Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از شیراز، ساسان تاج‌گردون عصر امروز در نشست خبری به مناسبت روز آمار و برنامه‌ریزی با اشاره به عملکرد مثبت استان فارس در کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی‌ اظهار داشت: در سال ۹۴ نرخ بیکاری استان فارس ۱۲٫۱ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۳۷٫۵ درصد بود، در سال ۹۵ نرخ بیکاری فارس به ۱۱٫۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی به ۳۹٫۴ درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، افزود: در فصل بهار امسال نرخ بیکاری استان فارس ۹٫۸ و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۰٫۴ درصد و در فصل تابستان نیز نرخ بیکاری ۱۰٫۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱ درصد اعلام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه بحث اشتغال یکی از بحث‌های مهم کشور و استان فارس است و دولت نیز کاهش نرخ بیکاری را در اهم برنامه‌های خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری که در استان فارس رخ داده است نتیجه تلاش و مشارکت بخش خصوصی برای پویایی اقتصاد استان فارس است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه هر منطقه بر اساس حرکت و تلاش بخش خصوصی و راهبردها و بسترسازی بخش دولتی محقق می‌شود، عنوان کرد: حساب‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه یک منطقه محسوب می‌شود بنابراین از بخش خصوصی تقاضا داریم آمارهای مورد نیاز برای تحلیل حساب‌های اقتصادی را در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهند و مطمئن باشند که این آمار و ارقام هیچ‌گونه جنبه نظارتی و مالیاتی ندارد.

تاجگردون با اشاره به اهمین مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد هر استان، خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی استان فارس به طور قطع با موتور محرکه اقتصاد بخش خصوصی و غیردولتی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده اعتبارات نقدی صرف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق‌ها می‌شود و پروژه‌های عمرانی از اعتبارات نقدی وصول شده سهم اندکی دارند، گفت: دولت برای پروژه‌های عمرانی اقدام به انتشار اسناد خزانه کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس خاطرنشان کرد: با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین استان فارس پیشرفت ۹۳ درصدی دارد و ظرف یک ماه آینده در صحن شورای برنامه‌ریزی ارائه می‌شود.

تخصیص ۶۸ درصد اعتبارات ملی استان فارس در قالب اسناد خزانه

علی سلحشوری، معاون هماهنگی برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، نیز در این نشست بیان کرد: در سال ۹۶ در قالب جدول ده یک ۹۳۲ میلیارد تومان اعتبار استانی به استان فارس اختصاص یافته است که تاکنون ۸۸۰ میلیارد تومان از این اعتبار در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان فارس در قالب فصل‌ها و برنامه‌های مختلف بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار ارتقاء شاخص‌های توسعه اقتصادی استان فارس است که در سازمان برنامه و بودجه کشور باید مطرح و سپس به استان ابلاغ شود، افزود: تاکنون ۵۵۰ موافقت‌نامه پروژه‌های عمرانی براساس این بودجه تنظیم شده است.

سلحشوری با بیان اینکه تخصیص اعتبارات استانی ۳۸ درصد بوده است که در قالب اسناد خزانه یک و دو ساله توزیع شده است، گفت: تخصیص نقدی اعتبارات اعمرانی حدود ۳ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر اعتبارات استانی ۹۳۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای استان فارس در نظر گرفته شده است که ۶۸ درصد این اعتبارات در قالب اسناد خزانه یک و دو ساله تخصیص یافته است.

سلحشوری با بیان اینکه امسال ۱۱۹ پروژه عمرانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود، افزود: تاکنون ۳۸ پروژه واگذار شده است و ۸۱ پروژه نیز در حال واگذاری است.

شناسایی ۷۰ درصد املاک دولتی در استان فارس

احمدعلی افکاری، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، نیز در این نشست با بیان اینکه از سال گذشته طرح شناسایی و سنددار کردن املاک دولتی و ثبت آنها در سامانه سادا در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد املاک دولتی دستگاه‌های اجرایی استان فارس شناسایی و ثبت شده است.

وی افزود: قدم دوم بعد از شناسایی املاک دولتی نظارت بر استفاده مطلوب از این املاک است زیرا ممکن است سازمان و دستگاهی املاکی را در اختیار داشته باشد اما استفاده مطلوب و بهینه از آن نداشته باشد.

استان فارس استان پیشرو در ارائه خدمات فنی و مهندسی

محسن ربانی‌زاده، معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، نیز در این نشست با بیان اینکه ۱۲۰ مشاور با تعداد ۱۷۸ تخصص در استان فارس حضور دارند، اظهار داشت: این تعداد مشاوران به اندازه تعداد مشاوران ۴ استان همجوار استان فارس است و در واقع استان فارس استان پیشرو در منطقه جنوب کشور در زمینه خدمات فنی و مهندسی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۳۰ درصد ظرفیت این مشاوران استفاده می‌شود از رسانه‌ها خواست در امر معرفی ظرفیت فارس در زمینه خدمات فنی و مهندسی تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری

معاون اشتغال وزارت کار گفت: برای امسال ایجاد یک میلیون و ۴۴هزار شغل را در نظر گرفته ایم که به همه استانداران ابلاغ شده است و امسال برای اولین بار ۲۵درصد از این میزان به فارغ التحصیلان اختصاص می یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وعده ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در دولت سیزدهم داده شد, آمار اعلام شده بیانگر این است که این موضوع در سال گذشته 100 درصد محقق شد و در کنار آن نرخ بیکاری روند کاهشی و نرخ اشتغال روند افزایشی به خود گرفته است.

مطابق با آمار سامانه رصد در سال 1401 بیش از یک میلیون و 350هزارفرصت شغلی بر اساس کد ملی، نوع شغل، جایی که در آن شغل ایجاد شده، دستگاهی که کمک کرده آن شغل ایجاد شود در این سامانه به ثبت رسید. در سال 1402 نیز مطابق آمارهای ارائه شده یک میلیون و 88هزارشغل ایجاد شده است.

تحلیلگران بازارکار معتقد هستند که دولت سیزدهم در زمینه اشتغال خوب عمل کرده است و کارنامه موفقی دارد, سیاست‌های دولت در احیای واحد‌های تولیدی نیمه‌کاره و نیمه‌تعطیل، راه اندازی پروژه‌های جدید صنعتی و واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه موردنیاز کارخانجات و بهبود فضای کسب‌وکار از طریق تسهیل صدور مجوز‌ها از مواردی است که موجب شده این کارنامه برای دولت سیزدهم ثبت شود.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در آخرین اظهارات خود بیان کرده است: :برای امسال ایجاد یک میلیون و 44 هزار اشتغال در نظر گرفته‌ایم که ابه همه استانداران ابلاغ کرده ایم و  امسال برای اولین بار گفته‌ایم که 25 درصد این میازن باید حوزه فارغ التحصیلان باشد.

 وی گفت:  سال اول ما یک میلیون و 250 هزار تا تعهد در نظر گرفتیم، سال دوم یک میلیون و 88هزار شغل، سال سوم یک میلیون و تقریباً 44هزار شغل. ما  در ابتدا محاسبات را انجام می دهیم در صورتی که منجر به کاهش نرخ بیکاری شود, به استان ها ابلاغ می کنیم.

معاون اشتغال اظهار داشت:سال گذشته بیمه بیکاری روند کاهشی داشته است, نرخ اشتغال ناقص کاهش داشته است,عملکرد سازمان فنی و حرفه ای نسبت به سال گذشته خود در حوزه آموزش ها بیشتر بوده است, تسهیل راه اندازی کسب وکارو... بیانگراین است که پایداری مشاغل بیشتر شده است.نرخ مشارکت اقتصادی با افزایش چهار دهم درصدی به 41.3درصد رسیده است که نشان دهنده پایداری و کیفیت مشاغل است. اما به معنی این نیست که در وضعیت مطلوب هستیم, باید تلاش کنیم.

وی افزود: در راستای شعار سال یکی از برنامه‌های ویژه‌مان توسعه سامانه جستجوی شغل است، سال گذشته  سامانه جستجوی شغل را رونمایی کردیم، حدود8 ماه هم از عملکرد این سامانه گذشت، تقریباً در طول 8ماه حدود 300هزار فرصت شغلی را روی این سامانه بارگذاری شد، این اتفاق  توسط بخش خصوصی رخ داد, یعنی هیچ دخالتی دولت در این موضوع نداشت.

کریمی بیرانوند گفت: امسال به صورت ویژه ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداقل 400هزار فرصت شغلی جدید را بتوانیم در تعاملمان با بخش خصوصی روی سامانه عرضه کنیم که کارفرما‌ها و کارجویان نیازشان برطرف شود،  تمرکزمان روی سامانه جستجوی شغل برای حل مسئله بیکاری فارغ التحصیلان بکارگماری فارغ التحصیلان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد