Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: سال گذشته ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استان و ملی در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در استان پیش‌بینی شد که ۴۱۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات اسنادی در بازه زمانی یک و ۲ ساله تخصیص داده شده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مجید شارقی ظهر امروز در نشست خبری شورای حمل و نقل استان مرکزی به مناسبت هفته حمل و نقل اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی بخش‌های مختلفی دارد که شامل معاونت ساخت و توسعه، املاک و حقوقی، شهرسازی و معماری، مسکن و ساختمان، فنی و اجرایی و توسعه منابع  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طول کل راه‌های استان مرکزی 6 هزار و 426 کیلومتر است که شامل 210 کیلومتر آزادراه، 386 کیلومتر بزرگراه، 482 کیلومتر راه اصلی، 914 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 434 کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: حداقل رقمی که برای ساخت راه‌ها بدون ابنیه نیاز  داریم حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان است و اگر بخواهیم ساخت راه‌ها را با ساخت ابنیه در نظر بگیریم برای هر کیلومتر چیزی حدود 2 میلیون تومان هزینه براورد شده است.

شارقی بیان کرد: سال گذشته در حوزه راهسازی از منابع ملی 36 میلیارد تومان و استانی 33 میلیارد تومان و در مجموع 68 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد که  41 میلیارد تومان تخصیص به صورت اسناد داشته ایم.

ادامه داد: امسال تا به امروز 38 میلیارد تومان اعتبار ملی و 33 میلیارد اعتبار استانی پیش‌بینی شده که تخصیص نقدی ملی ما صفر و استانی یک میلیارد به صورت اسناد است اما رد بحث اسناد خزانه ملی ما در حدود 16 میلیارد پیش‌بینی شده بوده که 13 میلیارد آن تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: از پروژه‌های شاخص در دست اقدام پروژه غیرهمسطح سنجان است که این تقاطع با وجود اینکه در محدوده شهر قرار دارد اما مسئولیت آن برعهده راه و شهرسازی قرار گرفته، همچنین طول پروژه 600 کیلومتر است که سال گذشته اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه دو میلیارد و 500 میلیون تومان پیش‌بینی شده که 530 میلیون تومان آن تخصیص داده شده و امسال هم حدود 5 میلیارد پیش‌بینی اعتبار داشتیم که دو میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت اسناد تخصیص داده شده است.

شارقی خاطرنشان کرد: در راستای پروژه تعریض و روکش محور آشتیان-راهجرد به طول 42 کیلومتر که از ابتدای سال تا امروز 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 32 کیلومتر آن در سال‌های گذشته انجام شده و 10 کیلومتر باقی مانده در حال اجرا است که تقریبا انجام شده است.

وی اضافه کرد: احداث باند دوم محور حاجی آباد-باقرآباد محلات به طول 17 کیلومتر که 4ونیم کیلومتر آن در گذشته و 7.5 کیلومتر آن در حال اجرای پایه است و همچنین تقاطع غیرهمسطح فرمهین به طول 288 کیلومتر را داریم که 50 درصد دیواره‌های آن به سمت اراک انجام شده و دارای دو لاین رفت و برگشت هرکدام به طول 11.30 مترمربع است که ابتدای سال تا کنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار در نظر گرفته شده سال گذشته 2 میلیارد تومان اسناد خزانه بوده که تخصیص هم داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: تعریض و روکش محور پل دوآب به طول 47 کیلومتر  که بخشی از آن در سال قبل انجام شده و یک کیلومتر آن باقی مانده و در سال گذشته یک میلیارد و 235 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده بود که 540 میلیون تومان آن تخصیص داده شد و امسال هم 450 میلیون تومان پیش بینی شد که 423 میلیون تومان آن تخصیص داده شد.

شارقی بیان کرد: احداث باند دوم محور دلیجان-نراق به طول 11 کیلومتر را در دست داریم که 8 کیلومتر آن انجام شده و 3 کیلومتر باقی مانده و یک مرغداری به عنوان یک مانع در این پروژه وجود دارد که در حال مذاکره هستیم تا به یک نتیجه بسیم.

وی ادامه داد: احداث باند دوم خمین-الیگودرز را  هم در دست داریم که سال گذشته چهار میلیارد و 800 میلیون تئمان اعتبار برای آن پیش بینی شد و دو میلیارد و 900میلیون تومان تخصیص داده شد و امسال هم از پنج میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده یک میلیارد و 900 میلیون تخصیص داشته ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: امسال 48 درصد اعتبارات برای 124 طرح اداره کل راه و شهرستازی استان مرکزی تخصیص شده که مبادله موافقت نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام گرفته و در مرحله مناقصه است.

شارقی خاطرنشان کرد: مطالبه پیمانکاران راه سازی این استان بابت طرح‌های در دست اقدام از این اداره کل 600 میلیارد ریال استکه باد در اسرع وقت تسویه شود.

وی اضافه کرد: برای پروژه کنار گذر شمالی اراک چهار خط به ان اضافه می‌شود و 6 خطه می‌شود که سرمایه گذار آن جهاد نصر استان است و 3 سال در حال ساخت بوده که 15 سال برای تکمیل آن زمان تخمین زده شده و برای این محور که 60کیلومتر است 380 میلیارد تومان اعتبار براورد شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع 39 هزار واحد مسکن مهر در استان مرکزی 36 هزار و 37 واحد به متقاضیان تحویل داده شده و دو هزار و 700 واحدباقی مانده متعلق به واحدهای خود مالک است که از تسهیلات مسکن مهر برای ساخت استفاده کرده‌اند و تعهد دولت در ساخت و تحویل مسکن مهر در استان مرکزی به اتمام رسیده است.

شارقی بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی واگذاری زمین به 24 خانواده دو معلول و چهار هکتار زمین به بخش گردشگری است.

وی ادامه داد: به منظور حفاظت از اراضی ملی از سال 90 یگان حفاظت از اراضی ملی در اداره راه و شهرسازی استان راه اندازی شده  و با پیگیری‌های که این سازمان داشته امسال 355 هزار و 584 مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف شده‌اند که ارزش تقریبی آنها بالغ بر 125 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که اکنون مدنظر است و به عنوان سیاست اصلی راه و شهرسازی به آن توجه می‌شود ستاد بازآفرینی شهری است که براساس آن باید سالانه 270 محله شناسایی و ساماندهی شوند که تاکنون 9 محله به عنوان محله هدف ساماندهی شدند.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در قم

مهران حیدری،مدیرکل هواشناسی قم، با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، روز دوشنبه آسمان نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات بارش باران، وزش باد نسبتا شدید و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که سمت باد غربی و سرعت باد بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه نیز آسمان قسمتی ابری در برخی ساعات با افزایش ابر همراه خواهد شد؛ در برخی انتظار مناطق رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گردوخاک داریم.

به گفته حیدری، سرعت وزش باد در روز سه‌شنبه بین ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، سردترین نقطه استان بخش کهک با دمای ۱۲.۵ و گرم‌ترین نقطه نیز کوه سفید با دمای ۲۹.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان