Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که در سال های اخیر بسیاری از خانواده ها را درگیر خود کرده و افراد زیادی کار، زندگی و خانواده خود را به واسطه اعتیاد از دست داده اند و برخی نیز به دلیل طرد از آغوش گرم خانواده شان مجبور به کارتون خوابی و خیابان خوابی شده اند.
بر اساس این گزارش، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کاهش پنج آسیب اجتماعی مهم در اولویت کار دولتمردان قرار گرفت که اعتیاد یکی از آن هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عصر امروز یکشنبه استاندار آذربایجان شرقی و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان جهت رسیدگی به مشکلات مرکز ماده 16 تبریز از این مرکز بازدید کردند.
مجید خدابخش از بخش های اقامتی و کارگاه های مختلف این مرکز دیدن کرد و با برخی از افراد تحت درمان به گفت و گو پرداخت و از حال و وضعیت آنان و اینکه چگونه و چه مدت گرفتار این بیماری شده اند سوال کرد.

** از دیدن جوانان کم سن و سال در مرکز ماده 16 دلم گرفت
استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در این مرکز برپا شد، گفت: از دیدن جوانان کم سن و سال در مرکز ماده 16 دلم گرفت.
وی اظهارکرد: متاسفانه در زمان های قدیم تصور مردم بر این بود که افراد بیکار و مجرد به دام این بلای خانمانسوز گرفتار می شوند ولی اکنون معادلات تغییر کرده و من در گفت و گویی که با چند نفر از این عزیزان داشتم فقط یک نفر بیکار بود و بقیه شاغل و متاهل بودند.
مجید خدابخش ایجاد این مرکز را در آذربایجان شرقی بسیار مفید و ارزشمند ارزیابی کرد و از تلاش استاندار پیشین استان و تمامی خیران و مسوولان که با همدلی و همکاری با یکدیگر توانسته اند با امکانات موجود اقدام بسیار مهم و بزرگی را انجام دهند تقدیر کرد.
وی ادامه داد: با تلاش شما اکنون معتادان علاوه بر اینکه از این بیماری نجات می یابند به انسان هایی فعال تبدیل می شوند و باید تلاش کنیم این افراد پاک بمانند.
خدابخش اظهارکرد: باید در حوزه پیشگیری به بخش پژوهش در خصوص علل و عوامل اعتیاد بیش از گذشته توجه شود و اقدامات علمی در راستای پیشگیری از اعتیاد انجام دهیم.
وی با بیان اینکه اعتیاد بلایی است که تمام جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: باید کل جامعه را نسبت به تبعات اعتیاد هوشیار کنیم تا همانند زمان هشت سال دفاع مقدس بسیج های عمومی در راستای مقابله با این بلای خانمان سوز ایجاد شود.

** ایجاد اشتغال برای 2 هزار بهبود یافته در استان
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه برای بیش از 2 هزار نفر از بهبود یافتگان در استان شغل ایجاد شده است، گفت: بیش از 50 هزار معتاد شناسنامه‌دار در استان وجود دارد که از 271 مرکز درمانی اعتیاد خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
محمدعلی نصرتی با اشاره به فعالیت 31 مرکز نگهداری میان مدت و مرکز اجباری ماده 16 در استان گفت: اکنون 2 هزار و 500 نفر در مراکز اقامتی استان نگهداری می شوند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از معتادان پس از بهبودی به دلیل بیکاری دوباره لغزش یافته و معتاد می‌شدند، اظهارکرد: توانسته ایم با ایجاد اشتغال و کار دسته جمعی، زمان ماندگاری در پاکی بهبود یافتگان را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه نسبت به مرزها و ورود و خروج مواد مخدر حساس هستیم، اظهارکرد: مرزهای آذربایجان شرقی یکی از مرزهای پاک کشور است و مرزنشینان هم همکاری بسیار خوبی دارند.

** شناسایی 521 محله شهری و روستایی خطرپذیر در استان
مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در کمیته پیشگیری و فرهنگی این شورا با تهیه نقشه خطرپذیری محلات شهری و روستایی 223 محله شهری و 298 محله روستایی شناسایی شد.
علی استوار آذر با اشاره به برگزاری برنامه های پیشگیرانه در محیط های مختلف گفت: امسال این برنامه ها در مقایسه با 6 ماهه نخست سال گذشته در محیط خانواده با سه درصد افزایش، در محیط های آموزشی با 2 درصد افزایش و در محیط های کاری با 10 درصد افزایش اجرا شد.

** اجرای طرح کرامت در آذربایجان شرقی
مسئول امر به معروف و نهی از منکر سپاه عاشورا نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح کرامت در استان توسط این نهاد، گفت: طرح کرامت 2 در 10 نقطه استان و طرح کرامت یک نیز در پنج نقطه استان اجرا می شود.
سرهنگ غفار ملکی با اشاره به اقدامات فرهنگی و مذهبی مختلف اجرای شده در راستای کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر، افزود: سازندگی و تولید اشتغال در محلات محتلف همچون باغ معروف، آخمقیه، ایده لو، سلاب، ترلان درسی، آخر امامیه و شمس آباد مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهارکرد: خانواده افرادی که در کمپ های اعتیاد نگهداری می شوند مورد توجه این نهاد قرار دارند و در صورت نیاز حمایت می شوند.

** 37 درصد زندانیان آذربایجان شرقی مرتبط با مواد مخدر
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در این استان چهار مرکز نگهداری زندانیان وجود دارد که 98 درصد زندانیان را مردان تشکیل می دهند.
خشایار جمشیدی با بیان اینکه 68 درصد زندانیان استان متاهل هستند، افزود: 37 درصد زندانیان در حوزه مواد مخدر است.
وی ادامه داد: با اقدامات بسیار خوبی که از سوی مراجع قضایی انجام گرفته میانگین زندانیان استان از میانگین کشوری پایین تر است.
جمشیدی با اشاره به طرح های در حال اجرا در این اداره کل گفت: امیدواریم کانون اصلاح و تربیت با پیشرفت فیزیکی بالای 90درصد و زندان اهر با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
وی در خصوص اردوگاه ماده 42 اظهارکرد: این اردوگاه در 40 کیلومتری شهرستان مرند در سال 1379 با ظرفیت 300 نفر به بهره برداری رسیده است و با پیگیری این شورا در سال 1391 مقرر شد سوله 300 نفره دیگری در آن مکان ایجاد شود که ساخت آن به اتمام رسیده و با آماده شدن زیرساخت های تاسیساتی آن به بهره برداری می رسد.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی ادامه داد: ساخت سوله 250 نفره دیگری نیز با اعتبارات استانی با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در دست ساخت است که امیدواریم این 2 مجموعه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
وی افزود: با توجه به کمبود جایی که وجود دارد توانسته ایم فقط 19 درصد از زندانیان جرایم مواد مخدر را در اردوگاه ماده 42 نگهداری کنیم و به دنبال ایجاد سوله 500 نفره دیگر در همین مکان هستیم تا بتوانیم 70 درصد این زندانیان را به این مکان منتقل کنیم تا طبقه بندی زندانیان استان رعایت شود و هم بتوانیم فضای اشتغال و روان درمانی و کار درمانی را ایجاد کنیم.
گزارش: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، رویدادهای مهم و متنوعی را پشت سر گذاشتند.

 با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز و مقامات اقتصادی از کشور سوریه، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین استانداری آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی سوریه و ستاد اقتصادی ایران در کشور سوریه برگزار شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تبریز ‌همکاری‌های خود با این کشور را گسترش می‌دهد و توانایی مشارکت در ظرفیت‌های تازه‌ و استفاده نشده کشور سوریه را به دست خواهد آورد.

همچنین در رویدادی دیگر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آیین افتتاح واحد تولید انواع کفش و کفی ورزشی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکین فراوران راه ابریشم و برند نینوس ژاپن در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز