Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از اردبیل، طی چند روز گذشته هیئت تجاری و فنی مهندسی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان به عنوان اصلی‌ترین شریک اقتصادی و مرزی استان اردبیل سفر کردند تا در کنار حضور در نمایشگاه توانمندی ساختمان آذربایجان بتوانند در تعاملات و نشست‌های دوجانبه زمینه ورود و گسترش روابط مهندسی و توسعه صنعت ساختمان را با جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر که با محوریت اتاق بازرگانی اردبیل و همراهی اتاق مشترک ایران و آذربایجان و نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و اعزام تعدادی از اعضای شورای شهر انجام شد سعی بر افزایش حجم مبادلات تجاری استان اردبیل و جمهوری آذربایجان بود تا در بخش اقتصاد غیرنفتی به ویژه ساختمان امکان گسترش این ارتباطات دوجانبه فراهم آید.

در این سفر که طلیعه خوبی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و افزایش صادرات محصولات صنعت ساختمان از کشورمان به ویژه استان محسوب می‌شود با توجه به اعلام علاقه‌مندی مسئولان کشور آذربایجان در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان آذربایجان فرصتی استثنائی فراهم آمده تا ما بتوانیم از ظرفیت آذربایجان و کشورهای آسیای میانه استفاده کنیم تا بتوان در این عرصه نیز در کنار عرصه کشاورزی، صنعت و خدمات موفق عمل کرد.

بازگوئی ظرفیت‌های جمهوری آذربایجان در این سفر برای هیئت ایرانی نیز فرصتی فراهم کرد تا آنها بتوانند برنامه‌ریزی دقیقی را برای اجرای طرح‌های مختلف جذب سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به وجود آورند که با توجه به مزیت فراوان استان اردبیل و استان‌های همسایه می‌تواند این امر نتایج خوشایندی را به همراه داشته باشد.

بازار آذربایجان برای تقویت خارجی شرکت‌های ایرانی نیاز اساسی است

دبیر کل اتاق بازرگانی اردبیل در نشست مشترک با مسئولان اتاق بازرگانی استان اردبیل در ارتباط با سفر هیئت تجاری اردبیل به جمهوری آذربایجان اظهار داشت: با توجه به تثبیت نرخ ارز و کاهش تعرفه‌های گمرکی امیدواریم ارتقای حجم مبادلات تجاری ایران و آذربایجان را با توجه به توانمندی های دو کشور شاهد باشیم.

حسین وثوقی ایرانی هم‌مرزی چهار استان کشورمان را با جمهوری آذربایجان یادآور شد و بیان کرد: قطعا ما در بین این چهار استان می‌توانیم از شرایط مناسب‌تری برای افزایش حجم مبادلات تجاری بهره‌مند شویم تا در حوزه اقتصاد غیرنفتی نظیر صادرات محصولات ساختمانی و نیز صدور خدمات فنی مهندسی موفق عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه ساختمانی که در باکو برپا شد هیئتی از مهندسان و تولیدکنندگان صنعت ساختمان از شهرهای مختلف کشورمان با محوریت اردبیل حاضر شدیم تا در این نمایشگاه که از ۲۸ کشور دنیا حاضر شده بودند.

دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل بازار آذربایجان را برای تقویت تجارت خارجی آن هم برای شرکت‌های ایرانی مناسب خواند و تصریح کرد: اقتصاد آذربایجان در سال‌های اخیر وضعیت خوبی نداشته که قطعا با فعالیت شرکت‌های آذری برخی مزیت‌های صادراتی ایران مثل سیمان یا مصالح ساختمانی در حال از بین رفتن است و به نظر می‌رسد صدور خدمات فنی مهندسی و دانش‌بنیان مزیتی خوب برای ما محسوب می‌شود.

وثوقی ایرانی به دیدار اعضای هیئت تجاری مهندسی ایران با اعضای کنفدراسیون کارفرمایان آذربایجان اشاره کرد و گفت: در این نشست با معرفی توانمندی‌های تولیدی و خدمات مهندسی استان اردبیل سعی کردیم از سرمایه‌گذاران آذری نیز برای حضور در ایران به ویژه اجرای زیرساخت‌های شایسته در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: در این سفر با هیئت تجاری مهندسی با رئیس انجمن معماران آذربایجان دیدار داشتیم که رئیس این انجمن به علاقه‌مندی آذری ها به معماری ایرانی و اسلامی به ویژه شهر اردبیل و نیز تسهیل روابط مهندسی ایران و آذربایجان تاکید کرده و در این زمینه اظهار علاقه‌مندی کرد.

دبیر کل اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: ما در این دیدار خواستار برقراری روابط با تشکل‌های فنی مهندسی آذربایجان شدیم و از رئیس انجمن معماران آذربایجان برای سفر به کشورمان و اردبیل دعوت کرده‌ایم که قرار شد در آینده نزدیک این سفر انجام شود.

وثوقی ایرانی به حضور این هیئت تجاری مهندسی در سفارت ایران اشاره کرد و بیان کرد: در این نشست پس از ارائه گزارش سفر درخواست کردیم که مقدمات برقراری ارتباط بین خریداران محصولات و خدمات مهندسی استان و کشور به ویژه روابط تشکلی توسط سفارت تهیه و امکان حضور نیروی کار مهندسی استان اردبیل در بازار آذربایجان فراهم آید.

فعالیت شبانه‌روزی گمرکات جمهوری آذربایجان و ایران رویکرد مثبت اقتصادی دارد

در این تعاملات سفیر کشور ایران در جمهوری آذربایجان نیز نقش فعالان تجاری کشورمان به ویژه استان‌های همسایه را در این حوزه مهم توصیف کرد و بیان کرد: استان اردبیل در بخش کشاورزی، آذربایجان شرقی در بخش صنعت و آذربایجان غربی نیز در بخش مواد معدنی و فرآوری محصولات کشاورزی می‌توانند به عنوان یک قابلیت ممتاز در افزایش حجم مبادلات تجاری نقش‌آفرینی کنند.

جواد جهانگیرزاده فعال بودن بخش اقتصادی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان را برای هموار کردن زمینه حضور فعالان اقتصادی و آشنایی تجار با توانمندی‌های منطقه ای یادآور شد و اظهار کرد: همسو با سیاست اقتصاد مقاومتی باید صدور دانش فنی و مهندسی در دستور کار قرار گیرد که در این راستا احداث کارخانه مشترک خودروسازی در آذربایجان مراحل پایانی خود را سپری می کند.

وی گفت: با شبانه‌روزی شدن فعالیت گمرکات دو کشور و پائین آمدن تعرفه‌های گمرکی زمینه خوبی را برای تجار هر دو کشور فراهم کرده تا یک رویکرد مثبت تجاری و اقتصادی را در این زمینه ناظر باشیم.

به نظر می رسد با بهبود روابط ایران و آذربایجان در دولت یازدهم و دوازدهم و دیدارهای مکرر روسای جمهوری دو کشور بهترین فرصت تاریخی برای فعالان اقتصادی استان اردبیل در همه زمینه‌ها فراهم آمده تا با افزایش تعاملات و صادرات متنوع پیوند راستینی را در مسیر توسعه آرمانی دو کشور به ویژه استان‌های همسایه فراهم آید تا بتوان از این سرآغاز رشد و بالندگی بهترین بهره را برد.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اردبیل سفر می‌کند

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران نیز در این نشست گفت: روز چهارشنبه این هفته اعضای کمیسیون  کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اردبیل سفر می‌کنند و در نشست‌های متعدد با فعالان بخش کشاورزی و مسئولان این حوزه  چالش‌های بخش کشاورزی و راهکارهای لازم برای حل مشکلات و موانع کشاورزی و دامداری استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسین پیرموذن افزود:  بنده نیز به همراه رضا کریمی نائب رئیس  کمیسیون کشاورزی مجلس سعی خواهیم کرد از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان اردبیل در بخش کشاورزی را طرح  و زمینه اصلاح و تصویب قوانین شایسته در حل این معضلات و مشکلات را  انجام دهیم.

وی تصریح کرد: به نوبه خود از آقای کریمی تشکر می‌کنم که زمینه حضور کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی را در استان فراهم کرده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: کشاورزان ما از مرحله کشت و زرع محصولات خود تا مرحله نگهداری یا به اصطلاح داشت و نیز برداشت با چالش‌هایی روبه‌رو هستند افزود: حتی تولید کنندگان ما در بخش زراعی و باغی و دامی نیز در عرضه محصولاتشان به بازار و بازاریابی و صادرات گرفتار معضلاتی هستند که با یک تدبیر مناسب و راهکار منطقی می‌توان این موانع را از پیش رو برداشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نمونه این مشکلات را عدم پرداخت به موقع بهای محصولات خریداری شده به شکل تضمینی و عدم تعادل بازار در بخش عرضه و تقاضا و ضرر و زیان کشاورز بیان کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های استانی به راحتی می‌توانند در این زمینه برنامه‌ریزی منسجمی را انجام دهند تا تولیدکنندگان ما در بخش کشاورزی نه تنها متضرر نشوند بلکه با راهبرد اقتصاد مقاومتی بتوانند به سود و منفعت مشروع خود دست یابند.

پیرموذن تصریح کرد: در نشستی  که با اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس خواهیم داشت به عنوان مدافع بخش خصوصی راهکارها و پیشنهادات خودمان را در رفع مشکلات فعالان این بخش ارائه می‌کنیم و امیدواریم نمایندگان مجلس نیز با ابزارهای قانونی و نظارتی خود زمینه تسهیل امور را برای تلاشگران این عرصه توانمندی اقتصاد کشور فراهم آورند.

وی اظهار کرد: بحران انتقال آب ارس به سایر حوضه‌ها از دیگر چالش‌های بخش کشاورزی و استانی است که در این نشست با همراهی فعالان محیط زیست و آب به این موضوع پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری مهر از وزارت راه و شهرسازی، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «بن الطوق الماری» وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تأسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

شایان‌ذکر است، مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال- جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه‌های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسؤولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

کد خبر 6094564

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند