Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی لنجان با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین عامل بازدارندگی از اعتیاد است، گفت: امیدواریم با کمک مسئولان شهرستان در راستای کمک به موسسه پیشگامان رهایی نشاط گام‌هایی برداشته شود تا بهبود یافتگان بعد از مدتی دوباره به مواد مخدر روی نیاورند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  لنجان، محمدحسین صادقی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در کشور مشغول به خدمت‌رسانی است و بر همین اساس ما نیز در شهرستان لنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمرکز خود را بر روی فرهنگ‌سازی، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر معطوف کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس در 2 طرح اجرا شده در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر در 2 سال گذشته بالغ بر 120 نفر از معتادان متجاهر به کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان تحویل شدند تا در ایام نوروز چهره شهرها و روستاهای ما زیبا باقی بماند. همچنین امنیت شهروندان به خوبی تامین شود چراکه این افراد امنیت شهرستان را با انجام سرقت‌های خرد مورد تهدید قرارداده بودند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها هزینه‌های را بر شانه‌های کمپ‌های ترک اعتیاد قرار می‌دهد،  تصریح کرد: این هزینه از جیب مسئولان کمپ‌های ترک اعتیاد صرف شده است. انتظار می‌رود این هزینه‌ها از سوی شهرداری‌های 9 گانه پرداخت شود تا بتوانیم بخشی از هزینه‌ این کمپ‌ها را پرداخت کرده و خود را برای اجرای این طرح در پایان سال آماده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد به عنوان مکان‌هایی برای نگهداری، ترک و رهایی معتادان از مواد مخدر شناخته می‌شوند، برای فعالیت این کمپ‌ها باید از سوی سازمان بهزیستی مجوز فعالیت صادر شود چرا که کمپ‌های ترک اعتیاد باید دارای مکانی مناسب و استاندارهای لازم با ساختار بهزیستی باشند تا بتوانند گامی در راستای درمان اعتیاد بردارند.

صادقی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم کمپ‌های غیرمجاز در این شهرستان فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: امروز نظارت کافی بر روی کمپ‌های ترک اعتیاد که در نقاط مختلف شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند از سوی اداره بهزیستی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری شهرستان لنجان انجام می‌گیرد تا فعالیت آنها آسیب‌های اجتماعی دیگر را همراه نداشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت 2 کلینیک متادون درمانی در شهرستان لنجان بیان کرد: امروز بالغ بر 5 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز فعالیت و 2 کمپ ترک اعتیاد در حال دریافت مجوز فعالیت در شهرستان لنجان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان اظهار داشت: یکی از این کمپ‌ها موسسه پیشگامان رهایی نشاط است که امروز برای افزایش سطح خدمات و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته، متقاضی قطعه زمینی برای احداث مجموعه کارگاه درودگری است تا بتواند با آموزش و به‌کارگیری این افراد گامی موثر در حوزه کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی بردارد.

وی اشتغال را حلقه مفقوده در درمان معتادان دانست و گفت: نباید فراموش کرد اشتغال، مهم‌ترین عامل بازدارندگی از اعتیاد در مراحل 3 ‌گانه پیشگیری، درمان و ادامه تداوم سلامت در معتادان است، از این رو امیدواریم با کمک مسئولان شهرستان لنجان در راستای کمک به موسسه پیشگامان رهایی نشاط گام‌هایی برداشته شود تا بهبود یافتگان بعد از مدتی پاکی دوباره به‌علت بیکاری به سمت مواد مخدر روی نیاورند.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌ای برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد، تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص سایر اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند، سال گذشته در استان ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر موفق به دریافت وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند