Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@17:20:14 GMT

قهرمانان آینده ورزش در بسیج تربیت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۵۵۸۲

رئیس سازمان ورزش بسیج با اشاره به فعالیت های بزرگ بسبج در رده های پایه و استعدادیابی گفت: قهرمانان آینده ورزش در بسیج تربیت می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فعالیت‌های بزرگ بسیج در عرصه ورزش بر کمتر کسی پوشیده است. نیروی مردمی که با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب، هر جا کمبودی احساس شده، وارد میدان شده و توانسته موفق عمل کند و کاستی‌ها را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش نیز یکی از این عرصه‌هاست که از خدمات بسیج بی‌بهره نبوده است. علاوه بر ساخت بیش از 3 هزار سالن ورزشی در نقاط مختلف کشور، ورود بسیج به موضوع استعدادیابی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان ورزش بسیج در شش سال گذشته بوده است. با توجه به ضعف شدید سیستم ورزش در رده‌های پایه، بسیج با برنامه‌ریزی علمی از اوایل دهه 90 با ورود به این مبحث به دنبال پر کردن این خلأ در ورزش کشور است. مسئله‌ای که زمینه‌ساز پشتوانه‌سازی و تربیت قهرمانان آینده می‌شود تا دیگر نگران خداحافظی قهرمانان ورزش کشورمان در رشته‌های مختلف نباشیم. با توجه به زمانبر بودن و برنامه بلندمدتی که باید در موضوع استعدادیابی داشت، متولیان اصلی ورزش مانند وزارت ورزش و فدراسیون‌ها کمتر به ورزش پایه ورود کرده‌اند و به جرئت می‌توان گفت که بسیج تنها نهادی در کشور است که فعالیت بزرگی را در قالب راه‌اندازی پایگاه‌های استعدادیابی برای تربیت قهرمانان آینده ورزش کشور، آغاز کرده است. در این زمینه با سردار کاظم یزدانی رئیس سازمان ورزش بسیج گفت‌وگو کرده‌ایم.

سردار در ابتدای صحبت‌تان می‌خواهیم از فعالیت‌های بارز بسیج در عرصه ورزش صحبت کنید و اینکه چه کارهای شاخصی را سازمان ورزش بسیج در سال‌های اخیر در امر ورزش کشور انجام داده است؟


با گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، الحمدلله با حمایت‌های خوبی که مسئولان بسیج در برنامه پنجم داشتند، سه کار راهبردی و استراتژیک را در بسیج توانستیم به جاهای خوبی برسانیم؛ یکی بحث زیرساخت‌ها بوده که ساخت نزدیک به 3 هزار سالن ورزشی در پنج سال که با حمایت مسئولان و تلاش آحاد بسیجیان صورت گرفت، یک کار بی‌نظیر بود. در کنار آن مسئله تربیت نیروی انسانی متخصص بود، که این دو در کنار هم یعنی داشتن زیرساخت و تربیت نیروی انسانی متخصص که نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی ورزش یک کشور است و الحمدلله با حمایت مسئولان این امر محقق شد و نزدیک به 17 هزار مربی و مدیر ورزشی را توانستیم در این پنج سال تربیت کنیم. سومین کار بزرگ تأسیس و راه‌اندازی پایگاه استعدادیابی بود. تقریباً پنج سال پیش آقای نقدی ما را خواستند و گفتند برای یک کار اصولی و بنیادین در مسئله ورزش قهرمانی چه کاری باید انجام دهیم. معتقد بودند که بسیج باید به دنبال کاری باشد که واقعاً خلأ‌های ورزش قهرمانی را در کشور پر کند و کمکی به ورزش قهرمانی بکند. با توجه به تجربیاتی که داشتیم و در کشورهای مختلف دیده بودیم، پیشنهاد دادیم که اگر بخواهیم در عرصه بین‌المللی دارای یک جایگاه پایدار باشیم و اینقدر نوسان در رتبه‌ها به خاطر مشکل در برنامه‌ریزی در کسب عناوین نداشته باشیم که یک دفعه هفدهم، یک دفعه سی و پنجم شویم، راهش این است که ورزش پایه تقویت شود و باید در بحث استعدادیابی و شناسایی استعدادها و تربیت تخصصی رده‌های پایه وارد عمل شویم. ایشان پذیرفتند و گفتند برنامه‌تان را بیاورید. با کمک و تلاش اساتید علوم ورزشی در آن مقطع نرم‌افزار تست پیکرشناسی و تست‌های مختلف دیگر آماده شد که نزدیک به هفت نوع تست برای ورود اولیه به پایگاه استعدادیابی تعریف شده بود.

با توجه به صحبت‌هایتان به نظر می‌رسد از همان ابتدا بر خلاف برخی جاهای دیگر با یک نگاه علمی و مبتنی بر دانش روز دنیا به موضوع استعدادیابی ورود کرده‌اید؛ امری که می‌تواند ضامن موفقیت‌تان باشد.

اگر می‌خواستیم علمی پایه‌گذاری نکنیم، حتماً نتیجه نمی‌گرفتیم. این کار الگویش در دنیا وجود داشته و لازم بوده بومی‌سازی شود. این مدل را در چین خود من از نزدیک دیدم، در آلمان و روسیه و کشورهای مختلف هم اجرا می‌شود. این روش کار در رده‌های پایه توسط اساتید علوم ورزشی کشورمان بومی شد و در سطح پایگاه‌های استعدادیابی بسیج پیاده شد. برای این کار یک نرم‌افزار خاص و تخصصی با تلاش نزدیک به یک ساله متخصصان تهیه و بومی شد. با راهنمایی اساتید مختلف علوم ورزشی در بخش‌های روان‌شناسی ورزشی، فیزیولوژی ورزشی و... مانند دکتر عسگری، واعظ، دکتر طالبیان، شکیبایی و محمود خانی این نرم‌افزار‌ها تهیه شد. با کمک اساتید آمادگی جسمانی نیز تست‌ها و نرم‌افزارهای تخصصی پیکرسنجی نوشته شد. تا جایی که حضور ذهن دارم بیش از 2 هزار صفحه برای این بخش تخصصی برنامه نوشته شده و در همان دو سال اول به کارشناسان این پایگاه استعدادیابی که معمولاً فوق‌لیسانس علوم ورزشی به بالا هستند و به مربیان آموزش داده شده است. الحمدلله کار خیلی علمی و تخصصی جلو می‌رود که به هر حال امیدواریم این حرکت و فرایند ادامه پیدا کند، چون تازه از سال پنجم، ششم خروجی و محصول پایگاه‌های استعدادیابی خودش را نشان می‌دهد و این ورزشکاران آماده معرفی به تیم‌های ملی رده‌های پایه می‌شوند.

پس از پشت سر گذاشتن کارهای تئوری و برنامه‌ریزی عملی، چه فعالیت‌هایی را در پایگاه‌های استعدادیابی آغاز کردید؟ مبنای انتخاب رشته‌های ورزشی برای پایگاه‌ها چه بود؟

برای حضور در پایگاه‌های استعدادیابی ابلاغ و فراخوان شد، تعدادی افراد آمدند و در همان فاز اول به دلیل اینکه شرایط عمومی را نداشتند، در تست‌های اولیه یک عده ریزش داشتیم. کسانی که شرایط عمومی را داشتند به مرحله بعد تست‌های تخصصی راه پیدا کردند و بعد از گذراندن تست‌های تخصصی تعیین رشته شدند. رشته‌های مد نظرمان هشت رشته پرمدالی بود که جوانان ایرانی نشان داده بودند می‌توانند در عرصه بین‌المللی اگر کار درست صورت بگیرد، برای ایران افتخارآفرینی کنند؛ این رشته‌ها عبارت بودند از کاراته، تکواندو، جودو، تیر و کمان، ووشو، قایقرانی، دوومیدانی و تیراندازی. انتخاب رشته‌ها بر اساس بحث و بررسی و تحقیق بود، منتها در یک سری از رشته‌هایی که اشباع بودیم، مثل کشتی که زیرساختش به وفور در کشور هست یا مثلاً فوتبال و والیبال ما ورود نکردیم. بنا این بود که هر جا که خلأ هست ورود کنیم، لذا این رشته‌ها را انتخاب کردیم. البته اینطور نیست که نخواستیم در رشته‌های دیگر ورود کنیم، بلکه دیدیم که خلأ بیشتر در این رشته‌هایی که عرض کردم هست، لذا این کار پنج سال پیش استارت خورد و کار شروع شد.

برای تأمین کادر اجرایی پایگاه‌ها مانند مدیران و مربیان که کف کار و وظیفه اصلی را در تربیت ورزشکاران بر عهده دارند، چه برنامه‌ریزی داشتید؟

شاید حدود 600، 700 مربی عمومی و تخصصی آمادگی جسمانی برای این پایگاه‌ها تربیت کردیم، کار آموزش این عزیزان در دو سال اول مهیا شد، اینها آمدند و ثبت نام کردند. در این کلاس‌ها امکاناتی مانند لباس و... رایگان دادیم و شهریه نگرفتیم، حتی بعضی‌ها را که مثلاً از مناطق محروم بودند، هزینه ترابری و حق ایاب و ذهابشان را هم برعهده گرفتیم.

شهریور امسال در مشهد و زنجان، المپیادهای پایگاه‌های استعدادیابی برادران و خواهران بسیج برگزار شد؛ برگزاری این المپیادها در ادامه برنامه بسیج در رده‌های پایه است؟

برای اینکه بتوانیم در واقع خروجی کارمان در پایگاه‌های استعدادیابی را یک تست عملی بکنیم، دیدیم برای اینها باید مسابقاتی را بگذاریم، رقابت‌هایی را که بچه‌های پایگاه‌ها محک بخورند، برایمان مشخص شود که آیا پایگاه‌ها خروجی دارد یا نه و آیا توانسته‌ایم در پایگاه‌ها از نظر آموزشی و فرهنگی موفق عمل کنیم؟ لذا برگزاری المپیاد پایگاه‌های استعدادیابی طراحی شد. در سطح استان و پایگاه‌های مختلفی که وجود دارد، مسابقات انتخابی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و نفرات منتخب به مسابقات المپیاد کشوری اعزام می‌شوند. آخرین دوره آن را هم اخیراً در زنجان امسال برگزار کردیم و در هفت رشته نزدیک به 1100 نفر از نفرات برتر و تیم‌های منتخب استان‌های سراسر کشور حضور داشتند. المپیاد امسال با کیفیت خیلی خوبی برگزار شد و برادران ما در تربیت بدنی زنجان و سپاه زنجان این کار را انجام دادند. لازم است از زحمات آنها تشکر کنم، چون واقعاً برنامه را با کیفیت بسیار خوبی هم از نظر کیفیت برگزاری مسابقات و هم از نظر اسکان و تغذیه برگزار کردند. نظرسنجی کردیم و استان‌ها بسیار راضی بودند. در این المپیاد برنامه‌های فرهنگی هم مانند کلاس انس با قرآن برگزار شد و جوایز نفیسی در حاشیه مسابقات به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

برای بچه‌هایی که در المپیادها می‌درخشند و جزو نفرات برتر قرار می‌گیرند، برنامه ویژه‌ای دارید؟

بله فرایند کارمان این است که این بچه‌ها از بخش پایه شروع می‌کنند و آموزش می‌بینند، در مسابقات استانی هدایت می‌شوند و در واقع تجربه استانی‌شان را کسب می‌کنند، بعد در برنامه‌های کشوری بسیج که همین برگزاری المپیاد است، نخبگانشان شناسایی می‌شوند. کارشناسان ما در باشگاه مقاومت مرکز در این المپیادها برترین‌ها را شناسایی می‌کنند و برای تیم‌های باشگاهی مقاومت سراسر کشور از جمله باشگاه مرکزی خیلی‌ها از این عزیزان برایشان قرارداد بسته شده و در این تیم‌های باشگاه مقاومت فعال هستند. منتها آن چیزی که باعث بشود اینها واقعاً به آن اندازه‌هایی که پیش‌بینی کرده‌ایم برسند حمایت کشوری است. یعنی بالاخره باشگاه مقاومت یک ظرفی دارد، ما اعتقاد داریم واقعاً باید فدراسیون‌ها و سازمان تیم‌های ملی سازمان لیگ‌ها بیایند و بچه‌هایی که تخصصی رشد کردند و در این پنج شش سال بالا آمدند را شناسایی و حمایت کنند. حتی این زمینه فراهم شود که این ورزشکاران برتر جذب تیم‌های دیگر شوند؛ اشکالی ندارد بروند در تیم‌های دیگر به کارشان ادامه بدهند و بعد ان‌شاءالله به تیم‌های ملی ورود کنند.

جدا از بحث فنی، موضوعی که در فعالیت‌های بسیج در ورزش به خصوص در پایگاه استعدادیابی و جای دیگر فعالیت دارد قابل توجه و اشاره است این است که در بسیج علاوه بر اینکه مسائل فنی به ورزشکار آموزش داده می‌شود به مباحث اخلاقی ورزشکار هم توجه می‌شود تا ورزشکار بااخلاق تربیت شود. در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهید؟

به طور کلی راهبردمان در ورزش جمله حضرت آقاست که می‌فرمایند: «اگر در یک جمله کوتاه از من بپرسند که شما از جوانان چه‌ می‌خواهید خواهم گفت تحصیل، تهذیب و ورزش». در بدو تأسیس پایگاه‌های استعدادیابی به مدیران عرض کردیم اگر می‌خواهید کارتان ماندگار و باقیات الصالحات برایتان باشد، تلاش کنید در آموزش بچه‌هایی که امانت دست شما هستند این سه کلمه استراتژیک حضرت آقا تحقق پیدا کند. لازمه‌اش این است در این مسئله باید کار اساسی صورت بگیرد، چون یک موقع با یک‌سری کارهای ناشیانه نه اینکه افراد را به سمت معنویت جذب نمی‌کنیم، بلکه برعکس آنها را از معنویت زده می‌کنیم. لذا مدل و شیوه‌ها و روش‌های کار اخلاقی و تربیتی و بصیرت‌بخش در بخش نوجوانان و جوانان به ویژه ورزشکاران که به دلیل سکوهایی که در مقاطع مختلف کسب می‌کنند دارای غرور خاصی هستند یک کار بسیار ظریف و فنی است.

در این زمینه گویا با همراهی سازمان بسیج ورزشکاران برنامه‌های فرهنگی زیادی برای ورزشکاران برگزار کرده‌اید.

در این سه سالی که آذرنوش آمدند ما توانستیم هماهنگی خوبی با ایشان به عنوان کسی که مسئولیت مستقیم کار تربیتی و فرهنگی را در ورزش بسیج به عهده دارد، در قالب سازمان بسیج ورزشکاران داشته باشیم. ده‌ها کلاس بصیرتی و تربیتی به اتفاق ایشان برای مربیان مختلف استان‌ها از جمله مربیان پایگاه استعدادیابی داشته‌ایم ولی کار از نظر من آن‌طور که باید و شاید نبوده و بیشتر از این انتظار دارم کار شود. همین طور که در هفته سه جلسه در کار تخصصی با این بچه‌ها کار می‌کنیم، حداقل باید هفته‌ای دو جلسه هم بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم که کارهای بصیرتی و فرهنگی روی اینها بشود. این باعث می‌شود که در واقع تک‌بعدی رشد نکنند و در کنار اینکه از نظر فنی رشد می‌کنند تا وقتی که سکوهای کشوری و ملی و بین‌المللی را کسب می‌کنند، دارای منش پهلوانی و اخلاق اسلامی هم باشند. این با شعار امکان‌پذیر نیست. راهش این است که واقعاً یک برنامه‌ریزی دقیق و ظریف صورت گیرد. این مقطع سنی طوری است که کار تربیتی روی این سنین باید با دقت و ظرافت که خدای ناکرده نتیجه معکوس ندهد، صورت بگیرد. الحمدلله آقای آذرنوش کاملاً با ما هماهنگ هستند و ما برنامه‌های مفصلی را با ایشان هم برای قهرمانان و هم برای مربیان و هم برای سرپرستان و مدیران برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ان‌شاءالله انتظار می‌رود این مسئله تقویت شود و بتوانیم ورزشکارانی را تربیت بکنیم که در این عرصه یک‌بعدی نباشند؛ هم بعد معنوی‌شان و هم بعدهای فنی و تخصصی‌شان رشد کند.

خروجی پایگاه‌های استعدادیابی چطور بوده؟ چند نفر از بچه‌های پایگاه‌ها به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند و آیا به اهدافتان رسیده‌اید؟

در مجموع طی سال‌هایی که این المپیاد را به صورت سالانه برای محک زدن رشد کیفی ورزشکاران برگزار می‌کنیم، این المپیادها طبق نظر کارشناسان، هر سال کیفیت این مسابقات ارتقا پیدا کرده و سیر صعودی دارد. ما در حال حاضر وارد ششمین سال راه‌اندازی پایگاه استعدادیابی شده‌ایم و در این سال‌ها حدود 320 نفر از دل این پایگاه‌ها توانستند در این هشت رشته در مقطع نوجوانان به تیم‌های ملی راه پیدا کنند. کلاً پروژه‌مان مقطع سنی زیر 14 سال است و الحمدلله این کار ادامه دارد و امیدواریم مسئولان هم بسیج و هم سپاه و هم وزارت ورزش و جوانان از این حرکت حمایت کنند، چون ما هم به سیستم داخلی‌مان در بسیج و هم به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم که با توجه به تجربه عملی که بچه‌های ما در این پنج، شش سال کسب کرده‌اند، آمادگی داریم که ظرفیت پایگاه استعدادیابی را به 800، 900 پایگاه هم برسانیم، ولی بضاعت مالی ما در بسیج فعلاً بیشتر از این اجازه نمی‌دهد.

در حال حاضر چند پایگاه‌ استعدادیابی بسیج در سطح کشور فعالیت می‌کند؟

تعداد آنها320 پایگاه است، ولی این ظرفیت و آمادگی هست که این آمار حتی دو یا سه برابر شود و به نزدیک هزار پایگاه برسد. استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا حتی رشته‌های جدیدی را اضافه کنیم که این حمایت وزارت ورزش و جوانان و متولیان ورزش کشور را می‌طلبد چراکه فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از خروجی این پایگاه‌ها در آینده که به تیم ملی راه پیدا می‌کنند، بهره می‌برند؛ متولی ورزش این عزیزان هستند. در نتیجه واقعاً می‌طلبد که مسئولان ورزش کشور توجهی به این مسئله بکنند، ما ادعا داریم که در موضوع استعدادیابی در بسیج توانسته‌ایم پیشرو باشیم. بسیج تنها نهادی است که در این مسئله به صورت عملی ورود کرده و الان نزدیک شاید حدود 15 هزار بچه را شناسایی و غربالگری و ثبت نام کرده و آموزش می‌دهد. پنج، شش سالی که از تأسیس پایگاه‌های استعدادیابی می‌گذرد. تجربه بسیار خوبی است که در هر پایگاه یک کارشناس علوم ورزشی این کار را هدایت می‌کند. مربیان و مدیرانی که این پایگاه‌ها را اداره می‌کنند، خودشان در پایگاه‌های استعدادیابی یک ساختار 700، 800 نفره هستند که کار را اداره می‌کنند، کارهای عملیاتی کرده‌اند و تجربیات گرانقیمتی دارند که می‌توانند در اختیار مسئولان و متولیان کشور قرار بدهند. اگر بخواهیم واقعاً در عرصه بین‌المللی دارای یک جایگاه پایدار و معناداری باشیم، تنها راهش این است که به ورزش پایه توجه شود. من به هر حال این استمداد را از همه عزیزان دارم چه سیستم داخلی بسیج و چه مسئولان حوزه کشوری که کمک بدهند. توجه بیشتر به استعدادیابی می‌تواند رشد چشمگیری را برای ورزش قهرمانی در کشور در پی داشته باشد.

همکاری متولیان اصلی ورزش و فدراسیون‌ها با بسیج در این شش سالی که بسیج این پایگاه را راه‌اندازی کرده چطور بوده است؟

تشویق معنوی زیاد داشتند و گفتند بارک الله کار خوبی است! ما انتظارمان ولی این است که وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی، کمیته ملی المپیک به صورت عملی پای کار بیایند و کمک حال بسیج در این زمینه باشند. بر اساس انتظارات حضرت آقا که از بسیج داشتند هر جا خلأیی در کشور وجود دارد بسیج ورود و کمک می‌کند. ما در واقع خودمان را کارگر دستگاه ورزش کشور می‌دانیم، کارگری که هیچ مزدی هم انتظار ندارد. کسانی که این کار را در سراسر کشور در این پایگاه‌ها دنبال می‌کنند، یک سری بچه‌های تحصیلکرده و متخصص هستند که بی‌مزد و بی‌منت کار می‌کنند. فقط از وزارت ورزش انتظار داریم برای توسعه این پایگاه‌ها در کنار بسیج قرار بگیرد. در اصفهان فرض کنید اگر هشت پایگاه داریم، تربیت بدنی سپاه این استان آمادگی دارد ظرفیت را به 50 پایگاه برساند، اما تأمین مالی این افزایش از عهده ما خارج است و واقعاً مسئولان ورزش کشور باید در این بحث کمک کنند.


یعنی می‌شود گفت وزارت ورزش و فدراسیون‌ها و البته کمیته ملی المپیک در موضوع فعالیت پایگاه‌های استعدادیابی بسیج عملاً پای کار نیامده‌اند و حمایت نکرده‌اند؟


در این شش سال تا جایی که من حضور ذهن دارم کمک آنچنانی و قابل ملاحظه‌ای نشده، البته تشویق زیاد کرده‌اند و دستشان درد نکند! اگر بخواهیم واقعاً یک کار خوبی در ورزش کشور در بخش توسعه ورزش قهرمانی صورت بگیرد همین توجه به رده‌های پایه و پشتوانه‌سازی است و راه دیگری نداریم.


عدم حمایت متولیان اصلی ورزش در حالی است که افتخارات میوه این پایگاه‌ها در آینده که این ورزشکاران افتخارآفرین شوند در رزومه آنها نوشته می‌شود اما حاضر به حمایت نیستند!


ما ناراحت نیستیم، تکلیفمان را انجام می‌دهیم ولی آمادگی‌مان را اعلام می‌کنیم که ظرفیت پایگاه‌های استعدادیابی را می‌توان تا دو، سه برابر افزایش داد، به شرط اینکه متولیان ورزش کشور کمک و استمدادی بدهند. استعدادیابی واقعاً یک کار بسیار طاقت‌فرسا و زمانبر است و از همه عزیزانی که در سراسر کشور در شهرستان‌های ما این کار را اداره می‌کنند، از همین جا تقدیر و تشکر می‌کنم. امیدوارم با حمایت مسئولان این مسیر ادامه پیدا کند و شاهد این باشیم که توانسته‌ایم کمک خوبی به توسعه ورزش قهرمانی پایه‌دار در کشور کنیم.

پشتوانه‌سازی برای آینده ورزش و کار استعدادیابی صبر و حوصله می‌خواهد اما آیا می‌شود گفت یکی از دلایلی که وزارت ورزش و فدراسیون‌ها روی استعدادیابی و ورزش پایه ورود نمی‌کنند این است که مدیران آن آینده‌نگر نیستند و حوصله‌ای برای اجرای برنامه‌های بلندمدت ندارند؟

برای رسیدن به چنین برنامه‌ریزی برای توسعه رشته‌های پایه و تربیت قهرمانان آینده باید طرز تفکر و نوع نگاه مدیران ورزشی به این مسئله تغییر کند و به اهداف بلندمدت و نه کوتاه‌مدت توجه کنیم. طبیعتاً مدیری که فرایندگرا نباشد، حاضر نیست در این عرصه وارد شود، مدیر نتیجه‌گرا مسلماً در این مسئله ورود پیدا نمی‌کند، بنابراین نگاه مدیران ورزشی کشور چه در کمیته المپیک چه در وزارت چه فدراسیون‌ها نگاهشان باید فرایندگرا باشد. یعنی کاری که کشورهای مختلف برای پشتوانه‌سازی ورزششان انجام می‌دهند. به کشورهایی که در رنکینگ جهانی، عناوین اول تا دهم المپیک یا جهانی را دارند نگاه کنید، می‌بینید با توجه به برنامه‌ریزی‌شان در بخش پایه، تغییراتی که در جدول دارند در هر دوره یک پله یا دو پله است؛ یا یک پله بالا رفته‌اند یا یک پله پایین آمده‌اند. معنا و مفهومش این است که اینها برنامه‌ریزی و چشم‌انداز دارند و نتایجشان دارای نوسان زیادی نیست. حداقل یک برنامه 20 ساله در مقاطع پنج یا چهار ساله دارند و بعد خرد می‌شود به برنامه‌های یک ساله ولی نگاهشان به 20 سال آینده است. در کشورمان نیز باید این راه را برویم؛ چه روی این صندلی باشیم، چه نباشیم، حکم این مسئولیت برای ما دو سال است یا 10 سال فرقی نمی‌کند، اگر سیستمی فکر کنیم و سیستمی عمل کنیم، ریل‌گذاری منطقی 20ساله در ورزش باید بکنیم. هر کسی باید در دوران مدیریت خودش سه سال، چهار سال یا پنج سال این لوکوموتیو را به جلو در این مسیر صحیح حرکت بدهد و به دیگری بسپارد. اگر کار این طوری جلو برود، خروجی کارش هم محفوظ و نتیجه هم مشخص است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان

سخنگوی دولت از تأیید اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در هیئت دولت و شورای نگهبان و ابلاغ آن برای اجرای خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه اجتماعی خود در فضای مجازی نوشت:

«به‌ منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه