Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@01:01:28 GMT

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۳۶۷۸

آموزش ۵۰۰ مهارت به دانش‌آموزان در دستورکار، زنگ خطر افزایش «خشونت‌های اجتماعی»، خون بندناف نوزادتان را دور نریزید، ثبت هوشمند تخلفات رانندگی با راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ در ۳۵ استان، لزوم دستگیری سارقان مجسمه‌های پایتخت، خط ۷ مترو یا اصلاح شود یا تعطیل، ارائه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران تا سال آینده و روی دیگر واگذاری املاک در شهرداری تهران از مهمترین عناوین خبرهای اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۷۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آموزش ۵۰۰ مهارت به دانش‌آموزان در دستورکار/خروج آموزش‌های مهارتی از مسیر اصلی با برگزاری«کنکور»

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا دانش آموزان به کارآفرینی علاقه‌مند شوند گفت: امروز آموزش حدود ۵۰۰ نوع مهارت را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در دستور کار داریم و دانش‌آموزان می‌توانند از دو تا ۲۰ ساعت با تجهیزات اندک مهارت‌هایی کسب کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت در دهه ۷۰ و ۸۰ در توسعه آموزشهای مهارتی گفت: از علل عدم توفیق پس از آن این بود که سایه غول «کنکور» آموزش‌های مهارتی را از مسیر اصلی خارج کرد. در دهه ۷۰ یکی از ابتکارات خوبی که صورت گرفت ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذیربط بود.

به بهانه قتل جوان مهابادی تشریح شد

زنگ خطر افزایش «خشونت‌های اجتماعی»

انتشار خبر قتل جوان مهابادی که توسط ۴ تن از دوستانش با ضربات چاقو مجروح و پس از یک روز سوزانده می شود، باعث شد تا زنگ خطر گسترش قتل‌های توام با خشونت باردیگر به صدا در بیاید؛ قاتلانی که این بار نه تنها سطح جدیدی از خشونت هنگام ارتکاب جرم را به نمایش گذاشتند بلکه با فیلمبرداری و عکس برداری از صحنه جرم نشان دادند که وجدان اجتماعی بیش از پیش با بحران رو به رو شده است.

دکتر امان الله قرائی مقدم، آسیب‌شناس اجتماعی افزایش خشونت در عرصه‌های زندگی اجتماعی را یکی از دلایل افزایش چنین حوادثی دانست و تصریح کرد: برای مثال در کتابهای درسی، فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و اخبار، بارها شاهد بازنمایی خشونت هستیم. از سوی دیگر مشکلات جوانان نظیر سرخوردگی و ناامیدی نسبت به آینده، کار، ازدواج و محدودیت ها و محرومیت‌ها می توانند در افزایش این معضلات نقش مهمی ایفا کنند، بنابراین این مسائل در وهله اول ریشه در خانواده و سپس در رواج مصادیق خشونت در سطح اجتماع، دارند.

۵ بیمارستان در تهران مسوول جمع‌آوری خون بندناف عمومی؛

خون بندناف نوزادتان را دور نریزید

امروزه در اغلب کشورهای توسعه‌یافته بانک خون بندناف نوزاد را به جای دور ریختن ذخیره کرده و در آینده برای خود اهداکننده یا دیگر بیماران استفاده می‌کنند تا زندگی‌های زیادی را نجات دهند.

دکتر مهین نیکوگفتار، رییس گروه بانک خون بند ناف و سلول‌های بنیادی سازمان انتقال خون با بیان اینکه این بانک، یک بانک خون بند ناف عمومی است و در سال ۱۳۸۹تشکیل شده و از آن زمان تاکنون حدود ۳۴۰۰ گونه خون بند ناف از مادران اهدا کننده‌ای که رضایت به اهدای خون بند ناف خود داده‌اند در این بانک نگهداری شده است، گفت: در دنیا گزارش شده که نگهداری خون بندناف تا ۲۰ سال هم از کیفیت آن نمی‌کاهد. به این معنی که واحدهای ذخیره شده به مدتی بیش از ۲۰ سال، قادر به بازسازی مغز استخوان بیماران نیازمند به پیوند مغز استخوان بوده است.

در صورت تصویب ستاد کل نیروهای مسلح صورت می‌گیرد

دو دیپلمه شدن فارغ التحصیلان رشته‌های نظری در دوره «سربازی»

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جلسات مشترکی با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: مذاکراتی بر سر کسر خدمت سربازی فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و ارائه دیپلم مهارتی دوم به فارغ التحصیلان رشته‌های نظری در حال انجام است.

وی افزود: موارد مختلفی در این جلسات مشترک در دست بررسی است که از جمله آنها تعیین تکلیف خدمت سربازی برای دانش آموزان فارغ التحصیل شاخه‌های فنی و حرفه‌ای است. بحث اعطای مشوق‌هایی مبنی بر کسر خدمت از دوره سربازی برای فارغ التحصیلان این رشته‌ها مطرح است. همچنین قرار است توافقاتی صورت بگیرد تا آنها که فارغ‌التحصیل رشته‌های نظری هستند نیز در دوره سربازی تحت آموزش‌های مهارتی قرار بگیرند.

سردار مهری خبر داد

ثبت هوشمند تخلفات رانندگی با راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ در ۳۵ استان

سردار تقی مهری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مراسم افتتاح سامانه ۳۵ مرکز مانیتورینگ گفت: این سامانه برای ثبت هوشمند تخلفات و اعمال قانون رانندگان ایجاد شده است و با راه‌اندازی آن پلیس راه استان‌ها می‌تواند در لحظه، تخلفات رانندگان را رصد کند.

وی با اشاره به استفاده از انواع دوربین‌ها گفت: در حال حاضر معابر درون‌شهری و برون‌شهری به بیش از ۱۰ هزار دستگاه از انواع دوربین‌ها مجهز شده‌اند و با توجه به برنامه‌ای که در نظر گرفته شده، ۱۸۸۸ دوربین دیگر باید نصب می‌شد که تاکنون نصب بیش از ۱۲۰۰ دستگاه عملیاتی شده است که امیدواریم نصب باقی دوربین‌ها تا پایان تابستان سال ۹۷ به سرانجام برسد.

نژاد بهرام از پلیس خواستار شد

لزوم دستگیری سارقان مجسمه‌های پایتخت

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، ری و تجریش از پلیس خواست که سارقان مجسمه‌های پایتخت را دستگیر کنند.

زهرا نژاد بهرام صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که در روز جهانی کودک، مجسمه کودک در میدان ونک ربوده می‌شود، گفت: گویا روند ربودن مجسمه‌ها مجددا آغاز شده و لازم است مسوولان انتظامی فکری به حال این موضوع کنند.

مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو مطرح کرد

"ناصرخسرو" دیگر "ناصرخسرو" نیست/فعالیت غیرمجاز سایت‌های دارویاب

دکتر شهریار اسلامی تبار مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: فروش، عرضه و تبلیغ دارو به صورت اینترنتی غیرقانونی و غیرمجاز بوده و به نوعی قاچاق محسوب می‌شود.

وی گفت: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ میانگین سالیانه حدود ۱۰درصد واردات دارو در راستای اقتصاد مقاومتی، کاهش واردات دارو را به کشور داریم و همزمان برنامه‌ای طراحی شده تا حدود ۱۰درصد قاچاق ورودی نیز کاهش یابد. در حمایت از طب سنتی و تجویز داروهای گیاهی، تبلیغ اینترنتی مجاز است ولی فروش از طریق داروخانه‌های مجوزدار صورت می‌گیرد.

شهربانو امانی تأکید کرد

خط ۷ مترو یا اصلاح شود یا تعطیل

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره وضعیت ایمنی خط ۷ مترو هشدار داد.

شهربانو امانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه خط هفت مترو عمیق‌ترین خط است که در تاریخ ۲۰ خردادماه سال جاری با ۷ ایستگاه از میدان صنعت تا میدان بسیج افتتاح شد، گفت: مقرر شده بود که تا پایان سال ۹۶ تمام ایستگاه‌های این خط به صورت ماهانه مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مشکلات این خط در ۷ بند احصا شده است، تصریح کرد: در یکی از بندها آمده که باید قطارها پس از طی ۱۰ هزار متر مسافت به پایانه رفته و اورهال شوند که این مهم محقق نمی‌شود و بسیار نگران هستیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران خبر داد

ارائه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران تا سال آینده

محمد حسین بازگیر رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به ضعف در مدیریت پسماند برخی نقاط شهرستان تهران گفت: لازم است که طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران از سوی شهرداری هر چه زودتر به‌روز رسانی و به اداره محیط زیست پایتخت ارائه شود.

سردار مومنی خبر داد

امکان اندازه‌گیری فاصله طولی خودروها در دوربین‌های جدید جاده‌ای

سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه مراسم افتتاح ۳۵ مرکز مانیتورینگ استان‌های کشور به قابلیت‌های دوربین‌های جاده‌ای اشاره کرد و گفت: این دوربین‌ها براساس متوسط، سرعت تخلفات را ثبت می‌کنند و حتی در دوربین‌های جدید امکان اندازه‌گیری فاصله طولی نیز وجود دارد.

بطحائی خبرداد

پرداخت سرانه مدارس و مطالبات حق‌التدریسی‌ها در پیچ خزانه/جزئیات آموزش ۵۰۰ مهارت به دبیرستانی‌ها

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش جزئیات طرح "ایران مهارت" را تشریح کرد و گفت: در این طرح دبیرستانی‌ها در ۲۰ جلسه با مهارت‌های پایه آشنا می‌شوند و اهداف آن با "طرح کاد" متفاوت است.

بطحایی درباره طرح" کاد" که در گذشته اجرا می‌شد گفت: تجربیات خوبی از طرح های مشابه داشتیم اما برخی از آنها متوقف شد. این طرح، همان طرح کاد نیست. در طرح کاد دانش آموزان هفته‌ای یکبار به کارگاه‌ها مراجعه و مهارت ها و ظرافت‌های شغلی را می‌آموختند اما در این طرح دبیرستانی ها در ۲۰ جلسه ۱.۵ساعته با مهارت های پایه آشنا می‌شوند و اهداف آن با طرح کاد متفاوت است.

وی درباره سرانه مدارس گفت: اعتباری که گرفتیم به خزانه رفته بخشی برای پرسنلی و مطالبات حق التدریس و بخشی برای سرانه است. امیدواریم با گشایش خزانه، به‌زودی پرداخت شود.

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد

روی دیگر واگذاری املاک در شهرداری تهران/دریافت املاک به بهانه حسینیه

طرح ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک شهرداری تهران در جلسه صبح امروز روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و اعضاء پس از استماع کلیات این طرح نظرات خود را بیان کردند.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش افشین حبیب‌زاده با تاکید بر اینکه در قانون فرادستی مصوبه مجلس، صراحتا هر گونه واگذاری و بهره‌برداری از املاک شهر را منوط به اجازه انجمن شهر دانسته و اگر هر شرکتی بر اساس اساسنامه خود این واگذاری‌ها را انجام دهد، عملا خلاف قانون انجام داده، گفت: باید تمام واگذاری‌ها مصوبه شورای شهر را داشته باشد و اجازه واگذاری بهره‌برداری‌ها نیز لغو شود.

حبیب‌زاده با بیان اینکه برخی از افراد ساختمان‌های شهرداری را به اسم حسینیه گرفته، املاک اطراف آن را به صورت تجاری استفاده می‌کردند و مشخص نبود آیا درآمدهای آن برای حسینیه صرف می‌شد یا خیر؟ گفت: ما هیچ اطلاعی از نحوه واگذاری‌ها نداریم و باید مشخص شود چه املاکی برای بهره‌برداری واگذار شود و پول املاک واگذاری‌شده به کجا می‌رود.

"اعتراض تعرفه‌ای" یا "بازی با جان بیماران"؟

جنجال بر سر کاهش تعرفه‌های برخی گروه‌های پزشکی از جمله متخصصان بیهوشی همچنان ادامه دارد، دعوایی که چند ماهی است دامن‌گیر نظام سلامت کشور شده و مقوله "درمان" را به خطر انداخته است.

به گزارش ایسنا، تعیین تعرفه‌های پزشکی همواره دغدغه‌ای مناقشه‌برانگیز در بهداشت و درمان کشور بوده و در دوره‌های مختلف هر نوع تغییر در آن مخالفان و موافقان خاص خود را داشته است. بر این اساس هرچند که در سال ۹۳ و در گام سوم طرح تحول نظام سلامت، کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات بازنگری شد و تعرفه‌های گروه‌های مختلف پزشکی رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند، اما این رشد هم نتوانست رضایت همه گروه‌های پزشکی را به دنبال داشته باشد و قرار بر آن شد که این کتاب سالانه مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

متخصصان بیهوشی درخواست توقف مصوبه کاهش تعرفه‌های بیهوشی تا زمان بررسی‌های کارشناسی را دارند و البته منتقد بومی‌سازی کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت هستند، معتقدند این کتاب سلیقه‌ای ترجمه شده و خواستار اجرای "کتاب کالیفرنیا" هستند.

کشف تعداد زیادی آرپی جی از یک باند قاچاق موادمخدر/رشد دستگیری متهمان

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص مخدر«گل»، گفت: هر چند کاشت وسیع گل در ایران به هیچ عنوان گزارش نشده اما کشفیات سه ماهه اخیر حشیش و ماری جوانا در کشور قابل توجه و هنوز سهم واردات حشیش زیاد است و به همین دلیل مردم باید کاملا این مخدر را بشناسند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه با بیان آنکه در شش ماهه نخست سال جاری کشفیات مواد مخدر توسط نیروی انتظامی رشد ۹ درصدی داشته است، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری وزارت اطلاعات با ۸۰ درصد رشد کشفیات مواد مخدر بیشترین میزان رشد مکاشفات را در میان سایر دستگاه‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. همچنین در کشفیات قرص و آمپول‌ و داروهایی با کاربردهای دوگانه، میزان کشفیات با رشد فزاینده‌ای مواجه بوده است به طوریکه در شش ماهه نخست سال جاری کشفیات این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴۰ درصد رشد داشته است.

افشار همچنین به ارتباط نزدیک میان قاچاق مواد مخدر و گروه‌های تروریستی سازمان یافته تاکید کرد و گفت: این موضوع را به مجامع بین‌المللی گزارش کرده‌ایم به طوریکه چندی پیش در شهرستان سراوان ۵۰۰ کیلوگرم تریاک از یک باند قاچاق کشف شد اما در کنار آن تعداد زیادی اسلحه همچون آر پی جی و گلوله و ... نیز که به صورت آکبند بودند نیز کشف شد که البته در یک درگیری مسلحانه میان این قاچاقچیان و وزارت اطلاعات این سلاح‌ها در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

دو دیپلمه شدن فارغ التحصیلان رشته‌های نظری در دوره «سربازی»

احیای "میانکاله" در گرداب اختلاف‌نظرها

واکنش شهرداری به سرقت مجسمه «کودک» و درخواست از شهروندان

ارائه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران تا سال آینده

زنگ خطر افزایش «خشونت‌های اجتماعی»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین در دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای پروژه بزرگراه یادگار امام در تهران، اظهار کرد: این طرح اثر فوق العاده ای بر ترافیک مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت. این طرح سخت و پیچیده و طاقت فرسا از ۱۰ سال پیش کلید خورد اما متوقف شد. امیدواریم پس از ۱۰سال مردم حلاوت اجرای این طرح را بچشند.

او افزود: انرژی فوق العاده ای برای رفع معارضین و اجرای پروژه به کار گرفته شده است. این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار ما قرار گرفته و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و ۷۰درصد اراضی به لحاظ امنیت اجرا در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

۷هکتار فضای سبز

حق بین با بیان اینکه طرح های ترافیکی برای میدان جی پیش بینی شده است، یادآور شد: قرار بر این است انسداد میدان جی در شورای تأمین مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد مسیر صادر شود؛ هرچند مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد خواهد شد اما درخواست داریم همکاری لازم صورت بگیرد و ما نیز سعی خواهیم کرد در سه شیفت، این بخش از پروژه را پیش ببریم. وی ادامه داد: ۴۰درصد از پروژه بزرگراه یادگار امام در میدان جی قرار گرفته و شاید ناچار شویم پس از تصویب در کمیسیون برخی درختان را جابجا کنیم و پس از جابجایی این درختان و اجرای طرح، فضای سبز ۷هکتاری در میدان جی و میدان فتح ایجاد خواهد شد. هرکسی با هواپیما وارد شهر شود تقاطعی فوق العاده را در این مسیر مشاهده خواهد کرد.

حق بین با بیان اینکه این پروژه در میدان فتح سه سطحی است، یادآور شد: یک تونل ۳۵۰متری در پروژه پیش بینی شده است. برای اینکه بتوانیم از معارضین عبور کنیم سعی خواهیم کرد شرایط را با تأسیسات موجود منطبق کنیم. یکی از پایه های تقاطع با تأسیسات مواجه شد که بارها طرح را مورد بررسی قرار دادیم تا مشکلی ایجاد نشود. وی با اشاره به حمایت جدی از این پروژه برای تأمین منابع، گفت: ۲۱هزار آرماتور،تعداد دو هزار و ۵۰۰ شمع در قالب ۷۵کیلومتر شمع گذاری در طول اجرای پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تکنیک ساخت در دو دهانه پیش تنیده است و به همین جهت زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد.

رفع مشکل ترافیکی میدان فتح

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تأکید کرد: پیش بینی ما این است که بخشی از این پروژه که ترافیک قابل توجهی از میدان فتح را برطرف می کند، در ۶ماه آینده تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم. بنابراین پروژه به یکباره افتتاح نمی‌شود و به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. اگر شورای تأمین به انسداد میدان جی کمک نکند، کار ابتر خواهد شد و امیدواریم با مجوز شورای تأمین و همکاری پلیس و اطلاع رسانی به شهروندان، پروژه اجرایی شود.

او اضافه کرد: در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی عملیات اجرایی در حال انجام است؛ هرچند پیشرفت پروژه به دلیل وجود چند معارض بالا نیست اما مبالغ برای رفع معارض در اختیار منطقه قرار گرفته و پس از رفع معارضین، طرح پیش خواهد رفت. به یک ماه جهت رفع معارض و دو تا سه ماه رفع مشکلات تأسیسات نیاز داریم و پس از آن عملیات عمرانی اجرا خواهد شد و در نهایت تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید.

حق بین با بیان اینکه پیمانکار بزرگراه یادگار امام(ره) قرارگاه خاتم است و با وسواس و دغدغه خاصی پیش می رود، اظهار کرد: پروژه تقاطع شادمهر مورد تقاضای ساکنان آن محدوده است و ورود به آن با سختی هایی روبه رو است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه موضع ما کاملاً روشن است، یادآور شد: فعالیت های گسترده معاونت فنی و عمران نشان می دهد که اقدامات برای توسعه زیرساخت هاست و بخشی از کارها نیز کمک به سایر بخش ها برای تسهیل در روند مناقصات است.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: بخشی از پروژه ها مربوط به دوره قبل است که شروع شده و معطل مانده بود. ما کمک کردیم پروژه ها به سرانجام برسد. فعلا برنامه ای برای ساخت مجموعه های جدید نداریم. ساخت پارکینگ ها انجام می شود. از جمله پروژه امیرکبیر که در سال قبل افتتاح شد. پروژه مینابی در منطقه ۱۵ نیز به زودی افتتاح خواهد شد که در حوزه حمل و نقل است اما ما به اجرای این طرح ها کمک کردیم.

گشایش مسیر جدید در جنوب غرب شهر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه به زودی نصب بنرها و اطلاع رسانی جدید در قالب تلویزیون های شهری در سطح شهر برای معرفی طرح ها انجام خواهد شد، تصریح کرد: ظرف دو هفته آینده مسیر جدیدی از تقاطع بزرگراه شهید نواب- تندگویان گشایش خواهد یافت؛ کمااینکه پیش از این نیز مسیر دیگری از تقاطع بدون هیچ تشریفاتی در دسترس قرار گرفت.

او با اشاره به رفع معارضین بزرگراه شهید بروجردی و تأخیر در رفع آن به دلیل مشکلات مالی، گفت: یکی از پلاک های موجود ۲۴ ورثه دارد که برای ما مشکل ایجاد کرد. در این زمینه معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری حمایت قابل توجهی داشته و اگر این حمایت نبود، بخش قابل توجهی از توفیقات حاصل نمی شد.

آرماتورها را دزدیده بودند

معاون فنی و عمرانی شهرداری با بیان اینکه آرماتورهای پل هایی که روی آنها خاک ریخته بودند به سرقت رفته است، یادآور شد: تعدادی از شمع ها نیز معدوم شده بود و گفته بودند که قرار نیست طرح ها اجرا شود. پروژه ای که زیر خاک بود امروز به یکی از پروژه های بزرگ شهری تبدیل شده است.

او اضافه کرد: توزیع آسفالت حاصل تلاش ساعت ها کار همه همکاران ماست و کارگران این بخش اقدامی بسیار فرسایشی انجام دادند. این کار همچنان استمرار دارد و به پایان نرسیده است. در راستای توزیع آسفالت ۳۲ کمیته برگزار و مسائل دنبال شد. تذکری پیش از این توسط خانم سلیمانی در مورد کیفیت آسفالت مطرح شده بود که باید بگوییم که آسفالت پنج هزار و ۷۰۰ نقطه عملیاتی و ۹۰هزار نقطه لکه گیری شد. از یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن، میزان زیادی لکه گیری صورت گرفت. ممکن است به دلیل شرایط محیطی امکان توزیع مکانیزه وجود نداشته باشد. حق بین با بیان اینکه ۳۰هزار تن برای آسفالت مدارس تحویل داده شد، گفت: محوطه ۲۶۰ مدرسه در سال گذشته آسفالت شده است.

کد خبر 848348 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران بزرگراه

دیگر خبرها

  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد