Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی در جامعه هستند که وحدت و اتحاد میان این دو نهاد تاثیر گذار می‌تواند پیش‌برنده اهداف و برنامه‌های نظام و انقلاب در عرصه علمی کشور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، 27  آذر ماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده و این روز که به نام شهید مفتح گره خورده است، شخصیتی که در تاریخ مبارزات خود نقش بسیار مهم و اثرگذاری در وحدت میان حوزه و دانشگاه و آگاه سازی ملت در لزوم و ضرورت این وحدت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهید آیت الله محمد مفتح ایجاد و تقویت وحدت و اتحاد بین حوزه و دانشگاه را وجهه همت خود قرار داد و در کنار آموزش و تربیت نیروهای جوان به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت و سخنرانی های وی در شهرهای مختلف در روشنگری مواضع نهضت اسلامی و افشای چهره رژیم پهلوی بسیار ماندگار و تاثیرگذار بود.

در واقع محبوبیت شهید مفتح در بین طلاب و دانش آموزان به اخراج وی از آموزش و پرورش در سال 47 منجر شد و این روحانی مبارز، به نواحی بد آب و هوای جنوبی ایران تبعید شد و همواره در راه آگاه سازی مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کرد تا جایی که شربت شهادت را در این راه نوشید و راه ماندگارش با تدبیر امام راحل از سوی دانشگاهیان و حوزویان ادامه می‎یابد.



  علی ای حال وحدت میان حوزه و دانشگاه سبب هدایت علم و گره خوردن تخصص ها با مبانی دینی می شود و اگر وحدت و اتحاد میان حوزه و دانشگاه تحقق پیدا کند بدون شک در عرصه جامعه افرادی تربیت و رشد می یابند که هم تخصص و هم تعهد دارند.

رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت وحدت میان حوزه و دانشگاه می فرمایند: "وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت کند."

وحدت حوزه و دانشگاه یکی از راه‌‌های رفع مشکلات جامعه است
امام جمعه و استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از ابتدای نهضت به آفت جدایی حوزه و دانشگاه توجه ویژه ای داشت و لذا جهان خواران همواره با نقشه ها و توطئه های شوم خود به دنبال جدایی بین این دو عرصه مهم هستند.  

حجت الاسلام غلامرضا دهقان با بیان اینکه شهیدان مطهری  و مفتح از منادیان وحدت حوزه و دانشگاه بودند، تصریح کرد: این دو شهید والامقام همواره در راستای تقویت اتحاد در میان وحدت و دانشگاه گام های بسیاری را برداشتند.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: وحدت میان حوزه ودانشگاه از یادگاری های بسیار مهم امام راحل است و لذا در عصرکنونی به سطوح عالی تری از وحدت میان این دو مکان مهم نیاز داریم یکی از این مسائل مهم تولید علوم اسلامی است.

  رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش با بیان اینکه حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند، ادامه داد: این دو عرصه مهم باید همواره در کنار یکدیگر باشند تا شاهد دستاوردهای عظیم در ایران اسلامی باشیم.

امام جمعه شهرستان خاش با بیان اینکه باقی ماندن دین در زندگی هر مومنی در گرو حمایت از حوزه و علمای دینی است، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه ها و دانشگاه ها باعث رشد و توسعه جامعه در زمینه ها و عرصه های مختلف می شود و دشمنان اسلام را ناامید و مایوس می کند.

  حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه دانشگاه ها و حوزه علمیه باید از فرار مغزها جلوگیری کنند، اذعان کرد: روحانیون در دانشگاه ها باید حضور پیدا کنند و وحدت و اتحاد میان این دو عرصه مهم سبب تقویت روحیه تعهد به انقلاب و ولایت فقیه می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی همواره بر مسئله مهم اتحاد و وحدت  میان حوزه و دانشگاه تاکید می فرمایند و لذا با تقویت این مسئله می توان زمینه پیشرفت علمی و اسلامی، تعالی و استقلال کشور را فرهم کند.

انتهای پیام/ه

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب یکی از دلایل مقابله صهیونیست ها و استکبار جهانی با ایران اسلامی را تضعیف اسلام و امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ یک از قدرت های بزرگ و کوچک جهانی نمی توانند مشاهده کنند که اسلام به عنوان یک قدرت اثر گذار در جهان بشریت باشد و به همین جهت به عناوین مختلف با اسلام دشمنی می کنند.

آیت الله استادی، افزود: حال امت ، علما و اندیشمندان جهان اسلام چه وظایفی در این میان دارند؛ باید آگاهانه و با هوشیاری کامل و دقیق، وظایفی که دارند را به خوبی انجام دهند و آسیب ها را به خوبی رصد کرده و بشناسند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، عنوان کرد: یکی از عوامل تضعیف مسلمین نزاع واختلاف است؛ در گذشته نیز هر گونه جنگ ، خونریزی و درگیری های لفظی و تنش آفرین ریشه در اختلاف داشته است این در حالی است که این وضعیت به نفع هیچ یک از طرفین نبوده است بلکه دشمنان سود برده اند.

وی ادامه داد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند لذا از هز راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: حکام کشورهای عربی و اسلامی منطقه توجه نمایند که مصداق آب به آسیب دشمنان ریختن شکل نگیرد و با بی توجهی موجب تضعیف اسلام و تقویت دشمان نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به آنچه که اسلام ، قرآن و پیامبر خواسته اند توجه کرد و با برادری ، الفت و دوستی در کنار یکدیگر همدلی و اخوت برقرار نماییم و از هرگونه تنازع و اختلاف و جنگ دوری کرده که در واقع امری عقلانی است زیرا که جهان اسلام با وحدت موفق خواهد بود.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی