم دنیا ۶ مورد آن به محیط زیست ربط دارد و ما باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به عقبه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و ظرفیت های آن و توانمندی های موجود لازم است در قالب تفاهم نامه دستگاه ها به صورت جدی پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

سلاجقه همچنین در خصوص تاثیر رسانه ها بر اقدامات و فعالیت های محیط زیستی، بیان کرد: رسانه ها و به ویژه صداو سیما در حاشیه نیستند و تمام ظرفیت های خود را در اختیار کشور و محیط زیست قرار داده اند و ما باید از این ظرفیت استفاده کرده و برای مردم امیدآفرینی کنیم.

کد خبر 6093420

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟