Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلطان احمدی با بیان اینکه از سال ۹۳، شانزده کیلومتر را در بحث ساماندهی رودخانه کشف رود مهندسی کردیم و حدود ۱۷۰ هکتار درختکاری انجام داده‌ایم، گفت:برای ساماندهی رودخانه کشف رود قرارداد ۲۵۰ میلیارد تومانی منعقد شده است.

«عبدالله سلطان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: در حال حاضر رودخانه کشف رود به دلیل آلوده شدن به مسائل زیست‌محیطی، از مسائل مهم امروز ما بشمار می‌آید ازاین‌رو شهرداری مشهد بنا بر دستور استاندار وقت به‌عنوان فرماندهی واحد کشف رود، ساماندهی رودخانه و احیا آن، بهبود شرایط زیست‌محیطی را در دستور کار قراردادند، از آبان ماه سال ۸۸ اقدامات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته و ما در تلاش خواهیم بود که مردم عزیز ما اثرات آن را به‌زودی ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر پروژه ساماندهی رودخانه کشف ‌رود با اشاره به اینکه تاکنون در خصوص پروژه کشف رود مطالعات بسیار خوبی را انجام داده‌ایم، تاکید کرد: تاکنون حدود ۲۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای بحث ساماندهی رودخانه کشور رود منعقد کرده‌ایم، در حال حاضر حدود ۳۰ کیلومتر مهندسی رودخانه به دلیل عبور ایمن سیلاب و جلوگیری از آسیب رساندن به تاسیسات شهری و روستایی و اراضی کشاورزی در دستور کار ما قرارگرفته است.

 

وی بیان کرد: همچنین علاوه بر اراضی مازاد بر بستر، حدود ۳۰۰ هکتار قابلیت توسعه و درختکاری را اولویت خود قرار داده‌ایم همچنین از سال ۹۳، ۱۶ کیلومتر را در بحث ساماندهی رودخانه مهندسی کردیم و حدود ۱۷۰ هکتار درختکاری انجام داده‌ایم در این چند وقت که بخش مدیریت و ساماندهی کشف رود با فرماندهی شهرداری مشهد ایجادشده حدود ۱۲ هکتار دیگر در بخش فضای سبز توسعه داده‌ایم.

 

سلطان احمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ کیلومتر توسعه مهندسی اراضی رودخانه را در دستور کار قرار داده‌ایم، عنوان کرد: ۳۰ کیلومتر توسعه دیگر را نیز از یک ماه پیش آغاز کردیم و درمجموع امید داریم تا پایان خرداد ۱۴۰۰ بتوانیم ۵۴ کیلومتر مهندسی رودخانه داشته باشیم به عبارتی در فاز اول از آزادراه شمالی در غرب محدوده مشهد تا آزادراه شمالی در شرق محدوده مشهد، به طول ۵۴ کیلومتر مهندسی رودخانه داشته باشیم و در فاز دوم ۳۰۰ هکتار توسعه فضای سبز داشته باشیم.

 

مدیر پروژه ساماندهی رودخانه کشف ‌رود تاکید کرد: تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ ما می‌توانیم حدود ۴۸۰ هکتار فضای سبز در این مکان داشته باشیم و به رقم ۴۲ کیلومتر ساماندهی رودخانه برسیم همچنین حدود ۱۷ گونه گیاهی در دستور کار ما برای کاشت در بستر رودخانه در نظر گرفته‌ایم و ۳۰۰ هزار درخت و درختچه بوته در ۳۰۰ هکتار توسعه فضای سبز در نظر گرفته‌شده کاشته خواهد شد.

 

وی ادامه داد: گونه‌های قالبی که در این منطقه کشت خواهیم کرد شامل پالونیا، توت، افرا، اقاقیا، زبان‌گنجشک، صنوبر و بید مجنون می‌شود و با توسعه فضای سبزی (۳۰۰ هکتاری) که انجام خواهیم داد به ازای هر شهروند حدود یک مترمربع به سرانه فضای سبز ما اضافه خواهد شد.

 

سلطان احمدی در خصوص نحوه برخورد با متخلفین انجام کشاورزی‌های غیرمجاز در رودخانه کشف رود، افزود: در حال حاضر ما نفوذ موتور تلمبه‌های غیرقانونی را از آزادراه شمالی به بعد داریم. در حال حاضر هرجایی که ساماندهی و درختکاری در آن صورت گرفته موتور تلمبه‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم، در این امر نیز ما از دستگاه‌های متولی مطالبه گری‌هایی را انجام داده‌ایم و این امر در جهت وظایف قانونی دستگاه‌ها بوده است، ما از شرکت آب منطقه‌ای درخواست کرده‌ایم که به بحث جمع‌آوری موتور تلمبه‌ها ورود پیدا کنند که خوشبختانه این امر اتفاق افتاد.

 

مدیر پروژه ساماندهی رودخانه کشف ‌رود در خصوص فاضلاب جاری در کشف رود، عنوان کرد: این فاضلاب نباید جاری باشد زیرا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد در این راستا در تلاش هستیم با ایجاد تصفیه‌خانه سعی بر جلوگیری از جاری شدن این فاضلاب‌ها خواهیم داشت، تصفیه‌خانه طبرسی شمالی یکی از مهم‌ترین تصفیه‌خانه‌ها ما بوده و در حال حاضر فاضلابی که در این مکان پیش‌بینی می‌شود، ۲۴ میلیون مترمکعب در سال است.

 

وی بیان کرد: بحث تصفیه‌خانه چرمشهر نیز یکی از اولویت‌های ما بوده که دوستان ما در شهرک صنعتی فاز اول آن را در اسفند سال گذشته به بهره‌برداری رساندند و فاز دوم آن همچنان باقی‌مانده است که حدود سه هزار مترمکعب در شبانه‌روز ظرفیت این تصفیه‌خانه است، متاسفانه پساب این تصفیه‌خانه خطرناک بوده و در این رابطه پیگیری‌های جدی انجام داده‌ایم تا بتوانیم زوتر فاز دوم آن را به اجرا درآوریم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: عقد قرارداد اختصاص اعتبار ساماندهی رودخانه کشف رودخانه کشف رود انجام داده ایم دستور کار داشته باشیم سلطان احمدی حال حاضر تصفیه خانه ۳۰۰ هکتار فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یکطرفه شد

به گزارش گرده اقتصاد ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی بیان کرد: این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته حوادثی در این محور گزارش نشده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفرشان رقم بزنند.

محور کرج - چالوس جزو شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228497 برچسب‌ها وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور

دیگر خبرها

  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • کندوان یکطرفه شد
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان