Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که به سه دسته تولیدی، نوپا و صنعتی تقسیم می‌شوند که وزارت صنعت با شرکت‌های دانش بنیان صنعتی، در تعامل و ارتباط است. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری داشجو؛ معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که به سه دسته تولیدی، نوپا و صنعتی تقسیم می شوند که وزارت صنعت با شرکت های دانش بنیان صنعتی، در تعامل و ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت ها تنها 17 درصد آمار کل شرکت های دانش بنیان را شامل می شوند ولی 80 درصد گردش مالی سالانه شرکت های دانش بنیان مربوط به شرکت های صنعتی می باشد که خودشان از محل درآمد هزینه هایی را برای تحقیق در نظر می گیرند.

قبادیان معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری که بعدازظهر امروز در ساختمان وزارت صنعت برگزار شد گفت: فعالیت های صنعتی در وزارت صنعت برگزار نمی شود ما به عنوان معاونت های ستادی این وزارت خانه مشغول فعالیت در بخش سیاست گذاری هستیم.
وی افزود: بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که به سه دسته تولیدی، نوپا و صنعتی تقسیم می شوند که وزارت صنعت با شرکت های دانش بنیان صنعتی، در تعامل و ارتباط است این شرکت ها تنها 17 درصد آمار کل شرکت های دانش بنیان را شامل می شوند ولی 80 درصد گردش مالی سالانه شرکت های دانش بنیان مربوط به شرکت های صنعتی می باشد که خودشان از محل درآمد هزینه هایی را برای تحقیق در نظر می گیرند.

قبادیان در ادامه به برگزاری جشنواره بتون و زلزله ایران اشاره کرد و گفت: امسال این جشنواره با محوریت اصلی پیاده سازی اولویت های پیشرفت و توسعه علمی بتن و ساخت و سازهای بتنی از سند چشم انداز 20 ساله در چارچوب اقتصاد مقاومتی در خدمت توسعه ملی برگزار می شود که در مراسم افتتاحیه این جشنواره رئیس بنیاد بتن ایران مهندس کلانتری، نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان نظام مهندسی تهران، نماینده سازمان مدیریت بحران کشور حضور خواهند داشت.

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بیش از 80 مقاله علمی تخصصی به دبیرخانه جشنواره رسیده و بیش از 170 تیم دانشجویی در مسابقات ملی دانشجویی از 65 دانشگاه کشور درخواست حضور داشتند.

وی ادامه داد: هم چنین بیش از 20 پایان نامه و معرفی پایان نامه های دانشجویی برای شرکت در مسابقه های پایان نامه های برتر این جشنواره به دبیرخانه ارسال شد برهمین اساس می خواهیم ده نوع مسابقه دانشجویی بتن، پل کاغذی و هنر بتن را برگزار کنیم و از چهره های صنعت ساخت و ساز کشور، اساتید و مقالات برتر نیز تقدیر داشته باشیم.

قبادیان اظهار داشت: در این جشنواره علاوه بر معرفی پروژه های بتنی برتر سال کارگاه های تخصصی، میزگرد تخصصی و استارت آپ کسب و کار دانش بنیان را برگزار می کنیم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطر نشان کرد: این کنفرانس محورهایی دارد که بحث آینده نگری در آن اهمیت زیادی دارد و امیدواریم این جشنواره بتواند مدل های با کیفیتی از ساخت و ساز در کشور را ارایه دهد.

احمدی: شیوه نامه انتخاب نماینده انجمن های علمی تصویب شد/ 70 شرکت دانش بنیان ثبت اعتراض داشته اند
دبیر کل شورای عالی عتف گفت: امروز در این جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف بنا بود که دو موضوع را بررسی کنیم اولین موضوع بررسی و تصویب شیوه نامه انتخاب نمایندگان تشکل ها و انجمن های علمی در شورای عالی عتف بود و موضوع دوم به رسیدگی به اعتراضات شرکت های دانش بنیان مربوط می شد چرا که طبق قانون دبیر خانه شورای عالی عتف موظف است که به اعتراضات این شرکت ها رسیدگی کند.

وحید احمدی دبیر کل شورای عالی عتف در حاشیه جلسه 162 کمیسیون دائمی شورای عتف که عصر امروز در ساختمان وزارت علوم برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: امروز در این جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف بنا بود که دو موضوع را بررسی کنیم اولین موضوع بررسی و تصویب شیوه نامه انتخاب نمایندگان تشکل ها و انجمن های علمی در شورای عالی عتف بود و موضوع دوم به رسیدگی به اعتراضات شرکت های دانش بنیان مربوط می شد چرا که طبق قانون دبیر خانه شورای عالی عتف موظف است که به اعتراضات این شرکت ها رسیدگی کند.
وی در خصوص موضوع اول یعنی بررسی و تصویب انتخاب شیوه نامه نمایندگان تشکل ها و انجمن های علمی این شیوه با هماهنگی وزارت بهداشت، وزارت علوم، کمیسیون انجمن ها و کمیسیون انجمن های هر دو دستگاه و نمایندگان کمیسیون دائمی شورای عتف تهیه شده بود که این شیوه نامه بررسی گردید.

احمدی ادامه داد: براساس قانون سه نفر در شورای عالی عتف از مجموعه تشکل های انجمن های علمی انتخاب می شوند در گذشته روال و پروسه ای برای برپایی انتخابات در انجمن های علمی وجود نداشت به همین دلیل در جلسات قبلی به لحاظ تعداد شکایت هایی که از انجمن ها به دست ما رسید کمیسیون دائمی تصمیم گرفت روندی برای انتخابات داخل انجمن ها توسط انجمن ها اتخاذ کند که این شیوه نامه به همین منظور مصوب و مورد تایید قرار گرفت.

دبیر کل شورای عالی عتف ادامه داد: به همین منظور انجمن های درجه a, b در وزارت علوم و انجمن های ممتاز در وزارت بهداشت طی فراخوانی به دبیر خانه شورای عالی عتف برای انتخابات حضور پیدا می کنند که البته انجام این شیوه نامه منوط به تصویب آن در شورای عالی عتف می باشد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال 96 اگر این شیوه نامه در جلسه شورای عالی به تصویب برسد نمایندگان واقعی انجمن های علی انتخاب می شوند.
احمدی ادامه داد: موضوع دوم که رسیدگی به اعتراض شرکت های دانش بنیان بود در جلسات قبل نیز مطرح شده بود و شرکت ها می توانند طبق قانون به دبیرخانه اعتراضات خود را مطرح کنند و دبیرخانه ملزم است که ظرف یک ماه به این مشکلات رسیدگی کند. این شیوه نامه نیز تهیه شده و جلسه آینده مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیر کل شورای عالی عتف ادامه داد: علاوه بر آن گزارشی از اعتراضاتی که در دبیرخانه از طرف شرکت ها مطرح شده بود نیز ارایه شد که از حدود سه هزار شرکت دانش بنیان نزدیک به 70 شرکت اعتراض خود را به ثبت رساندند که 85 درصد آن مربوط به کارگروه ارزیابی شرکت ها می باشد و 11 درصد از شکایات مربوط به صندوق نواوری و شکوفایی دو درصد مربوط به گمرک و دو درصد به سایر نهادها مربوط است البته این اتفاق خوشایندی است که از این تعداد بالای شرکت ها فقط 70 شرکت اعتراض داشته اند
وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم به یادآوری است که این دبیرخانه اعتراضاتی که مستندات کافی نداشتند حذف کرده و اگر این تعداد از اعتراضات با پاسخ کافی و دلایل قاطع از نهادها روبه رو نشود در شورای عالی عتف مورد بررسی قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر علیرضا رهایی در آیین افتتاح موزه دانشگاه امیرکبیر، دنیای امروز را دنیای علم و فناوری توصیف کرد و افزود: آنچه که موجب تفوق و برتری کشورها محسوب می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

وی ادامه داد: اگرچه که در کشورما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد ولی خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات مقام معظم رهبری و تاسیس و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد.
رهایی با بیان اینکه کشور در مسیر تحولی در این حوزه قرار گرفته است، یادآور شد: ایجاد معاونت علمی و پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، خاطرنشان کرد: با این اقدام، ملزومات تحقق این شعارها مطرح شد که چه تحقیقات و توسعه‌ای رخ دهد تا صنعت دانش بنیان محقق شود. اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

وی این تولید را شامل تولید دانش بنیان ذکر کرد و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم نقش دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در این مسیر هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است و به اعتقاد به اینکه همه پتانسیل دانشگاه را باید در توسعه صنعت قرار دهد، نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.
وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز معلم، ابراز امیدواری کرد که اساتید این دانشگاه و سایر دانشگاه ها با درک شرایط خطیر امروز، مشاهده می کنند که کشور و نظام در یک موقعیت ویژه قرار گرفته است؛ از یک سو هجوم دولت‌های استکباری با اعمال تحریم‌ها علیه کشور و از سوی دیگر فشارهایی که بر ملت مظلوم فلسطین ایجاد و باعث شده مردم فلسطین شهدای بسیار زیادی به جهان اسلام تقدیم کنند.

ربیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در این شرایط خطیر موضوعات و همکاری ها و استفاده از امکانات کشور به صورت بهینه قطعا بسیار مهم و جدی است و مسوولیت همه ما در این زمینه مهم تلقی می‌شود.

کد خبر 6092057

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد