Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:05:52 GMT

هیئت های عزاداری بر اساس دستورالعمل های ابلاغی عمل کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۳۱۳۳

هیئت های عزاداری بر اساس دستورالعمل های ابلاغی عمل کنند

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در مراسم عزاداری ماه محرم افراط و تفریط قابل پذیرش نخواهد بود، افزود: عزاداری ماه محرم و تعظیم شعائر حسینی یکی از مهمترین اعتقادات دینی شیعیان است که با زندگی مردم عجین شده است که باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامتی مردم عزیز برگزار شود

وی با اشاره به دستورالعمل و پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، ادامه داد: مباحث عزاداری‌های ماه محرم باید به صورت دقیق بررسی شده و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به همه مساجد و دسته جات عزاداری ابلاغ شود تا همه بتوانند نسبت به شرایط خاص مراسم را به نحو مطلوب اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید اینکه باید از نظرات و تفاسیر شخصی در برگزاری ایام سوگواری ماه محرم خودداری کرد، گفت: در شرایط حساس بیماری و شیوع ویروس کرونا لازم است مسئولان و همه مردم بر اساس توصیه‌های بهداشتی عمل کنند و نظرات و سلایق شخصی خود را بر اجرای مراسم عزاداری ترجیح ندهند فلذا امیدواریم مراسم خوب همراه با تضمین سلامتی مردم را در سطح استان شاهد باشیم.

حجت الاسلام قریشی به عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در هر منطقه نسبت به فرهنگ و شرایط بومی آن منطقه مراسم اجرا می‌شود، مسئولان استانی ساز و کار و دستورالعمل مناسب این دو روز را هر چه سریع‌تر و با بررسی کارشناسی دقیق تدوین و برای اجرایی شدن ابلاغ کنند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: تصمیمات ناگهانی و یک شبه نباید در ایام ۱۰ روزه ماه محرم از سوی مسئولین مربوطه انجام بپذیرد چرا که مردم بر اساس شرایط و دستورالعمل‌ها عمل خواهند کرد، در این راستا امیدواریم همه با همکاری هم و تلاش شبانه روزی بتوانیم مراسم در شأن سید و سالار شهیدان برگزار کنیم.

کد خبر 5001487

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه ماه محرم ویروس کرونا محرم 99 روز خبرنگار شیراز ماه محرم بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد عید غدیر خم کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی قزوین مراسم عزاداری ماه محرم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)

(عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)

دیگر خبرها

  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • (عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم