Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری استان به ۷۷ میلیارد و ۹۵۳ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، «احمد محبی» اظهارکرد: پروژه خانه فرهنگ بیرجند در سال ١٣٩٠آغاز و تاکنون از پیشرفت ٦٣ درصدی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای این پروژه ١٠ میلیارد و ٣٩١ میلیون ریال تاکنون اختصاص یافته که از این مبلغ ٥٠٠ میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مابقی از منابع استانی بوده و برای اتمام نیازمند ٨ میلیارد و ٦٤٤ میلیون ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با تکمیل این پروژه، بخش اداری اداره‌کل به این ساختمان منتقل می‌شود و ساختمان فعلی در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان، در اختیار انجمن‌های فرهنگی و هنری قرار خواهد گرفت.

محبی به توسعه مجتمع فرهنگی هنری نهبندان اشاره کرد و گفت: ساخت نگارخانه این پروژه در سال ١٣٩١ آغاز و تاکنون با تزریق ٣ میلیارد و ٢٨٧ میلیون ریال اعتبار استانی، از رشد ٩٠ درصدی برخوردار است.

وی بیان کرد: از این پروژه تنها دیوار محوطه و انشعاب برق و گاز باقی مانده که با اختصاص ٢٠ میلیون تومان تکمیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به فاز دوم مجتمع فرهنگی هنری سربیشه نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه از سال ١٣٩٠ آغاز و با تخصیص ٩ میلیارد و ٩٨٤ میلیون ریال از منابع استانی، ٥٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محبی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل سالن آمفی‌تئاتر ٦٠٠ نفره، اتاق‌های تمرین و اتاق‌های گریم بوده و برای افتتاح نیازمند ١٣ میلیارد ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به پروژه مجتمع فرهنگی هنری سرایان گفت: برای این پروژه که در سال ١٣٨٦ آغاز و از پیشرفت ٥٠ درصدی برخوردار است، ٨ میلیارد و ٥٦٦ میلیون ریال از منابع استانی هزینه شده است.

محبی با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان اداری و آموزشی این پروژه به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه (سالن آمفی تئاتر، موتورخانه و محوطه) نیازمند ١٠ میلیارد و ٥٦٠ میلیون ریال هستیم.

وی به پیشرفت ٩٧ درصدی مجتمع فرهنگی هنری خوسف نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه در سال ١٣٨٤ آغاز و اعتبار هزینه شده برای این پروژه ١٠ میلیارد و ٨٩٥ میلیون ریال و اعتبار مورد نیاز برای دیوار محوطه ٥٢٠ میلیون ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: برای تکمیل سالن آمفی‌تئاتر این مجتمع که از سال ١٣٩٣ آغاز و از پیشرفت ٤٥ درصدی برخوردار است، تاکنون ٢ میلیارد و ٨٩٠ میلیون ریال هزینه شده و ١٢ میلیارد و ٢٦٠ میلیون ریال دیگر مورد نیاز است.

محبی به پروژه تکمیل مجتمع فرهنگی هنری سه قلعه هم اشاره‌ای کرد و گفت: این پروژه از سال ۱۳۸۸ آغاز شده که تاکنون از پیشرفت ۶۱ درصدی برخوردار است.

وی با بیان این‌که یک میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال برای این پروژه اختصاص یافته است که هم‌اکنون فضای اداری آموزشی تکمیل شده است و سالن آمفی‌تئاتر در دست احداث است، افزود: برای تکمیل این پروژه به ۳ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای پروژه فرهنگی هنری بشرویه(فاز ۱) که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال هزینه شده است که با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد نیازمند یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال دیگر است.

محبی تصریح کرد: برای احداث و تکمیل دیگر فضاهای فرهنگی شهرستان بشرویه(فاز دوم مجتمع) که از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی هم‌چنین با اشاره به احداث و تکمیل فضاهای فرهنگی هنری شهرستان قائنات اظهار کرد: مجتمع فرهنگی هنری بوذرجمهر قائنات که از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و تاکنون ۵ میلیارد ریال برای آن اعتبار اختصاص یافته، از پیشرفت ۳۱ درصدی برخودار است که برای تکمیل به ۱۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: برای احداث و تکمیل فضاهای فرهنگی شهرستان زیرکوه(نگارخانه) که از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است ۵۹۸ میلیون ریال هزینه شده است که با پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصد نیازمند ۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال است.

محبی در خصوص احداث و تکمیل فضاهای شهرستان درمیان(نگارخانه) هم گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۲ آغاز شده است و تاکنون ۵۸۹ میلیون ریال برای ساخت آن اعتبار اختصاص یافته است.

به گفته وی، برای تکمیل این پروژه که هم‌اکنون ۲۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی درخصوص شهرستان طبس هم گفت: احداث و تکمیل اتاق تمرین شهرستان طبس که از سال ۱۳۹۲ آغاز و تاکنون یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار به آن اختصاص یافته و از پیشرفت ۳۶ درصدی برخوردار است، نیازمند یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال است.

محبی هم‌چنین درخصوص تکمیل مجتمع فرهنگی هنری بیرجند(فاز 3) هم تصریح کرد: این پروژه که از سال ۱۳۸۷ شروع شده است ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به این‌که ۱۴ میلیارد و ۹۰۷ میلیون ریال برای این پروژه اختصاص یافته است، افزود: ۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی هم‌چنین از نیاز ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریالی مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فردوس(اداری و آموزشی) برای تکمیل خبر داد و گفت: سالن این پروژه در سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به بهره برداری رسید.

محبی در خصوص تالار بزرگ شهر بیرجند واقع در بلوار شهید ناصری هم گفت: این پروژه که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است،‌ در زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۹۰ مترمربع در حال ساخت است.

وی با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی این پروژه ۱۲ درصد است، یادآور شد: اعتبار هزینه شده برای ساخت این پروژه ۵۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۲۵۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در هفته بسیج سازندگی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: بسیج سازندگی یکی از وظایف آن مردمی کردن اقتصاد است و اساس کار خود را بر پایه صندوق قرض‌الحسنه گذاشتیم.

وی گفت: اراده و سرمایه و حضور مردم را در قسمت صندوق‌های قرض‌الحسنه داشتیم و علاوه بر بحث اقتصاد سایر مشکلات روستاها را برطرف کنیم و تاکنون 530 صندوق و 28 تعاونی اشتغالزایی در روستاها راه‌اندازی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی، افزود: در مجموع حدود 40 هزار نفر عضو صندوق‌های بسیج سازندگی هستند که اعتبار آن 41 میلیارد تومان است و بالغ بر 7 هزار و 100 اشتغال توسط این صندوق‌ها ایجاد شده است. 

هنری تصریح کرد: در راستای زیست بوم اشتغال نیز بالغ بر 9 هزار و 100 خدمت ارائه شده و طی یکسال گذشته برای 2 هزار و 760 نفر اشتغال به صورت مستقیم در قالب یک هزار و 90 کارگاه خرد توسط بسیج سازندگی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم به صورت فصلی در استان ایجاد می‌شود و 167 نمایشگاه محلی تا ملی طی یکسال گذشته در استان برگزار شده و در سال 1403 نیز طرح جامع اقتصاد به توان مردم را اجرا می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مردمی در سال جاری با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و رویش‌ها در اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود و تمام مردم می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و این فراخوان رویداد در هفته بسیج سازندگی امسال انجام می‌شود.

هنری اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های دائمی در شهرهایی که در مسیر استان‌های همجوار قرار دارند در اولویت ما است گسترش شبکه‌های مردمی در حوزه اقتصاد امسال انجام می‌شود و طی یکسال گذشته 148 نیروگاه خانگی در استان نصب شده است.

وی افزود: در سامانه اطلس جهادی تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی ثبت شده که یک هزار و 100 پایش آن انجام شده و 946 مجوز فعالیت برای گروه‌های جهادی صادر شده و 424 گروه نیز موفق به دریافت شماره حساب حقوقی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 26 هزار و 800 جهادگر در قالب 2 هزار و 732 گروه جهادی در مناطق محروم استان فعالیت داشتند که ارزش خدمات انجام شده نیز 296 میلیارد ریال است.

هنری با بیان اینکه تجهیز قرارگاه‌های جهادی در استان انجام می‌شود گفت: نخستین اجلاسیه ملی جهادگران آسمانی 13 شهریورماه امسال در فردوس برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان گروه‌های جهادی در یک مرحله اعزام شدند و بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط جهادگران استان جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: در ایام هفته بسیج‌ سازندگی امسال 2 هزار و 500 نفر در قالب 267 گروه جهادی در مناطق محروم استان خدمت رسانی می‌کنند.

هنری گفت: در یک سال گذشته 416 پروژه عمرانی با اعتبار 280 میلیارد تومان با دستگاه‌های اجرایی مختلف تفاهم‌نامه داشتیم که از این تعداد تاکنون 323 پروژه با اعتبار 196 میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی افزود: در هفته بسیج سازندگی 60 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار 33 میلیارد تومان و همچنین 406 کارگاه خرد روستایی در حوزه اشتغالزایی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/256/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی